Gevoelens voor een ander tijdens een relatie

Aight, gisteren openhartig gesprek gehad met de (ex-)vriendin. Met de details heeft niemand zaken, maar hebben besloten om de relatie "on hold" te zetten. We komen nog altijd héél goed overeen en zien elkaar nog altijd graag, maar relationeel is het beter om tenminste voor een tijdje elks volledig de eigen weg op te gaan.

Met het andere meisje is het allemaal heel spannend en leuk (en iets wat ik in jaren niet meer heb gevoeld), maar we hebben sowieso niet de intentie om een relatie te beginnen. Een tijd bewust single blijven is wellicht het beste.

Aight, gisteren openhartig gesprek gehad met de (ex-)vriendin. Met de details heeft niemand zaken, maar hebben besloten om de relatie "on hold" te zetten. We komen nog altijd héél goed overeen en zien elkaar nog altijd graag, maar relationeel is het beter om tenminste voor een tijdje elks volledig de eigen weg op te gaan.

Met het andere meisje is het allemaal heel spannend en leuk (en iets wat ik in jaren niet meer heb gevoeld), maar we hebben sowieso niet de intentie om een relatie te beginnen. Een tijd bewust single blijven is wellicht het beste.
Zoals eerder gezegd: het "spannende en leuke" van iemand nieuw is normaal. Maar elke relatie die je aangaat begint op die manier. Na enkele jaren gaat dat eruit en krijg je iets anders met wat meer diepte.

Goed dat je het hebt opgebiecht :)

Een relatie “on hold” zetten, hoe loopt dat eigenlijk praktisch? Ok, ga maar paar weken uwe zak legen en dan doen we erna terug lekker door? :unsure:

Een relatie “on hold” zetten, hoe loopt dat eigenlijk praktisch? Ok, ga maar paar weken uwe zak legen en dan doen we erna terug lekker door? :unsure:
Dat is een situationship, maar dan in de post-relatiefase in plaats van de proto-relatiefase. Het kan het begin zijn van het einde, het kan ook de aanzet tot een nieuwe doorzet zijn naar een langdurige relatie als blijkt dat de liefde te groot is en de visjes in de zee wat mager uitvallen.

Zoals eerder gezegd: het "spannende en leuke" van iemand nieuw is normaal. Maar elke relatie die je aangaat begint op die manier. Na enkele jaren gaat dat eruit en krijg je iets anders met wat meer diepte.

No shit Sherlock. Verschil is dat het met deze echt extreem snel extreem goed klikte op elk vlak, beter dan met de meeste van mijn vorige vriendinnen. Zoiets maak je toch niet vaak mee, enfin ik toch niet.

Onze levens en vriendengroepen zijn uiteraard redelijk dicht met elkaar verweven, het lijkt ons gewoon het beste om eens goed na te denken zonder dat het al meteen te overhaast definitief moet gedaan zijn (en dat Jan en alleman het al weet) of dat we op elkaars lip blijven zitten (en mss zo zware ruzie gaan beginnen maken).
Gewoon, wat afstand. In touch blijven, maar vanop afstand.

Zeggen dat ge +- uit elkaar zijt maar elke stap richting een ander van elkaar haten tot ge elkaars bloed kan drinken en dan definitief uit elkaar gaan.

Dat is de bekende Ross and Rachel break.

Ik kan zoiets alleen maar afraden, want tijdens mijne break was mijn ex ineens samen met iemand anders. Beter een clean cut doen

Ok... De 'ex' is dus echt een ex geworden, maar in goede verstandhouding er een duidelijke punt achter gezet. En het meisje dat ik heb leren kennen is dus dé nieuwe vriendin geworden.

Eind goed al goed. 6 pagina's moraalridders. Tuurlijk kan je verliefd worden op iemand anders. Tuurlijk maak je de afweging en de pro's en contra's op in je hoofd. Tuurlijk zegt iedereen "aan mij zou het nooit overkomen!!!!", tot ze het zelf meemaken.

Ik dacht dat de essentie van het topic "wat met verliefdheid tijdens een relatie?" was, maar ik zie dat je vroeg wat je nu het beste deed. Fouten, fouten... Blij dat je verder staat nu.

Terug
Bovenaan