Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?


  • Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekke band (Ganna) en val (Cavagna). Misschien dat er nu ne outsider de tijdrit kan winnen.
Als Ganna toch nog wint, zou dat zéér straf zijn. Misschien moeten ze hem de volgende keer dan ne éénwieler geven ;)
 
goh ja die lekke band koste hem misschien 20" of zo max 30 op een TT van 30km maakt een goede Ganna dat wel goed natuurlijk. Won de eerste TT ook met 1" per km.
 
Cavagna dat begrijp ik toch niet zo goed... die tijdritten in deze Giro zijn voor hem toch een afgetekend hoofddoel. Dan zou je toch verwachten dat je op zen minst op veloviewer of zelfs google maps op voorhand de start en aankomstzone, waar het vaak toch wat meer draaien en keren is, goed verkend?
 
Cavagna dat begrijp ik toch niet zo goed... die tijdritten in deze Giro zijn voor hem toch een afgetekend hoofddoel. Dan zou je toch verwachten dat je op zen minst op veloviewer of zelfs google maps op voorhand de start en aankomstzone, waar het vaak toch wat meer draaien en keren is, goed verkend?
Zei in een reactie dat hij het vergeten was. Dus wel degelijk verkend maar in volle inspanning plots vergeten waar hij precies zat.
 
Ja, hij heeft er goed voor gewerkt. Heeft zijn trui (voor de laatste keer?) toch nog mooi in de verf kunnen zetten. Als alles op z'n plooi valt kan die op een goede dag zeker ook een rit winnen in een grote ronde.
 
Er waren er die zeggen dat Cavagna het op zak had sowieso zonder valpartij.
Maar ik denk dat Ganna sowieso ging winnen (als je de gemiddelde snelheid bekijkt (of cavagna moest dan toch nog serieus versneld hebben).

Gemiddelde snelheid van Ganna aan de finish (met platte band): 53.771 km/ uur (aan tussenpunt 2 zat ganna aan 53.930)
Gemiddelde snelheid van Cavagna aan tussenpunt 2 (zonder valpartij): 53.118 km/ uur.

of zie ik dat fout ?
 
Er waren er die zeggen dat Cavagna het op zak had sowieso zonder valpartij.
Maar ik denk dat Ganna sowieso ging winnen (als je de gemiddelde snelheid bekijkt (of cavagna moest dan toch nog serieus versneld hebben).

Gemiddelde snelheid van Ganna aan de finish (met platte band): 53.771 km/ uur (aan tussenpunt 2 zat ganna aan 53.930)
Gemiddelde snelheid van Cavagna aan tussenpunt 2 (zonder valpartij): 53.118 km/ uur.

of zie ik dat fout ?
je ziet dat fout
 
Persoonlijk Belgen-oordeel:

Merlier 7.5/10:
Eerste GT; eerste ritwinst. Vertrouwen getankt voor de Tour komend jaar. Kon meespelen voor een tweede zege, maar pech nekte hem.
Naesen, L 6/10:
Eerste GT. Knechten voor Gallopin en sprinten als het kan. Top-tien notering. Onopgemerkt in de Giro, op een vlucht na.
Leysen 5/10:
Eerste GT. Onopvallend. Knechten voor Merlier en Vervaeke.
De Bondt 8.5/10:
Eerste GT. Goede schakel in de Alpecin-Fenix-trein. Vierde plek; beste plek. Was zeer goed op de grindwegen. Vaak mee in de vlucht en zelfs even 3e in de bergstand.
Keisse 7/10:
Zette vaak Evenepoel uit de wind en op zijn gemak. Daarvoor was hij in de Giro hier. Zette werk voorts onder Almeida.

De Gendt 6/10:
Binnenschothouder van vluchters in de eerste week; niet te zien in week twee op twee pogingen tot vlucht na. Knieproblemen en moeten opgeven.
Goossens 6.5/10:
Tweemaal mee in de vlucht van de dag. Eenmaal verwachtte ik een top-drie notering minstens, maar zakte erdoor.
Vermeersch, G 7.5/10:
Eerste GT. Twee top-tien noteringen. Eindigde net voor De Bondt in de Ewan-etappe. Waarom trok een van de twee niet aan voor de andere?
Campenaerts 9/10:
Zwakke openingsrit, maar verlegt doelen. Vaak mee in de vlucht en won een heerlijke rit. Knechtte ook voor Nizzolo.
Janssens 6.5/10:
Eerste GT. Laatste man voor Vervaeke en deed dat behoorlijk naar zijn capaciteiten.

Vanhoucke 7/10:
Had niet door dat die meereed in de eerste week. Maakte dat voor een deel goed op de grindwegen, maar pech verhinderde een mogelijke ritwinst.
Keukeleire 3/10:
Meest onopvallende Belg. Is jammer genoeg niet de Keukeleire van weleer.
Serry 6.5/10:
Moest zoals de rest van het team in de pas lopen voor twee man. Betrouwbare pion, die zorgde voor een tweede plek van Almeida in R17.
Hermans, Q 7.5/10:
Eerste GT. Na Van der Hoorn en Taaramae, de renner die eruit schoot van zijn ploeg. Probeerde tevergeefs in R15, maar Victor was hem sneller voor.
Vervaeke 9/10:
Excellente eerste week. De Vervaeke waar we op hadden gewacht. Deemsterde wat weg in week twee om de top-20 binnen te sluipen in week 3.
Evenepoel 10/10:
Eerste GT. Terug van een zware blessure. Zijn eerste week was perfect. Week twee erdoor gevallen. Week drie uitgestapt. Wijze beslissing.

Beste klassementrenners: Bernal - Caruso - Almeida.
Beste sprinters: Sagan - Cimolai - Gaviria.
Meeste aanvalskilometers: Pellaud. Bijna duizend kilometer in de aanval :crazy:.
Weetje van de Giro: Bergtrui Bouchard' beste notering is 6e. Voor de rest reed die altijd buiten de top-tien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan