Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ploegleider moet je zulke dingen toch weten? Je weet toch hoe fit je renners zijn?
Tcho ja... als ze alles op voorhand weten, laat Sunweb Jai Hindley dan op kop rijden voor Kelderman op Piancavallo?
Aan de andere kant ben ik misschien wel akkoord dat het misschien niet bijster verstandig is van Almeida op te offeren vanaf dag 2, maar je moet een kat ook een kat noemen: Almeida verliest geen 30 seconden of een minuut maar ineens 4 minuten. Die was eigenlijk na rit 1 al uitgeteld voor de eindzege, dan is het toch logisch dat je die man opoffert voor je andere kopman die tot op dat moment wel in redelijk goeie doen blijkt?

Bernal is niet meer echt super sinds het begin van de 3de week, maar hij is nog wel goed hoor. Hij heeft vandaag wel geluisterd naar zijn verstand en nooit geprobeerd om Yates te volgen. Hij heeft constant zijn meterke in het oog gehouden.

Morgen is het een nog zwaardere rit, dus zoals ik al voorspeld had gisteren, gaat morgen beslissen wie de ronde wint: Yates of Bernal. Ik verwacht dat Bernal het wel gaat halen maar you never know, Yates moet ervoor gaan (als de benen meewillen).

Tcho ja... als ze alles op voorhand weten, laat Sunweb Jai Hindley dan op kop rijden voor Kelderman op Piancavallo?
Aan de andere kant ben ik misschien wel akkoord dat het misschien niet bijster verstandig is van Almeida op te offeren vanaf dag 2, maar je moet een kat ook een kat noemen: Almeida verliest geen 30 seconden of een minuut maar ineens 4 minuten. Die was eigenlijk na rit 1 al uitgeteld voor de eindzege, dan is het toch logisch dat je die man opoffert voor je andere kopman die tot op dat moment wel in redelijk goeie doen blijkt?
Gedeeltelijk akkoord. Er is opofferen en opofferen. Dat Almeida eventueel een gat zou moeten dichtrijden op een concurrent van Evenepoel bv een Vlasov of zo die toen ook nog goed stond ok dat is een zaak. Maar als Evenepoel moet lossen met nog 25km te gaan uit een groep van 30 renners nadat hij al 40km aan het rekkertje hangt om hem dan op te offeren. Dat vind ik discutabel. Daar zou ik Almeida gewoon in die groep gelaten hebben en Evenepoel het zelf laten oplossen. Toen kon je toch al beginnen vermoeden dat Evenepoel een probleem had.

Doe je het niet dan toch teminste de rit erna maar ook toen moest Almeida zich nog laten terugzakken en dat snap ik dan helemaal niet.

Yates rijdt het gat zelf dicht en rijdt Almeida vervolgens zonder demarreren uit het wiel...

Tis zeker niet zo dat Almeida hier een inspanning doet die Yates niet doet, eerder omgekeerd zelfs.
Yates had sowieso aangegaan. Of Almeida nu ervoor had gedemarreerd of niet. Uiteindelijk hebben ze beiden een cartouche verschoten, dus wat ik wil zeggen is dat als Almeida gewoon blijft zitten hij op het einde wellicht een extra inspanning kan doen om naar Yates toe te rijden.

Maar zoals ik zeg: koffiedik kijken.

Ik meen gisteren of eergisteren ergens gelezen te hebben (maar ik vind het niet meteen terug?) dat Bernal eergisteren vond dat hij een fout had gemaakt Yates te proberen volgen (zijn vermogensmeter leek aan te geven dat het te snel ging), dat hij dan te veel op passie gereden had ipv met zijn verstand. En dat hij vandaag ging proberen zijn passie opzij te zetten en puur op zijn verstand (en vermogensmeterke) te rijden.

Kan iemand dit interview nog ergens vinden? Of zie ik spoken en heb ik dit gedroomd? :unsure:

Ik meen gisteren of eergisteren ergens gelezen te hebben (maar ik vind het niet meteen terug?) dat Bernal eergisteren vond dat hij een fout had gemaakt Yates te proberen volgen (zijn vermogensmeter leek aan te geven dat het te snel ging), dat hij dan te veel op passie gereden had ipv met zijn verstand. En dat hij vandaag ging proberen zijn passie opzij te zetten en puur op zijn verstand (en vermogensmeterke) te rijden.

Kan iemand dit interview nog ergens vinden? Of zie ik spoken en heb ik dit gedroomd? :unsure:

Dit heb je gedroomd, Bernal spreekt geen Nederlands

Bernal is niet meer echt super sinds het begin van de 3de week, maar hij is nog wel goed hoor. Hij heeft vandaag wel geluisterd naar zijn verstand en nooit geprobeerd om Yates te volgen. Hij heeft constant zijn meterke in het oog gehouden.

Morgen is het een nog zwaardere rit, dus zoals ik al voorspeld had gisteren, gaat morgen beslissen wie de ronde wint: Yates of Bernal. Ik verwacht dat Bernal het wel gaat halen maar you never know, Yates moet ervoor gaan (als de benen meewillen).
INEOS >>>>>> Bikeexchange.
Had Yates vandaag een slechte dag en Bernal niet, dan had Bernal Yates op minuten gereden.
Maar Bernal kon nog rekenen op Castro en Martinez.
Dus Yates mag morgen proberen, maar ik denk niet dat die p op z'n eentje INEOS gaat kunnen ontwrichten, ook al zou het kunnen dat Bernal weer een iets mindere dag heeft.

Dit heb je gedroomd, Bernal spreekt geen Nederlands
OK niet in het Nederlands of course :D

--> Yates had vooraf zijn huiswerk gemaakt. "Ik las ergens op Twitter dat Egan liever wou controleren dan met me proberen mee te gaan. Dat werd bevestigd zodra ik ten aanval trok."

Dat is niet exact wat ik gedroomd heb over Bernal maar het lijkt er héél hard op. Dus volgens mij heb ik het dan toch ergens echt wel gelezen sé :)
Dat zal dan ook ergens op twitter geweest zijn, vermoed ik ..

Het plan van Ineos (en Bernal) is vandaag dan eigenlijk wel gelukt.

Diene Martinez zouden ze bij DQST goed kunnen gebruiken in hun toekomstige rondeploeg men dunkt maar die zal niet los te weken zijn bij INEOS vrees ik.. ;)

Diene Martinez zouden ze bij DQST goed kunnen gebruiken in hun toekomstige rondeploeg men dunkt maar die zal niet los te weken zijn bij INEOS vrees ik.. ;)
De perfecte knecht. :thumb: Je zou zelfs kunnen zeggen dat Martinez momenteel zelfs even goed of beter is dan Bernal. Maar dat is de waarheid geweld aan doen ..

Knecht of kopman zijn, is een erg groot verschil (dat heeft het verleden al meermaals aangetoond). Als kopman moet je er elke dag staan, als knecht kan je het laten lopen als het wat minder loopt hé om te sparen voor de volgende rit.

Martinez won vorig jaar de Dauphine die moet toch ook in staat worden geacht om zelf kopman te zijn in een GT.

Martinez won vorig jaar de Dauphine die moet toch ook in staat worden geacht om zelf kopman te zijn in een GT.
Je moet dit ook zelf willen hé. De druk zal dan véél groter zijn. Als hij mentaal de druk aan kan dan kan het zeker!

Omdat Roglic afstapte natuurlijk
En Pinot last had van zijn rug.

Iedere grote ronde is er wel een knecht die het zogezegd als kopman kan gaan waarmaken. Zoals Sepp Kuss, die als hij zijn kans krijgt in pakweg Romandië of Catalonië wel leuk meedoet bergop maar nooit in de buurt komt van de eindzege.

De vraag is moet je dat willen?
De stap tussen zelfs de best bezette korte rittenkoersen als Dauphiné en een GT is nog gigantisch. Martinez wordt nu waarschijnlijk vet betaald als superknecht, vermoedelijk een pak meer dan als kopman bij EF. EN niemand cared of je dat laatste procentje hebt of niet. Of Martinez nu de 4de of de 6de beste man is bergop maakt eigenlijk zeer weinig uit, hij rijdt op kop zo lang hij kan en dan is het aan Bernal.

Klopt het dat Bernal vooral goed was als het slecht weer was? En dat hij minder sterk is bij goed weer?
Maar van Yates wordt gezegd dat het een goed weer renner is en beiden waren goed op de Zoncolan. Ik kan mij trouwens niet herinneren dat de Tour 2019 zo slecht zo geweest zijn van weer.

Zou het niet eerder liggen aan de vormcurve die begint te zakken na rustdag 2 gelinkt aan die uithalen in de eerste 2 weken, terwijl Yates zijn tank nog veel meer gevuld is met zijn zuinig rijgedrag?

Het is niet omdat je goed bent in slecht weer, dat je per se minder goed bent in goed weer. Bernal is voor een klimmer heel resistent tegen regen en koude, maar die is daarom niet per se slecht in zonnige omstandigheden.

Het is niet omdat je goed bent in slecht weer, dat je per se minder goed bent in goed weer. Bernal is voor een klimmer heel resistent tegen regen en koude, maar die is daarom niet per se slecht in zonnige omstandigheden.
Het één weegt wel op tegen het ander.
Hij is misschien niet per se slecht in zonnige omstandigheden, maar zijn concurrenten zijn wél beter in zonnige omstandigheden dan in de regen dus ondervindt Bernal er sowieso nadeel aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan