Gelijke Kansen, Integratie en Inburgering

Al eens gekeken naar wat KK, RJ en nog wel een paar jokers allemaal uitkramen op twitter en interviews?

Een scheve smiley posten is natuurlijk makkelijker.
Dit is hier geen Twitter, en sommige mensen hebben geen flauw idee van waar die afkortingen voor staan, omdat ze de pitchforks en counterpitchforks daar zo niet volgen. Onder andere ik.
 
Dit is hier geen Twitter, en sommige mensen hebben geen flauw idee van waar die afkortingen voor staan, omdat ze de pitchforks en counterpitchforks daar zo niet volgen. Onder andere ik.
ik heb toch al meermaals Kathleen Kennedy genoemd en Ryan Johnson, in de context van de voorbije posts moet je toch geen Sherlock Holmes zijn om KK en RJ te ontcijferen...
 
Al eens gekeken naar wat KK, RJ en nog wel een paar jokers allemaal uitkramen op twitter en interviews?

Een scheve smiley posten is natuurlijk makkelijker.
Misschien kan je eens een paar voorbeelden geven, in plaats van te gooien met een paar alt-right modewoordjes en alt-right fake news blogs napraten?
 
Misschien kan je eens een paar voorbeelden geven, in plaats van te gooien met een paar alt-right modewoordjes en alt-right fake news blogs napraten?
Ah, de typische framing begint al.

Als je enigzins de SW community had gevolgd in de afgelopen 5 jaar, alsmede simpelweg de twitters van beide personen, had je dit ook wel zelf geweten.

Maar, laat ons de tegenpartij gewoon de alt-right sticker geven, kwestie van de discussie naar de hand te kunnen zetten.
 
Ah, de typische framing begint al.

Als je enigzins de SW community had gevolgd in de afgelopen 5 jaar, alsmede simpelweg de twitters van beide personen, had je dit ook wel zelf geweten.

Maar, laat ons de tegenpartij gewoon de alt-right sticker geven, kwestie van de discussie naar de hand te kunnen zetten.

Klagen over framing maar wel constant met woorden als 'wokeology' en 'linkse diversiteitsagenda' gooien ..
 
Ah, de typische framing begint al.

Als je enigzins de SW community had gevolgd in de afgelopen 5 jaar, alsmede simpelweg de twitters van beide personen, had je dit ook wel zelf geweten.

Maar, laat ons de tegenpartij gewoon de alt-right sticker geven, kwestie van de discussie naar de hand te kunnen zetten.
Als het zo makkelijk te vinden is, kan het toch geen moeite zijn om mij een paar voorbeelden te geven. Bijvoorbeeld een tweet van die Kennedy? Spoiler alert: die heeft niet eens een Twitteraccount.

En voor de rest: je zit herhaaldelijk bepaalde personen te bestempelen als 'woke', termen die letterlijk uit het alt-right woordenboek komen ... en wanneer ik dat benoem ben ik degene die aan framing doet? :). Wat een kinderachtig gedoe zeg.
 
Laatst bewerkt:
Klagen over framing maar wel constant met woorden als 'wokeology' en 'linkse diversiteitsagenda' gooien ..
Wat is er mis met die termen?
Staat diversiteit niet op de agenda bij linkse partijen?

en de woke ideology wordt zowel door links als rechts gebruikt, ik zie er het probleem niet van in. wokeology is gwn een contractie daarvan, kwestie om minder letters te gebruiken.

Was taal niet fluide?
 
Bestaat de alt-right dan niet en worden woorden zoals 'linkse diversiteitsagenda' niet vaak door alt-right reactionairen gebruikt? Niemand die zichzelf progressief vindt gebruikt serieus de term 'woke ideology', da's een pejoratieve term, daarmee doe je dus zelf aan framing.
 
Als het zo makkelijk te vinden is, kan het toch geen moeite zijn om mij een paar voorbeelden te geven. Bijvoorbeeld een tweet van die Kennedy? Spoiler alert: die heeft niet eens een Twitteraccount.

En voor de rest: je zit herhaaldelijk bepaalde personen te bestempelen als 'woke', termen die letterlijk uit het alt-right woordenboek komen ... en wanneer ik dat benoem ben ik degene die aan framing doet? :). Wat een kinderachtig gedoe zeg.
Op twitter, en bekijk :)

Bij de Rian is het mss wat moeilijk, gezien die al meermaals shit gedelete heeft. Soms massale purge met 20k tegelijk.

Voor KK, zoek gwn de interviews op rond force is female en de discussies errond.

hf
 
Bestaat de alt-right dan niet en worden woorden zoals 'linkse diversiteitsagenda' niet vaak door alt-right reactionairen gebruikt? Niemand die zichzelf progressief vindt gebruikt serieus de term 'woke ideology', da's een pejoratieve term, daarmee doe je dus zelf aan framing.
De alt right bestaat zeker.
En het woord woke komt van progressieven...
 
Op twitter, en bekijk :)

Bij de Rian is het mss wat moeilijk, gezien die al meermaals shit gedelete heeft. Soms massale purge met 20k tegelijk.

Voor KK, zoek gwn de interviews op rond force is female en de discussies errond.

hf
Ja, nee. Je blijft beweren dat het zo makkelijk te vinden is en dat ze zo duidelijk 'woke' zijn. Eerst moest ik hun Twitters checken, maar Kennedy heeft dat niet eens. En van Johnson zijn de tweets zogezegd gedeleted. Handig.

Die The Force is Female was een campagne van Nike. Die niets te maken had met Star Wars. Wat moet ik daar precies uit leren?
 
Het probleem is vaak dat ipv nieuw leven inblazen, IP's gewoon verneukt worden omdatde core business -telling good stories - ondergeschikt wordt aan het doel: nl de linkse/diversiteitsagenda te pushen.
Case in point: star wars. Een van de sterkste IP's in hollywood. Volledig verneukt door Kathleen Kennedy haar linkse ideologie + Ryan Johnson die al even woke is. Beide kennen wel niets van De Star Wars lore, maar how, no problem! We steken er gewoon linkse onzin in:
- laten we de hoofdrol aan een vrouw geven. EN girlpower, dus het moet wel een mary-sue zijn!
- er moet natuurlijk ook aan kleur gedacht worden! Een zwarte stormtrooper, hell yeah! Maar het is maar een token POC eh, dus die zijn verhaallijn schuiven we gwn aan de kant (nochtans meest belovend verhaallijn imo)
- De evil antagonist, die zadelen we wel op met allerlei edgy millenial teen angst, dan is hij more relateble
- Nog een aziatisch character, dat nergens toe dien, maar dan zit het er toch in!
- De vrouwen hebben het voor het zeggen, dus naast Leia nog wa andere kartonnen Klara's als generalen.
- De first empire are bad, dus die zien allemaal wit.
- Han is old white male, die moet eraan. Luke is old white male, dus die zn karakter verneuken we gewoon. Alle focus moet gaan naar deze nieuwe woke figuren!
- Qua verhaal? Bwoa we rehashen gwn de originele 3 met wat andere takes, niet teveel stress!

resultaat: de shitshow nieuwe trilogy die Disney financiele hoofdpijnen bezorgde omdat de merchandising geen hol opbracht en winkels het speelgoed hebben moeten wegkappen. Hun nieuwe themapark dat geen volk trok.

En als fans kritiek hadden, waren het racisten/mysogenisten of whatever het int NL is.
Ondertussen hebben acteurs zelf al toegegevn wat een shitshow die films zijn.

Komt er een ware SW op de proppen (thank god for JF) die dan een goeie serie wil maken met minder woke en meer SW, wordt em langs alle kanten tegengewerkt door madam kennedy...

Bon, laatste headlines, gaan ze haar eindelijk buitenkegelen, en de nieuwe trilogy decanonisen of opnieuw maken. 3 times huzzah.



Nobody gives a fuck welke kleur de hoofdrolspeler heeft en wat er tussen de benen hangt. Maar de drang om woke points te scoren ipv een goed verhaal te brengen, en gemakkelijkdshalve dan maar bestaande IP's op het offerblok smijten, roept terecht kritiek op.
Aangezien je mij quote, ook nog even reageren:

Met uw eerste zin ben ik akkoord, de rest is een te gemakkelijk excuus voor een veel complexere reeks problemen met als een van de belangrijkste oorzaken eerder 'too many cooks in the kitchen'. Er was initieel wel een overkoepelend narratief uitgeschreven voor de 3de starwarsfilm (Kasdan was hierbij betrokken denk ik), maar er was op dat moment nog geen persoon à la Kevin Feige die heel de franchise door en door kende en tegelijk de ervaring had om een studio te leiden, waardoor duidelijk de grenzen vastgelegd konden worden. Vergeet niet, Kathleen Kennedy was toen net weggeplukt bij Amblin, Lucasfilm was net overgenomen door Disney.

Gevolg: 3 regisseurs die hun eigen ding mochten doen, elk hun eigen accent wilden doordrukken, met daarbovenop nog een hoop Disney executives die aan zo'n breed mogelijk publiek merchandising willen verkopen en niemand die (tijdig) op de rem ging staan wanneer het overheersend verhaal en universum in gevaar zou komen.

Gelukkig hebben ze van hun fouten geleerd, en heeft Kennedy mee Jon Favreau & Dave Filloni aan boord gehesen, die wel de nodige kennis van de franchise en de technische bagage hebben.

Dit alles herleiden tot een sjw verhaaltje is gewoon een cheap shot in een poging om een conservatief wereldbeeld te promoten ('feministen hebben star wars naar de knoppen geholpen' is natuurlijk een goede tactiek als je afgaat op het cliché doelpubliek van blanke nerds die een dergelijke franchise zou aantrekken).
 
Ja, nee. Je blijft beweren dat het zo makkelijk te vinden is en dat ze zo duidelijk 'woke' zijn. Eerst moest ik hun Twitters checken, maar Kennedy heeft dat niet eens. En van Johnson zijn de tweets zogezegd gedeleted. Handig.

Die The Force is Female was een campagne van Nike. Die niets te maken had met Star Wars. Wat moet ik daar precies uit leren?
Gij hebt toch ook ne google, of ni?
Als ge de developments de afgelopen 5 jaar niet hebt gevolgd, is dat niet mijn schuld.

Dat Disney nu de centen in gevaar komen, de recente woke beslissingen aan het terug draaien is, zegt genoeg.
 
Die The Force is Female was een campagne van Nike. Die niets te maken had met Star Wars. Wat moet ik daar precies uit leren?
Volledige context: er is een foto verspreid van Kennedy + een hoop andere vrouwen in een dergelijke t-shirt op een event waar ze kwam spreken over vrouwen in cinema, en dat heeft heel die discussie in gang gezet. Je kunt dit opvatten als feministisch statement, of als tonge-in-cheek woordspeling die een goeie foto-opp opleverde in de context van het evenement. De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden.
 
Gelukkig hebben ze van hun fouten geleerd, en heeft Kennedy mee Jon Favreau & Dave Filloni aan boord gehesen, die wel de nodige kennis van de franchise en de technische bagage hebben.
Als ge hoort hoe zwaar Jon Favreau heeft moeten sleurem, en in the end gewoon over haar hoofd naar de CEO is moeten stappen voor bepaalde shit, weet ik niet of je haar daar credits voor moet geven :p
.
 
Gij hebt toch ook ne google, of ni?
Als ge de developments de afgelopen 5 jaar niet hebt gevolgd, is dat niet mijn schuld.
Dit is niet echt fair, hé. Jij bent degene die Star Wars bij de discussie betrokken heeft en hierover met een uitgesproken mening afkomt. Als anderen vragen om die te onderbouwen, is 'zoek het op het internet' niet echt productief en eerder een doodsteek voor enige zinvolle conversatie.
Dat Disney nu de centen in gevaar komen, de recente woke beslissingen aan het terug draaien is, zegt genoeg.
Welke woke beslissingen zijn er dan teruggedraaid?

Also, lees hierboven: Disney heeft net als met Feige bij Marvel, ook 2 starwarsfans met technische bagage aan de top gezet om de zaken in goede baan te leiden.
 
Volledige context: er is een foto verspreid van Kennedy + een hoop andere vrouwen in een dergelijke t-shirt op een event waar ze kwam spreken over vrouwen in cinema, en dat heeft heel die discussie in gang gezet. Je kunt dit opvatten als feministisch statement, of als tonge-in-cheek woordspeling die een goeie foto-opp opleverde in de context van het evenement. De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden.
Ja, maar dat event was deel van de campagne van Nike, genaamd 'the force is female'. Ik wacht nog altijd op @Mini voor de link met het beleid van Lucasfilms of waarom de aanwezigheid van Kennedy haar "woke" zou maken.
 
Gij hebt toch ook ne google, of ni?
Als ge de developments de afgelopen 5 jaar niet hebt gevolgd, is dat niet mijn schuld.
Met andere woorden, je zit zaken te beweren die je niet kan staven en je sterkste argument is de andere te verwijten dat hij je zogenaamde bronnen niet kan terugvinden.

Dat heet dan gewoon lullen uit je nek he.
 
  • Leuk
Waarderingen: eS
Terug
Bovenaan