Gelijke Kansen, Integratie en Inburgering

En dat terwijl in een boerengat zich daar echt niemand in interesseert. De problemen zitten echt wel elders.
Ik zou eerder zeggen: De problemen zitten op dat vlak nog op veel meer plaatsen dan je zou denken.

Je zult heel snel opmerkingen krijgen, vieze blikken... Het gaat daarom trouwens niet altijd over onveilig voelen (laat staan over geweld), maar het gaat over niet "normaal" voelen.
 
Ik zou eerder zeggen: De problemen zitten op dat vlak nog op veel meer plaatsen dan je zou denken.


Je zult heel snel opmerkingen krijgen, vieze blikken... Het gaat daarom trouwens niet altijd over onveilig voelen (laat staan over geweld), maar het gaat over niet "normaal" voelen.
Ik krijg nochtans het idee van de homo-gemeenschap dat de problemen echt niet ten lande liggen, noch in de autochtone wijken.
 
Ik vind het nobel hoe je zo ervoor opkomt Loser, maar ik vond stungunners opmerking ook wel niet zo denigrerend lijk jij hier lijkt te stellen. Ik vind gerust dat je hem hier op mag wijzen dat dit zo over kan komen, daar niet van. Maar het was nu wel heel hard, je reactie, terwijl het, lijk mij toch, zeker niet slecht bedoeld is.

Dat is overigens wel een aspect wat ik snap van het "white privilege" gedeelte, hoewel men er daar ook vaak te ver in gaat met hier op te drukken. Maar ik snap inderdaad heel goed dat veel mensen niet weten wat er precies speelt omdat ze het zelf niet/nooit meemaken of zien. Dus ik vind zeker dat hier wel eens op gewezen mag worden.
 
Gedachtepolitie, overdrijf anders eens. Ik vraag waarom hij denkt dat hij in zijn positie ervan uitgaat dat hoe hij het ziet meer waard is dan hoe iemand het ziet die er zijn hele leven mee te maken heeft. Hij mag zeggen wat hij wil, denken wat hij wil. Jij noemt dat een beschaafd gesprek, ik vond het een aanmatigende post. Of dat de bedoeling is, maakt dan toch weinig uit?

Want het probleem is dat hij niét een vraag stelt om zich beter in een ander zijn plaats te kunnen stellen, hè. Hij zegt dat die ander overdrijft, en dat het aan hem ligt, omdat we daar toch al jaren aan voorbij zijn. In zijn beleving. Vergeet de beleving van iemand die er zijn hele leven mee te maken heeft. Dàt vind ik er aanmatigend aan.


Dat heeft op geen enkele manier iets te maken met vooroordelen over jou. Wat jij schrijft, is gewoon letterlijk dat homo's het zich toch wel een beetje inbeelden dat er negatieve commentaar op komt, en dat we hier verder staan dan dat. Ik heb vooral de indruk dat je wel dingen wilt zeggen, maar dat er vooral geen commentaar op mag komen.

Sorry, maar zoals in mijn reply naar Bloembak staat, lijkt het een vriendelijke opmerking van je, maar is het eigenlijk zeggen de ander wel overdrijft met zijn klachten. Ook al kun je er zelf nooit mee te maken hebben gehad, toch ga je er al vanuit dat het waarschijnlijk een beetje ingebeeld is.



Ik zou eens een kussend koppeltje in de Poolse wijk zetten. Of in de Joodse.
Ik zeg nergens dat mijn mening meer waard is, ik zeg nergens dat hij overdrijft of dat het aan hem ligt. Ik zeg dat ik verwonderd ben dat het nog zo erg is, dat is helemaal mijn mening niet opdringen maar dat is net mijn mening vormen op basis van zijn getuigenissen. Daarnaast vraag ik inderdaad, heel vriendelijk imo, of soms gewoon de blikken van mensen wel juist worden geïnterpreteerd. Gewoon de blikken, als iemand naar een kussend koppeltje kijkt. Niet wanneer ze worden toegeroepen, niet wanneer ze worden lastiggevallen, nee gewoon wanneer iemand kijkt. Daarmee minimaliseer ik niet de problemen die er zijn, maar vraag ik alleen maar inzichten.

Kijk hé Loser, als zelfs iemand die niet betrokken is meteen als reactie op jou geeft dat je met je 2 voeten vooruit gaat in een post en dat volledig onnodig is, mss kan je dan toch wel even aan zelfreflectie doen ipv weer zaken erbij te gaan halen die niet worden geschreven en niet worden bedoeld, maar enkel vanuit jouw vooroordelen komen.
 
Guys, relax. Stungunner zijn comment was nu ook niet zo erg... Blijft een forum he

Ik zou eens een kussend koppeltje in de Poolse wijk zetten. Of in de Joodse.
Joden kijken gewoon raar. Polen is van dezelfde orde als Turken en Marokkanen.

Had vorig jaar een gast aangenomen op het werk, toffe kerel. Zijn ouders zijn een 1e generatie Turken hier. Moeder geeft inburgeringscursussen nu. Spreken allemaal Nederlands, allemaal hogere school gedaan. Volgen hun geloof gematigd als in: wel alcohol, eten wat ze willen, geen Ramadan. Eigenlijk het perfecte voorbeeld van hoe het wél kan.

Maar de keerzijde is dat hij dan zelf soms beschaamd is om van Turkse afkomst te zijn door het gedrag van anderen. Gaf op het werk soms zelfs een andere voornaam op.
 
Ik zeg nergens dat mijn mening meer waard is, ik zeg nergens dat hij overdrijft of dat het aan hem ligt. Ik zeg dat ik verwonderd ben dat het nog zo erg is, dat is helemaal mijn mening niet opdringen maar dat is net mijn mening vormen op basis van zijn getuigenissen. Daarnaast vraag ik inderdaad, heel vriendelijk imo, of soms gewoon de blikken van mensen wel juist worden geïnterpreteerd. Gewoon de blikken, als iemand naar een kussend koppeltje kijkt. Niet wanneer ze worden toegeroepen, niet wanneer ze worden lastiggevallen, nee gewoon wanneer iemand kijkt. Daarmee minimaliseer ik niet de problemen die er zijn, maar vraag ik alleen maar inzichten.

Kijk hé Loser, als zelfs iemand die niet betrokken is meteen als reactie op jou geeft dat je met je 2 voeten vooruit gaat in een post en dat volledig onnodig is, mss kan je dan toch wel even aan zelfreflectie doen ipv weer zaken erbij te gaan halen die niet worden geschreven en niet worden bedoeld, maar enkel vanuit jouw vooroordelen komen.
Ik weet niet wat die vooroordelen er weer bij komen doen, want daar gaat het niet over. Jammer dat je je geviseerd voelt, maar daar kan ik niks aan doen.

Waar ik gerust in kan meegaan, is dat mijn post (te) fel was. Omdat het nogal persoonlijk ligt, wellicht. Ik ben ook blij met het eerste deel van je post, daar niet van. Dat is al een stap verder dan veel mensen komen, zoals Bloembak ook aangeeft. Dat je verwondert bent en je mening wilt aanpassen aan getuigenissen die er komen.

Maar het schoot me gewoon erg in het verkeerde keelgat dat je in mijn ogen ging onderschatten en minimaliseren wat Sheldon Cooper kwam zeggen. Want dat deed je wel degelijk, ook al stond er "ik wil het niet onderschatten" voor. Je zegt dat het misschien ook wel aan het slachtoffer ligt, dat die het fout interpreteert. Terwijl dat gewoon het probleem onderschatten is. En dat doe je op basis van je eigen leefwereld, maar dat is er eentje waarin je daar allemaal geen last van hebt. Dat je moet kiezen waar je naar op vakantie gaat, want in welk land zien ze je wel of niet graag komen. Dat je moet kiezen hoe je je verjaardag viert, dat je als verliefd stel niet zomaar zonder rond kijken vrijelijk onnozel kunt doen, dat zelfs een hand pakken al scheve blikken oplevert.

Ik nam er ook helemaal niet uit mee dat jij zou vinden dat jouw mening meer waard is. Ik bedoel gewoon: Als je het nooit hebt meegemaakt, kun je toch niet zeggen dat het misschien wel ingebeeld is? Zeker niet als iemand die het wél meemaakt, je zegt dat het zo is. Dat bedoel ik.

Het gaat heus niet alleen om wat Sheldon Cooper zegt. Het is iets wat ik in mijn heel dichte omgeving heel vaak zie, wat ik van heel veel mensen hoor. Heb jij toevallig die aflevering van Make Belgium Great Again gezien? In Wijnegem Shopping staan kussen met je lief, wat voor reacties dat opleverde? En dan vind ik het veel te gemakkelijk om te stellen dat het wel aan de moslims zal liggen. Dan hoeven we namelijk niet naar onze eigen buurt of misschien zelfs onszelf te kijken.
 
Tuurlijk wel. Als het geen conservatieve Belgen zijn, zijn het wel allochtonen. Die eerste groep kijkt gewoon disgusted maar die tweede groep is echt naroepen en bedreigen. Blij dat ik niet meer in Gent woon, vreselijke stad.

heb zelf enkele gay-vrienden en die zijn uit Gent verhuisd.
Ze woonden aan Rabot, autobanden platgezet, fysieke en verbale bedreiging.
Politie deed niks. Blijkbaar orders.

Bv in de wondelgemstraat wordt niet meer gecontroleerd op dubbelparkeren.
Om geen agressie op te wekken laat men begaan.
 
Echt gast, ik heb gewoon een normale conversatie met Sheldon, waarbij ik gewoon een normale vraag stel. Waarom moet gij toch altijd weer verontwaardigd komen doen en discussie uit komen lokken, gewoon omdat je ergens weer iets in leest of ziet wat je ingebeelde vooroordelen over sommigen hier zogezegd bevestigt. Begin dat wel wat beu te worden eerlijk gezegd.

Probeer mijn posts eens zonder vooroordelen te lezen, het zou er mss voor zorgen dat we hier op een normale en deftige manier kunnen discussiëren.
Ik denk dat Loser vooral op zijn paard kruipt door de 2e alinea in uw reactie:
Ik vind dat echt vreemd. Uiteraard in bepaalde wijken in grote steden verschieten we er niet meer van, maar dat je dat echt nog zo ervaart in een doorsnee straat of buurt? Ik dacht toch echt dat we anno 2021 ook in ons land dat toch al gewoon waren en aanvaard hadden.

Ik wil het zeker niet ontkennen of onderschatten hoor, maar kan het ook niet zijn dat het soms wat ingebeeld is? Ik bedoel, als ik een kussend koppeltje zie, ongeacht hetero of homo, kijk ik ook gewoon al snel eens die richting uit. Mss dat dan bij een homokoppel snel de reactie is "zie, nog ene die naar ons staart omdat we 2 mannen of vrouwen zijn", terwijl dat niet de reden is.
Waar je in de eerste alinea nog een vraag stelt, probeer je die in de 2de al te minimaliseren, al dan niet bewust. Ik betrap mijzelf ook regelmatig op dergelijke mentale kronkels ("het kan mss dat zijn - oef - ja, dat kan, dan is het mss toch niet zo erg"), en ik denk dat iedereen dit sowieso doet (het zoeken naar een verklaring die binnen ons eigen wereldbeeld past is nu eenmaal een mental coping mechanism). Dergelijke drogredeneringen zijn echter een van de grote motoren die polarisatie (en het geloof in fake news en complottheorieën etc.) in de hand werken, dus ik kan verstaan dat Loser hier een stokpaardje van maakt om hierop in te pikken, al kon de manier waarop absoluut anders.
 
Ik denk dat Loser vooral op zijn paard kruipt door de 2e alinea in uw reactie:

Waar je in de eerste alinea nog een vraag stelt, probeer je die in de 2de al te minimaliseren, al dan niet bewust. Ik betrap mijzelf ook regelmatig op dergelijke mentale kronkels ("het kan mss dat zijn - oef - ja, dat kan, dan is het mss toch niet zo erg"), en ik denk dat iedereen dit sowieso doet (het zoeken naar een verklaring die binnen ons eigen wereldbeeld past is nu eenmaal een mental coping mechanism). Dergelijke drogredeneringen zijn echter een van de grote motoren die polarisatie (en het geloof in fake news en complottheorieën etc.) in de hand werken, dus ik kan verstaan dat Loser hier een stokpaardje van maakt om hierop in te pikken, al kon de manier waarop absoluut anders.
Maar ik minimaliseer zoals ik reeds verklaarde helemaal niet dat er zaken gebeuren die onaanvaardbaar zijn, integendeel. En dan gaat het vnl om de problemen in bepaalde wijken of met bepaalde bevolkingsgroepen die beschreven worden. Maar in een voorgaande post ging het ook gewoon over bepaalde blikken, en daar stelde ik gewoon de vraag of die wel steeds correct geïnterpreteerd worden, omdat het soms kan lijken alsof iemand kijkt omdat je een kussend homokoppeltje bent, maar die persoon ook gewoon naar een kussend heterokoppeltje zou kijken. Niet meer, niet minder.

Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waarom Loser daarom zo op zijn paard moet zitten, zeker wanneer zelfs Sheldon schrijft dat hij mijn post niet zo erg opneemt.

Daarnaast vind ik het ook nogal hautain om er maar vanuit te gaan dat ik over dit onderwerp niks kan zeggen of denken omdat het mijn leefwereld niet zou zijn. Ik leef nl niet gewoon onder een stolp.

Hij mag dan wel blijven volhouden dat hij zonder vooroordelen reageert op mijn posts, i'm not buying it.
 
Natuurlijk niet. Want het punt is net dat het om alle (strenge) geloven gaat en niet beperkt is tot 1 groep.
Maar hoe jij het zei, komt het over alsof alle Polen en alle Joden vies kijken naar homo's.
Zo lees ik het althans. Dit is dan toch ook een veralgemening?
 
Guys, relax. Stungunner zijn comment was nu ook niet zo erg... Blijft een forum he


Joden kijken gewoon raar. Polen is van dezelfde orde als Turken en Marokkanen.

Had vorig jaar een gast aangenomen op het werk, toffe kerel. Zijn ouders zijn een 1e generatie Turken hier. Moeder geeft inburgeringscursussen nu. Spreken allemaal Nederlands, allemaal hogere school gedaan. Volgen hun geloof gematigd als in: wel alcohol, eten wat ze willen, geen Ramadan. Eigenlijk het perfecte voorbeeld van hoe het wél kan.

Maar de keerzijde is dat hij dan zelf soms beschaamd is om van Turkse afkomst te zijn door het gedrag van anderen. Gaf op het werk soms zelfs een andere voornaam op.
Ik beken. Ik kijk denk ik ook raar.
Tijdje geleden nog bij een bevriend homokoppel binnen geweest om een mavic drone te repareren en als die dan onderling affectie tonen dan vind ik dat op een bepaalde manier raar omdat dit gewoon niet iets is wat ik zou doen of natuurlijk is in mijn leefwereld. Uiteraard alle respect voor hun maar mij lijkt het eerder een onbewust reactie te zijn dan een tentoonstelling van rabiate homohaat. Ik kan me ook wel inbeelden dat als je als homo dag in dag uit zo een blikken moet verduren dat je na een tijdje ook wel iets hebt van ... "zal het eens gaan ja!"
Zulke problematieken zijn natuurlijk niet uniek aan het homo zijn. Een bevriend mixed koppel krijgt ook wel wat bagger over zich. Dat is ook wel hard zeker als hun 5 jarig dochtertje erbij is.
Dat mensen soms eens kijken denk ik niet dat je daar echt onderuit kan, dat lijkt me iets onderbewust. Waar ik de grens trek is mensen/koppels die afwijken van , sja wat is de gangbare standaard, niet in hun waarde laten en godbetert begint uit te schelden of lastig te vallen.
 
Maar hoe jij het zei, komt het over alsof alle Polen en alle Joden vies kijken naar homo's.
Zo lees ik het althans. Dit is dan toch ook een veralgemening?
Dat zou een veralgemening zijn. Een rare, omdat je daarin aanneemt dat alle Polen in de Poolse wijk in Gent wonen. En vooral een flauwe poging om een valse vergelijking te maken. Want ik had het dus over die Poolse wijken. En ook daar gaat niet elke Pool je zo aankijken. Maar het gaat ook niet op om het te vernauwen tot de islam en dan is de kous af. Waar ik dus op reageerde. Een beetje kijken naar de context mag toch?
 
heb zelf enkele gay-vrienden en die zijn uit Gent verhuisd.
Ze woonden aan Rabot, autobanden platgezet, fysieke en verbale bedreiging.
Politie deed niks. Blijkbaar orders.

Bv in de wondelgemstraat wordt niet meer gecontroleerd op dubbelparkeren.
Om geen agressie op te wekken laat men begaan.
Sleepstraat juist hetzelfde. Hun superflitsbak heeft daar een keer gestaan en is met verf overgoten. Daarna nooit meer gezien.

Ik beken. Ik kijk denk ik ook raar.
Tijdje geleden nog bij een bevriend homokoppel binnen geweest om een mavic drone te repareren en als die dan onderling affectie tonen dan vind ik dat op een bepaalde manier raar omdat dit gewoon niet iets is wat ik zou doen of natuurlijk is in mijn leefwereld. Uiteraard alle respect voor hun maar mij lijkt het eerder een onbewust reactie te zijn dan een tentoonstelling van rabiate homohaat. Ik kan me ook wel inbeelden dat als je als homo dag in dag uit zo een blikken moet verduren dat je na een tijdje ook wel iets hebt van ... "zal het eens gaan ja!"
Zulke problematieken zijn natuurlijk niet uniek aan het homo zijn. Een bevriend mixed koppel krijgt ook wel wat bagger over zich. Dat is ook wel hard zeker als hun 5 jarig dochtertje erbij is.
Dat mensen soms eens kijken denk ik niet dat je daar echt onderuit kan, dat lijkt me iets onderbewust. Waar ik de grens trek is mensen/koppels die afwijken van , sja wat is de gangbare standaard, niet in hun waarde laten en godbetert begint uit te schelden of lastig te vallen.
Je hebt kijken en je hebt staren. Ik kan ook wel naar iemand met een geamputeerd been kijken en oei denken. Maar ik ga niet de hele tijd vies naar dat stompke zitten staren.
 
Maar ik minimaliseer zoals ik reeds verklaarde helemaal niet dat er zaken gebeuren die onaanvaardbaar zijn, integendeel. En dan gaat het vnl om de problemen in bepaalde wijken of met bepaalde bevolkingsgroepen die beschreven worden. Maar in een voorgaande post ging het ook gewoon over bepaalde blikken, en daar stelde ik gewoon de vraag of die wel steeds correct geïnterpreteerd worden, omdat het soms kan lijken alsof iemand kijkt omdat je een kussend homokoppeltje bent, maar die persoon ook gewoon naar een kussend heterokoppeltje zou kijken. Niet meer, niet minder.

Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waarom Loser daarom zo op zijn paard moet zitten, zeker wanneer zelfs Sheldon schrijft dat hij mijn post niet zo erg opneemt

Daarnaast vind ik het ook nogal hautain om er maar vanuit te gaan dat ik over dit onderwerp niks kan zeggen of denken omdat het mijn leefwereld niet zou zijn. Ik leef nl niet gewoon onder een stolp.
Ik moet zeggen dat ik ook niet begreep waarom je de insinuatie die je maakte niet zo opvatte. Maar ik ben eens terug gaan lezen, en ik snap wel waar het scheef is gegaan. Ik was inderdaad wel een beetje te fel, mijn excuses daarvoor. Ik heb op je bericht gereageerd alsof er niks was behalve die insinuatie, en dat is ook niet juist. Neemt niet weg dat ik nog altijd achter mijn post sta, maar dan eerder in het algemeen, en niet zozeer tegen jou specifiek en op die post.
 
James Bonds is gewoon een standaard typische Brit vanuit de tijd dat die boeken geschreven worden, dat moet niet plots een zwarte worden gewoon om meer diversiteit te verspreiden.

Dat idee zou enigszins kloppen als de films gebaseerd zouden zijn op de boeken van Fleming en ook exact diezelfde tijdsperiode hanteren. Het idee van een Idris Elba als gerespecteerde geheim agent zou in een jaren 60 setting niet erg geloofwaardig zijn. De films spelen zich echter al jaren in het nu af, dus in dat opzicht kan iemand als Idris Elba perfect doorgaan voor een geheim agent anno 2023, huidskleur zou tegenwoordig geen struikelblok of issue meer mogen zijn.

En dat moet niet plots een zwarte worden om meer diversiteit te verspreiden. Niet alles is een politiek correct statement. Als ze morgen zouden aankondigen dat Elba de nieuwe bond is zou ik niet denken dat hij de rol gehad heeft omwille van zijn huidskleur, maar gewoon omdat het een erg goede acteur is.
 
Terug
Bovenaan