Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?


  • Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Evenepoel ging van 500 meter aan nadat Almeida zich helemaal aan frieten had gereden. Er werd niet direct gereageerd en Schachmann kwam nog net op het wiel.

Ik zou persoonlijk zeggen dat die sprint weinig over explosiviteit zegt omdat:
1. Almeida zich compleet leeg reed en ik vermoed dat het dus neerkwam op wie het meeste overhad omdat we nu weten wat Almeida waard js.
2. Evenepoel zette op 500 meter aan, wat bergop van ver is, zeker na het zware tempo dat Almeida de rest oplegde.
 
Evenepoel ging van 500 meter aan nadat Almeida zich helemaal aan frieten had gereden. Er werd niet direct gereageerd en Schachmann kwam nog net op het wiel.

Ik zou persoonlijk zeggen dat die sprint weinig over explosiviteit zegt omdat:
1. Almeida zich compleet leeg reed en ik vermoed dat het dus neerkwam op wie het meeste overhad omdat we nu weten wat Almeida waard js.
2. Evenepoel zette op 500 meter aan, wat bergop van ver is, zeker na het zware tempo dat Almeida de rest oplegde.

Is toch een vergelijkbare taktiek als wat Ineos doet? Alleen zeggen we dan bij Bernal dat hij wegrijdt omdat hij explosief is, en bij Evenepoel is het niet explosief maar het resultaat van Almeida? Dat snap ik niet.
 
Het is niet omdat Bernal wat explosiever is dan Evenepoel, dat Evenepoel daarom per se beter moet zijn op lange beklimmingen. Bernal is gewoon een waanzinnige klimmer. Da's eerder iemand die dankzij zijn gigantische motor aan het einde meer overheeft dan de rest.
Dat is ook bijna exact wat ik hier enkele weken terug zei, @Pierre-Jean, dus daar ben ik het zeker mee eens. :D

Dat Bernal wat explosiever is, baseer ik bv op de eerste rit van de Dauphiné vorig jaar waar die in een zware sprint derde werd na Van Aert en Impey, voor Valverde en Pogacar. Maar alsnog vind ik hem verrevan extreem explosief of zo.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan