Gelijke Kansen, Integratie en Inburgering

Eigenlijk wel jammer om te zien, want Arrow had veel bi/gay personages. En daar kwam dat allemaal gewoon natuurlijk over, nergens opgedrongen, geen politieke agenda's, etc. Het waren zelfs de coolste personages. Nee, ze aten gewoon graag van beide walletjes. Supergirl valt in dat opzicht ook nog mee, zelfs hun transgender personage kwam nog niet te geforceerd over in mijn ogen. Batwoman is dan inderdaad weer een absolute en totale ramp.
hollywood in het algemeen kan gewoon geen sterke vrouwen schrijven.
 
hollywood in het algemeen kan gewoon geen sterke vrouwen schrijven.
Modern Hollywood.

Daisy Ripley, Sarah Connor... in de jaren 80/90 zijn er genoeg sterke vrouwen.
Maar toen moest er geen agenda gepushed worden, en konden mannen en vrouwen naast elkaar schitteren.

Ben blij dat de POC actuers van die tijd, zoals een denzel of een freeman, toch ook regelmatig eens kakken op die woke onzin.
 
Modern Hollywood.

Daisy Ripley, Sarah Connor... in de jaren 80/90 zijn er genoeg sterke vrouwen.
Maar toen moest er geen agenda gepushed worden, en konden mannen en vrouwen naast elkaar schitteren.

Ben blij dat de POC actuers van die tijd, zoals een denzel of een freeman, toch ook regelmatig eens kakken op die woke onzin.
great minds think alike zeker... :unsure:

maar ik ben ook van mening dat het verhaal tegenwoordig ondergeschikt is aan de woke agenda. Het is niet omdat ze op twitter er het hardst om roepen dat dit representatief is naar de doelgroep. De meeste filmen die uit activistisch oogpunt geschreven zijn floppen gewoon.
 
Modern Hollywood.

Daisy Ripley, Sarah Connor... in de jaren 80/90 zijn er genoeg sterke vrouwen.
Maar toen moest er geen agenda gepushed worden, en konden mannen en vrouwen naast elkaar schitteren.

Ben blij dat de POC actuers van die tijd, zoals een denzel of een freeman, toch ook regelmatig eens kakken op die woke onzin.
khad uw update niet gezien. Maar ja Ripley: die zat niet te memmen, die moest niet 20 keer per minuut zeggen dat ze een capabele, sterke vrouw was. Die deed gewoon haar shit.
 
hollywood in het algemeen kan gewoon geen sterke vrouwen schrijven.

Bwa, daar ben ik niet mee akkoord. Er zijn hopen sterke, vrouwelijke personages.

Xena, Mulan, Veronica Mars, Furiosa (Mad Max), Ripley (Alien), Daenerys Targaryen (pré seizoen 8 :unsure: ), Sansa Stark, Scully, Leia, Hermione Granger, Black Widow, Sarah Conner (Terminator), de hoofdpersonages in Hidden Figures, in de Arrowverse: Felicity Smoak, Sarah Lance, Valkyrie (Thor Ragnarok), Shuri en Okoye (Black Panther). Er zijn echt wel een hoop goede, sterke, vrouwelijke personages te vinden.

Maar zoals Mini zegt, tegenwoordig is er eerder een opbod dan samenwerking.
 
Bwa, daar ben ik niet mee akkoord. Er zijn hopen sterke, vrouwelijke personages.

Xena, Mulan, Veronica Mars, Furiosa (Mad Max), Ripley (Alien), Daenerys Targaryen (pré seizoen 8 :unsure: ), Sansa Stark, Scully, Leia, Hermione Granger, Black Widow, Sarah Conner (Terminator), de hoofdpersonages in Hidden Figures, in de Arrowverse: Felicity Smoak, Sarah Lance, Valkyrie (Thor Ragnarok), Shuri en Okoye (Black Panther). Er zijn echt wel een hoop goede, sterke, vrouwelijke personages te vinden.

Maar zoals Mini zegt, tegenwoordig is er eerder een opbod dan samenwerking.
Gij maakt ook mijn punt. Ja we kunnen er inderdaad een aantal opnoemen. Maar weeral: kijk is naar de datum.

Agent Carter is ook een voorbeeld van een sterke vrouw die niet constant haar publiek moest herinneren dat ze capabel is.
 
Nogmaals, dat is toch hetgeen ik zeg. Dat het verhaal bagger is.
En waarom is het verhaal bagger? Omdat de mensen op de key positions, niet begaan zijn met de IP, maar meer met linkse deugmutserij.
Dat is gewoon bullshit.

En de rest van je post zijn zaken die ofwel niet kloppen, ofwel niet meer dan geruchten zijn ... Johnson is niet buitengegooid na The Last Jedi, het was sowieso voorzien dat de drie films een andere regisseur gingen hebben. Ze hebben hem zelfs eerst teruggevraagd nadat ze Trevorrow hadden buiten gegooid, maar heeft dat geweigerd en daarna is Abrams teruggekomen.

De geruchten dat ze die trilogie zouden 'decanonaliseren' of opnieuw zouden doen slaan op niets. Dat komt van op een paar extreemrechtse fora. En dat die Kennedy zou ontslagen worden is alleen gebaseerd op het feit dat ze een aflopend contract heeft.

Het klopt dat die trilogie op niets trekt, maar laat ons wel wezen ... twintig jaar na A phantom menace schuimbekken de SW fans ook nog altijd over die film. Wat je Disney bij deze trilogie kan verwijten is dat ze er zijn aan begonnen zonder een duidelijk plan, buiten dan een nog breder publiek aantrekken.
 
tegen dat we Anakin zien vechten, staat die al jaren onder jedi begeleiding. Kylo is getrained door Luke. Maar een griet uit de woestijn die is meteen een match voor hem, overclassed zelfs, zonder enige experience? kom nou.

Rey had gewoon meer midichloreans als Kylo? 😁


Maar serieus: als je het over TFA hebt: Rey was sterker in dat gevecht omdat Kylo hem recht in zijn torso was geschoten met een bowcaster. Dat wapen was zo sterk dat de gewone stormtroopers gingen daarvan instagibbed waren en van de kracht van de impact gingen vliegen. Kylo kan daarna nog het opnemen tegen iemand met force-powers die getrained is in vechten. Da's toch ook serieus OP, dan snap ik niet dat dat zo raar is. (disclaimer: Rise of Skywalker niet gezien dus weet niet wat daar gebeurd).

Ben ook niet direct overtuigd dat die films beter zouden geweest zijn moesten ze minder 'woke' zijn hoor. Ik vond TFA nog best goed, maar hét grote probleem met de sequels begon daar al: The First Order was gewoon The Empire v2.0.
 
Gij maakt ook mijn punt. Ja we kunnen er inderdaad een aantal opnoemen. Maar weeral: kijk is naar de datum.

Agent Carter is ook een voorbeeld van een sterke vrouw die niet constant haar publiek moest herinneren dat ze capabel is.
Het gros van die films/series zijn toch in de laatste 10-15 jaar uitgekomen. Dat er niet elk jaar nieuwe, herinneringswaarde personages uitkomen is maar normaal. Zowel mannelijk als vrouwelijk. Pas op, ja er zijn films/series waar de politieke agenda zwaar doorgedrukt wordt (zoals Batwoman of Ghostbusters 2016), maar niet elke film met een (sterk) vrouwelijk hoofdpersonage heeft een politieke agenda.

En het aantal slecht geschreven films en series ligt al sinds het begin der tijden hoger dan de goede. Voor elke Shawshank Redemption heb je 100 Ghostbuster 2016.
 
voor mij is rogue one de beste film dat ze recent geproduceerd hadden eerlijk gezegd en Solo vond ik op zich niet slecht. Geen idee waarom die film zoveel haat kreeg. De rest van de trilogy is pokkeslecht daartegenover.
 
Is gewoon lazy writing om te cashen toch? Zie maar naar het einde van GoT.
Zie niet goed in wat dat met links of rechts te maken zou hebben.
Ik vind het ook nogal kort door de bocht om bij een bedrijf dat heeft gegokt mee te surfen op maatschappelijke tendensen, en dan heeft verloren omdat ze het ruk hebben gedaan, dat te gaan verbinden onder een soort linkse agenda.

Serieus, een hypercommercieel product waarmee Disney iedereen wou aanspreken door gewoon een modernere versie van de originele trilogie te maken is al wat ik erin zie.
 
voor mij is rogue one de beste film dat ze recent geproduceerd hadden .
Met een vrouw in de hoofdrol nota bene, daar hoorde je niemand over. Omdat het gwn een goeie film was, waar politiek onderschikt was aan verhaal en met extra laagje fan service (darth vader scene deed iedereen klaarkomen in de zaal).
 
Het gros van die films/series zijn toch in de laatste 10-15 jaar uitgekomen. Dat er niet elk jaar nieuwe, herinneringswaarde personages uitkomen is maar normaal. Zowel mannelijk als vrouwelijk. Pas op, ja er zijn films/series waar de politieke agenda zwaar doorgedrukt wordt (zoals Batwoman of Ghostbusters 2016), maar niet elke film met een (sterk) vrouwelijk hoofdpersonage heeft een politieke agenda.

En het aantal slecht geschreven films en series ligt al sinds het begin der tijden hoger dan de goede. Voor elke Shawshank Redemption heb je 100 Ghostbuster 2016.
Misschien. Ik moet wel zeggen dat ik nog niet veel voorbeelden heb gezien waar het gaat om een vrouwelijk hoofdpersonage. Shuri bijvoorbeeld is wel een belangrijk personage, maar zeker geen hoofdpersonage. Zelfde voor Valkyrie.
 
Ik vind het ook nogal kort door de bocht om bij een bedrijf dat heeft gegokt mee te surfen op maatschappelijke tendensen, en dan heeft verloren omdat ze het ruk hebben gedaan, dat te gaan verbinden onder een soort linkse agenda.

Serieus, een hypercommercieel product waarmee Disney iedereen wou aanspreken door gewoon een modernere versie van de originele trilogie te maken is al wat ik erin zie.
Het gaat mij ook niet om Disney. Die willen gewoon de koe uitmelken.
Maar de mensen die achter de film zaten, zijn wel vocaal in hun wokeology :)
 
Terug
Bovenaan