Gelijke Kansen, Integratie en Inburgering

openbare melding
Daar ben ik me van bewust. Ik doelde ook inderdaad op de mod die deze afsplitsing gemaakt heeft.

Want de implicatie van het woord systemisch is vaak dat de oorzaak bij het systeem ligt, en als bewijs draagt men dan aan dat er ongelijke uitkomsten zijn tussen bepaalde groepen, en er dus racisme of discriminatie formeel of informeel in het systeem moet zitten (en op vlakken van huisvesting of tewerkstelling zal alle discriminatie ongetwijfeld nog niet weggewerkt zijn, maar ze is wél verboden) maar men kijkt daarbij zelden verder naar hoe bepaalde groepen zichzelf uitsluiten, waarvan in deze thread mooie voorbeelden gegeven werden.

Valt dit laatste volgens de moderator ook onder systemische uitsluiting of niet?
De moderator heeft gekeken naar de inhoud van de discussie voor hij de thread heeft afgesplitst. Aangezien die drie bovenstaande thema's de voornaamste waren in de discussie (en geen van die drie zijn door mij aangebracht), is dat de titel van de thread geworden. Bekijk het liever zo dan dat je er één of andere agenda in ziet.

Terug
Bovenaan