Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?


  • Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gok dat Almeida nog wel 5de kan worden met zijn goeie tijdrit morgen. Verschil tussen wachten op Evenepoel of niet is dus 4de of 5de. Daar moet je dus al niet van wakker liggen.
 
Damiano Caruso, toch ook ongezien zoiets. :oink:
Wat is ongezien?
* Dat iemand die dopingschorsing heeft gehad daarna beter presteert (wel vreemd verhaal die schorsing maar bon)
* Dat een knecht beter presteert dan kopman/als kopman weg is?
* Dat een oude renner ineens op podium ronde staat?

Allemaal al gezien :p
 
Ik zeg niet slecht bij goed weer maar minder sterk vergeleken met de collega’s. De etappe waar Bernal de Tour won was er ook eentje met gigantische regenval en daar was hij ook supersterk. Het viel mij gewoon op dat hij bij regenweer/koud precies een klasse sterker was en als het weer wat normaler werd de rest beter uit de verf kwam. Maar dat kan idd ook te maken hebben met verschil in hun conditie piek
De renners hebben toen de hele tijd in droog weer gereden als ik me niet vergis. Er was gewoon een modderstroom/aardverschuiving/lawine/??? waardoor het parcours onbegaanbaar was.
 
Nee gewoon totaal onverwacht van de coureur Damiano Caruso. Zo'n grijze muis :]
Cadel Evans was ook zo een grijze muis en moet zowat de enige winnaar van de tour zijn van de laatste 20 jaar die nooit verdacht is van doping.

De Chris Horner van 2021.
Ba wah, dit is zijn 4de top-10 plaats in een grote ronde. Horner had maar 2x een top-10 plaats gereden (waarvan 1x winst) en was ook nog eens 8 jaar ouder.

Horner vind ik nog een paar gradaties erger en totaal niet vergelijkbaar.
 
Cadel Evans was ook zo een grijze muis en moet zowat de enige winnaar van de tour zijn van de laatste 20 jaar die nooit verdacht is van doping.
Ja, Evans had ook nog amper in beeld gereden toen hij de Tour won. Hij had daar in Mendrisio die dorpelingenkoers gewonnen, hoe heettte die ook weer? Die waar je zo'n LGBTQ-truitje krijgt? Just, het WK.
 
Ja, Evans had ook nog amper in beeld gereden toen hij de Tour won. Hij had daar in Mendrisio die dorpelingenkoers gewonnen, hoe heettte die ook weer? Die waar je zo'n LGBTQ-truitje krijgt? Just, het WK.
Heb je Evans ooit zien rondrijden? Dat was een steengoed renner maar van alle tourwinnaars uit die tijd, was dat echt de saaiste piet en een grijze muis. Hij viel nooit aan in de Tour, moest steeds aanklampen en hing regelmatig aan de rekker (maar klampte dan wel goed aan). Dat was nog in de tijd dat ik het wielrennen nog redelijk véél (live) gevolgd heb.

Ben je het daarmee oneens? Géén probleem hoor :)

Ja hij is WK geworden, maar dat wijzigt mijn mening niet ivm het feit dat ie een grijze muis was.
 
Je kan van iemand die eerder tijdrijder is als klimmer toch niet verwachten dat hij dwaas gaat aanvallen bergop? Het was ook nog de tijd dat we de eerste rustdag niet haalden zonder dopinggeval en je moest koersen tegen mannen als Contador en Rasmussen.
Evans was een einzelgänger, maar hetzelfde kan je eigenlijk ook zeggen over Roglic.
 
Je kan van iemand die eerder tijdrijder is als klimmer toch niet verwachten dat hij dwaas gaat aanvallen bergop? Het was ook nog de tijd dat we de eerste rustdag niet haalden zonder dopinggeval en je moest koersen tegen mannen als Contador en Rasmussen.
Evans was een einzelgänger, maar hetzelfde kan je eigenlijk ook zeggen over Roglic.
Roglic lijkt me nog wel goed in peloton te liggen (zie bv PN waar El tractor en Vocsnor hem nog hielpen). Bij Evans was dat toch absoluut niet het geval (zelfs WK dat die won reed die eigenlijk alleen binnen het Australische team als ik me niet vergis)
 
Evans was nooit te beroerd voor een kopbeurt, die reed zo goed als altijd, en probeerde regelmatig te versnellen bergop, vaker dan de Jurgen Vandenbroecks van deze wereld. Nee, hij kwam niet vaak (solo) als winnaar aan bergop, maar ik denk dat zijn uiterlijk, manier van juichen en stijl op de fiets mogelijk veel meer instonden voor zijn imago van grijze muis dan hoe hij effectief reed.

Vergeet ook niet dat die wel de kwaliteiten had om de Tour te winnen, het is zelfs eens gelukt, maar het gros van de tijd tegen de Contadors en Schlecks van de wereld reed. Die mannen waren bergop gewoon veel beter. Dan is aanvallen zelfmoord en dus niet slim als je de Tour probeert te winnen. Ik vind het nogal lastig om iemand die duidelijk de nodige kwaliteiten heeft, maar echt berekend moet rijden, af te doen als grijze muis. Daarbij won hij die wereldtitel gewoon met een solo van 10(?) kilometer. Da's op zich iets wat al niet vaak gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Heeft die Tour ook gewonnen door het probleem met Schleck die solo ging in een zware bergrit vanop 70 (?) km grotendeels zelf op te lossen.
 
Bernal wil trouwens nog niet spreken over zijn giro-overwinning. Hij heeft natuurlijk ook de Tour gezien vorig jaar ;)
Ook al noemt de concurrentie hier nog géén Pogacar, dus ik denk niet dat Bernal de overwinning nog weg geeft.

Al is het zeker niet slecht, om nog even zwijgen over je overwinning tot het echt zover is .. :tongue:
 
Toch een kleine anti-climax gisteren wat betreft het duel tussen Bernal en Yates. Wel fraaie prestatie van Caruso.

Bernal uiteraard de verdiende winnaar. Blij dat hij terug is, al vertoonde hij ook wel scheurtjes.
We gaan vooral het slechte weer onthouden en de prestatie van Bernal, voor de rest nu geen Giro om in te kaderen vind ik persoonlijk.
 
Bernal uiteraard de verdiende winnaar. Blij dat hij terug is, al vertoonde hij ook wel scheurtjes.
Die scheurtjes = ik denk toch dat dit zijne rug was sé. Hij ontkent dit en zegt dat hij gewoon een mindere dag had, maar ik vermoed dat zijn rug hem op de steile stukken gewoon een beetje hinderde. Hij kan dat ook niet/nooit bevestigen hé dat zijn rug opspeelde die dag, want dan geef je voer aan je concurrenten.

Ik vind deze Bernal beter dan in de tour van 2019. Met de zwaarte van deze Giro (duidelijk zwaarder dan de Tour uit 2019), weet ik niet of hij de tour van 2019 gewonnen zou hebben. Iets zegt mij dat het antwoord: neen is.

Maar bon, das vijgen na pasen, misschien ben ik ook gewoon fout. Het is gewoon dat gevoel dat ik heb ..
 
voor de rest nu geen Giro om in te kaderen vind ik persoonlijk.
Voor mij wel. BK De Bondt die 5x of 6x meegaat in de vlucht en wat lolletjes uithaalt; Merlier eerste etappezege; de verrijzenis van Vervaeke; eerste week van Evenepoel; Campenaerts' probeersels en er eentje afmaakt; arme Almeida die ereplaatsen opstapelt; Bernal en zijn drieweeks-consistentie (op een dag na); ploeg van Basso en Contador; de power van Van der Hoorn; Kroon die constant zat te geilen op Mollema 😁.
 
ach dood zonde

EDIT: nu goed ze hebben allebei pech gehad natuurlijk

wel vreemd normaal verken je toch zou toch die bocht moeten kennen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan