Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?


  • Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus Campenaerts en Merlier winnen een rit en krijgten maar 9 en 7.5
De bondt een 8.5 omdat hij een klassement wint.

en Remco krijgt 10 omdat hij er uitstapt en veel aandacht krijgt van de pers

Of zie ik dit fout ? :LOL:
 
omdat de pers de verwachtingen veel te hoog gelegd heeft, is Evenepoel dik gebuisd?

Nochtans zie ie zelf op voorhand dat hij wou knechten voor Almeida en uitrijden het enige doel was. Hij heeft niet uitgereden dus dat is idd negatief maar hij is letterlijk uitgevallen, niet omdat hij leeg heeft opgegeven

Hier wat artikels van voor de giro waar hij zelf al aangaf dat het te vroeg was voor een klassement
 
Remco 10/10
Het moet natuurlijk niet veel gekker worden... Hij heeft de verwachtingen van de pers niet waargemaakt en heeft in feite echt niet zo super gereden. Geslaagd dat zeker en vast, maar 10/10? Met een 7 of 8 zou ik akkoord gaan.
 
Bernal is de 3de beste ronderijder van het moment (Pogacar en Roglic hebben méér sterren achter hun naam). En hij heeft Bernal in die eerste week goed kunnen volgen maar toch ook géén enkele keer echt kunnen kloppen. (Ja in een idioot tussensprintje right ..)

Na 1 week kon hij de 3de beste ronderijder ter wereld in de verste verte niet meer volgen ..

Natuurlijk kon je géén mirakels verwachten maar ik volg MrKen54l, hij is zeker niet boven zichzelf uitgestegen, hij heeft gewoon aan de verwachtingen voldaan maar ook niet meer dan dat. Ik geef hem een 6/10. Niet goed, niet slecht. Gewoon hetgeen ik er verwacht van had.
 
Bernal is de 3de beste ronderijder van het moment (Pogacar en Roglic hebben méér sterren achter hun naam). En hij heeft Bernal in die eerste week goed kunnen volgen maar toch ook géén enkele keer echt kunnen kloppen. (Ja in een idioot tussensprintje right ..)

Na 1 week kon hij de 3de beste ronderijder ter wereld in de verste verte niet meer volgen ..

Natuurlijk kon je géén mirakels verwachten maar ik volg MrKen54l, hij is zeker niet boven zichzelf uitgestegen, hij heeft gewoon aan de verwachtingen voldaan maar ook niet meer dan dat. Ik geef hem een 6/10. Niet goed, niet slecht. Gewoon hetgeen ik er verwacht van had.
Is ook een heel andere renner dan Bernal. Remco kan heel lang heel vlug solo rijden. Alleen vrees ik dat hij dat in het hooggebergte niet kan en vooral die extra punch die Bernal dan nog heeft dat heeft hij niet.

Je kan daar wel wat op trainen maar ze hebben daar bij ineos zulke hardrijders die Bernal op moordend tempo afzetten en dan knalt hij met die extra punch nog eens iedereen heel zwaar eraf.

Remco heeft dan wel zijn tijdrit maar een pogacar en roglic hebben dat ook en die zijn ook nog jong. Het kan natuurlijk dat hij eens een ronde zal winnen maar dan zal hij veel beter omringt moeten zijn.

En hij zal ook niet zo dominant zijn dat hij jaren na elkaar de ene ronde na de andere gaat winnen. Daarom is er veel te veel kwaliteit in zijn generatie
 
Is ook een heel andere renner dan Bernal. Remco kan heel lang heel vlug solo rijden. Alleen vrees ik dat hij dat in het hooggebergte niet kan en vooral die extra punch die Bernal dan nog heeft dat heeft hij niet.

Je kan daar wel wat op trainen maar ze hebben daar bij ineos zulke hardrijders die Bernal op moordend tempo afzetten en dan knalt hij met die extra punch nog eens iedereen heel zwaar eraf.

Remco heeft dan wel zijn tijdrit maar een pogacar en roglic hebben dat ook en die zijn ook nog jong. Het kan natuurlijk dat hij eens een ronde zal winnen maar dan zal hij veel beter omringt moeten zijn.

En hij zal ook niet zo dominant zijn dat hij jaren na elkaar de ene ronde na de andere gaat winnen. Daarom is er veel te veel kwaliteit in zijn generatie
Roglic is 'al' 31 he
 
Remco 10/10
Het moet natuurlijk niet veel gekker worden... Hij heeft de verwachtingen van de pers niet waargemaakt en heeft in feite echt niet zo super gereden. Geslaagd dat zeker en vast, maar 10/10? Met een 7 of 8 zou ik akkoord gaan.
Zo genuanceerd... who are you and what have you done with MrKend54l? :hug:

Nee, zeker wel akkoord: 7-8 lijkt mij wel correct. Goeie openingstijdrit, goeie eerste week in het algemeen. Maar er dan wel heel hard doorgezakt. 10 is absoluut absurd natuurlijk als je de Giro niet eens uit rijdt.

https://sporza.be/nl/2021/05/31/zon...bernal-uit-ander-vaatje-tappen~1622479811395/

Lijkt me de nagel op de kop. Is veel te beperkt in het tijdrijden tov de toppers die er nu zijn / aankomen. Pogacar, Roglic gaat hij er niet afrijden bergop. De eerste weken was Bernal zeer sterk maar toch eindigt hij "maar" 1:29min voor Caruso. (Al was die miss uitzonderlijk sterk)
Op zich vind ik het wel gemakkelijk van een half jaar na "een zeer zwak bezette Giro" alweer over "een niet zo sterk bezette Giro" te spreken maar eerlijk gezegd zegt mijn buikgevoel toch ook wel dat Zonneveld hier niet zo ver van de waarheid zit. Los van randzaken zoals de 12 die op een half uur staat... uiteindelijk maakt de sterkte van zelfs de 6de in de stand geen fluit uit, het gaat vooral over de direct concurrentie. Met alle respect voor de absolute knalprestatie van Damiano Caruso maar het feit dat hij 2de wordt op slechts anderhalve minuut is toch veel zeggend lijkt mij. Simon Yates wordt 3de op 4 minuten maar daar hebben we zelfs nooit maar een schim gezien van de flitsende versie van 2018, of zelfs maar de versie die de Tour of the Alps overtuigend won.
 
Is ook een heel andere renner dan Bernal. Remco kan heel lang heel vlug solo rijden. Alleen vrees ik dat hij dat in het hooggebergte niet kan en vooral die extra punch die Bernal dan nog heeft dat heeft hij niet.

Je kan daar wel wat op trainen maar ze hebben daar bij ineos zulke hardrijders die Bernal op moordend tempo afzetten en dan knalt hij met die extra punch nog eens iedereen heel zwaar eraf.

Remco heeft dan wel zijn tijdrit maar een pogacar en roglic hebben dat ook en die zijn ook nog jong. Het kan natuurlijk dat hij eens een ronde zal winnen maar dan zal hij veel beter omringt moeten zijn.

En hij zal ook niet zo dominant zijn dat hij jaren na elkaar de ene ronde na de andere gaat winnen. Daarom is er veel te veel kwaliteit in zijn generatie
Dat zijn glazenbol voorspellingen.. laat ons toch maar even afwachten. Hij is momenteel bijlange nog niet op het niveau dat hij ooit kan bereiken lijkt me, zeker na die zware blessure. We zullen later nog wel eens klappen.
 
Evenepoel heeft ook Schachmann er al opgelegd in een sprint na een klim (weliswaar een loper). Zou dus niet zomaar zeggen dat Remco dus die extra punch ontbeert in zijn talentenarsenaal. Dat hij die niet had deze Giro spreekt voor zich.
 
Persoonlijk oordeel, hé :wink:
Sta me toe om het uit te leggen.

Sprinters leveren korte inspanningen tijdens hun etappes gedurende de laatste kilometers tot ze exploderen in de laatste honderden meters.
Zij kunnen zich sparen in een resem andere ritten, al is dat relatief, want ze moeten harkend over de bergen geraken.
Merlier is onze beste sprinter en heeft 'maar' een etappe gewonnen. Mocht hij er drie gewonnen hebben, zoals de echte topsprinters doen (Greipel, Kittel, Cavendish), dan had ik onze hoop (jaja, Van Aert is er ook :crazy:) op +3 ritten in de TdF volgend jaar een hoger cijfer gegeven.

Evenepoel komt - zoals we allemaal weten - van een zeer zware blessure terug, waarop met wat meer ongeluk, hij nooit meer had kunnen koersen en misschien dood had geweest.
Dat hij dan de Giro aan doet als comebackrace en niet de Ruta del Sol, getuigt van wilskracht om zich te tonen op het hoogste niveau (en te ervaren hoe een GT aanvoelt).
Hij deed dat meer naar behoren in de eerste week waar hij stand hield en stevig door knalde voor enkele seconden in de tussensprint tussen hem; Ganna en Bernal.
Met die eerste week heeft hij mijn hart nogmaals veroverd. Dat hij daarna doorzakte, was begrijpelijk. Om top te zijn in een GT, heb je eenmaal wedstrijdritme nodig.
Hij trachtte keer op keer de schade te beperken en kraakte uiteindelijk in de rit waar hij een klein half uur verloor. Desalniettemin viel hij aan in zijn laatste etappe (geraakte niet weg) en toen hij loste, kwam hij terug aansluiten bij het uitgedunde peloton.

De val gooide roet in zijn eten (de voorbereiding op de TT) en dat hij uitstapte om de blessure te genezen was een ding. Wat men niet weet, is dat hij eigenlijk de laatste TT niet wenste te rijden.
In onderling overleg met de ploeg vertelde Remco dat hij de tegenstand voor de OS niet wou demoraliseren met TT-winst. Bramati klinkte al lachend met Vino Santo tegen de Duvel van Remco, toen hij uit de Giro stapte.
Niet toevallig, die Vino Santo. Een duidelijke verwijzing naar Vinokourov, die in 2011 zijn bekken brak en een jaar later goud behaalde op de OS.
De Duvel van Remco spreekt boekdelen, hij zal de kwelduivel worden van alle coureurs in de toekomst.
Het meesterplan van Evenepoel zal tot uiting komen binnenkort. Daarom dat hij een 9.5 verdient op basis van zijn Giro-prestatie. Omdat hij een Belg is, krijgt hij een 0.5 punt extra.

Neen, even serieus. Ik heb het wel voor coureurs die terugkomen van een bijna carrière-eindigende blessure zoals Froome; Jakobsen; Contador; Van Aert. Zij genezen sneller dan ons, maar hun comeback toont aan dat ze verre van gedaan hebben / hadden met de wielersport. Ondanks dopingspeculaties in sommigen hun carrière, heb ik enorm veel respect voor zij die terugkeren op het hoogste niveau, zowel in als buiten de wielersport. Ja, zelfs voor de wilskracht van een Armstrong om terug te keren (niet voor zijn arrogantie; pestgedrag en dopinggebruik).
 
Evenepoel heeft ook Schachmann er al opgelegd in een sprint na een klim (weliswaar een loper). Zou dus niet zomaar zeggen dat Remco dus die extra punch ontbeert in zijn talentenarsenaal. Dat hij die niet had deze Giro spreekt voor zich.
Was het niet zo dat Evenepoel toen op pakweg 2 km van de meet wegknalde en in de laatste meters bijna terug werd ingehaald door Schachmann? ;)

Soit, Remco is geen toppuncher, maar ik zie het ook allemaal niet zo problematisch.
 
Was het niet zo dat Evenepoel toen op pakweg 2 km van de meet wegknalde en in de laatste meters bijna terug werd ingehaald door Schachmann? ;)

Soit, Remco is geen toppuncher, maar ik zie het ook allemaal niet zo problematisch.

Toegegeven, mijn geheugen had die sprint wat vervormd. Desalniettemin rijdt hij toch weg met dank aan zijn explosiviteit bergop? Lijkt me niet zo alsof niemand mee wilde, als ik het zo herbekijk?
 
Remco zelf aan het woord ivm zijn "problematische" stuurmanskunsten:


Vanavond trouwens documentaire ivm zijn comeback.. vanaf de val in Lombardije tot nu de Giro... voor de geïnteresseerden op VTM
 
Toegegeven, mijn geheugen had die sprint wat vervormd. Desalniettemin rijdt hij toch weg met dank aan zijn explosiviteit bergop? Lijkt me niet zo alsof niemand mee wilde, als ik het zo herbekijk?
Je rijdt niet per sé weg bergop door explosiviteit. Als jij de renner bent met het hoogste relatieve 20-60min vermogen en rijdt op of net tegen dat vermogen dan zit je iedereen gewoon stilletjes dood te knijpen. Als je dan een kleine versnelling plaatst ben je veel kans alleen weg, dat heeft dan niks met explosiviteit an sich te maken maar meer met het feit dat je nog explosiviteit hebt op een moment dat die van anderen weg of sterk afgebot is.

Als hij sub-maximaal omhoog rijdt en dus zijn grootste sterkte niet uitbuit dan geeft hij altijd kansen aan renners wiens grote sterkte eerder bij die versnelling ligt in de slotkilometer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan