Geafficheerde prijs vs. aankoopprijs

Ik denk hier vraagprijs 240 en gekocht voor 210. Casco fabriekspand, nog een jaar zelf verbouwd wel.

Appartement 240 vraagprijs en gekocht voor 180. (opbrengst eigendom, was in de goeie positie. Tegenpartij moest verkopen en mij maakte het niet uit zeg maar)

Industriegrond 850 vraagprijs, gekocht voor 810.

Dit was allemaal voor de immo-gekte zoals ze nu is.

Industriegrond paar weken geleden verkocht (net geen 2j later dan ik gekocht heb) en ingesteld op 850. Zelfde als toen, is ook niets gewijzigd. 3 dagen later al verkocht door opbod tussen 2 partijen aan 905.

Appartement doe ik normaal volgend jaar ook weg. Lijkt me de ideale moment om te verkopen. Gaat me meer opbrengen dan wat huur.

Woning zou wrsch ook heel rap weg zijn voor 450 denk ik. Maar dan moet ik zelf ook gekke bedragen gaan bieden voor iets anders, dus dat heeft weinig zin denk ik dan.
 
Dit was allemaal voor de immo-gekte zoals ze nu is.
Inderdaad. Een vriend werkt als makelaar hier in het Leuvense en als je die zijn verhalen hoort, de markt staat héél heet. Onder gesloten enveloppe wordt standaard 15 a 20k extra geboden, iets onder de 400k dat wat in orde is is op 1 dag weg. Onder de vraagprijs bieden is je tijd verdoen.
 
kiezen bewust voor iets in Ieper gezien we zelf hier wonen en we dan alle karweien/ontvangsten/... op wandelafstand kunnen doen. Is idd wat duurder...
Ik had een collega die daar een vakantiewoning had/heeft. Weet niet of hij ze ondertussen nog heeft, want was bezig met een nieuw project in de Ardennen. Die mens woont zelf in Vlamertinge, wat dichtbij is voor lakens, kuisen, etc. Volgens hem is (of was) Ieper een goudmijn. Spreek nu wel nog over die 14-18 periode toen iedereen naar Ieper wou ...
 
  • Leuk
Waarderingen: JPV
135k winst op 6 jaar tijd! :oops:
Ze heeft daar nog wat geld ingestoken. Wou enkel maar laten zien dat in 2015 de woningen hier nog langer te koop stonden en je nog de mogelijkheid had om onder de vraagprijs te bieden.

Ze heeft dat gekocht voor 230k + 5% registratierechten, dossierkosten,hypotheekkosten,.. zal dat rond de 248k zitten. Dan heeft ze er nog een 40k aan uitgegeven. 288k in totaal, bij verkoop heeft ze dan €6500 terug gekregen van de meeneembaarheid.
Zit je op zo'n 281,5k dat zij heeft betaald voor dat huis.
 
Huis aangekocht in december 2020 in Ruisbroek ( Puurs), vraagprijs was 495k.
511.100 aankoopprijs.
Was oorspronkelijk een gewone verkoop, maar wegens stormloop veranderd naar gesloten omslag met 1 kijkdag.
Hoogste bod was volgens makelaar 512.500 euro, maar was met opschortende voorwaarde.
Dat heeft het verschil gemaakt.
 
Wel niet van onszelf, maar wil toch het verhaal van collega van mij eens delen.

Regio: Heide ( Kalmthout)
Huis gekocht zomer 2020. Akte in oktober 2020.
Was gewone verkoop zonder makelaar met vraagprijs 450k. Voor die prijs hebben ze het gekocht. Hebben on the spot vraagprijs geboden. Koppel dat achter hen was komen kijken was aan het vloelen.
Hebben nu vlak voor de zomer dat huis alweer verkocht voor 590k. Wat iets onder hun vraagprijs was. Efles 140k winst op een jaar... Enfin iets minder want je kan niet al je registratoerechten recupereren.
Geen noemenswaardoge werken in uitgevoerd.
Akte zal worden verleden iets meer dan een jaar na hun aankoopakte zodat er geen meerwaardebelasting moet worden betaald.
 
Huis gekocht in 2018
Regio: Limburg, regio Genk
Vrijstaande woning van 1974 op 9,85a
Vraagprijs: € 495 000
Gekocht voor € 385 000
 
Wel niet van onszelf, maar wil toch het verhaal van collega van mij eens delen.

Regio: Heide ( Kalmthout)
Huis gekocht zomer 2020. Akte in oktober 2020.
Was gewone verkoop zonder makelaar met vraagprijs 450k. Voor die prijs hebben ze het gekocht. Hebben on the spot vraagprijs geboden. Koppel dat achter hen was komen kijken was aan het vloelen.
Hebben nu vlak voor de zomer dat huis alweer verkocht voor 590k. Wat iets onder hun vraagprijs was. Efles 140k winst op een jaar... Enfin iets minder want je kan niet al je registratoerechten recupereren.
Geen noemenswaardoge werken in uitgevoerd.
Akte zal worden verleden iets meer dan een jaar na hun aankoopakte zodat er geen meerwaardebelasting moet worden betaald.
Binnen 5j verkopen zit je toch met meerwaardebelasting?
 
Huis gekocht in Vlaamse Ardennen in 2011. Vraagprijs 175.000€, gekocht voor 155.500€.

Huis begin vorig jaar gekocht in Vlaamse Ardennen in volle coronacrisis toen de immomarkt er alle schijn van had om een dip te hebben ipv te verhitten: Vraagprijs 135.000€, gekocht voor 126.000€.

Huis naast ons vorig jaar gekocht in Vlaamse Ardennen. Er was geen vraagprijs, eigenaar vroeg of ik interesse had om de woning naast ons over te kopen. Ik vroeg hem hoeveel hij ervoor wou, hij wou geen prijs zeggen en een bod van ons horen. 115.000€ geboden, gekocht voor 120.000€. Hij had eerst 140.000€ in gedachten, zei hij achteraf. Woning was dat volgens ons ook waard, toch 135.000€, maar hij wou ervanaf. Liefst zonder immo en zonder veel gedoe, aan ons verkopen was ideaal voor hem.

Je hebt nu dus 3 huizen?

Goed bezig!!
 
Huis waar we nu wonen (regio Wetteren), gekocht in 2015
Vraagprijs: €295k
Gekocht voor: €305k
Op de eerste kijkdag kwamen vier koppels. Drie ervan hadden de vraagprijs geboden (waaronder wij). Overeengekomen dat iedereen een finaal bod zou doen onder gesloten omslag. Eén van de drie heeft toen afgehaakt. Wij en het andere koppel hadden toen hetzelfde geboden, maar verkoper heeft toch beslist om aan ons te verkopen. Later hebben ze nog geprobeerd om te overbieden, maar verkoper heeft zich aan zijn woord gehouden.

Bouwgrond (regio Wetteren), vorig jaar gekocht
Vraagprijs: €200k
Gekocht voor: €200k
Waren vier loten bouwgrond. Enkel een bordje 'te koop' ter plaatse. Nergens anders geadverteerd. Op een week tijd waren ze alle vier weg. Naar mijn mening konden ze er meer voor gevraagd (en gekregen) hebben.
 
Stuk land (pakweg 20% bouwgrond, rest agrarisch gebied), vraagprijs 300k.
Eerst 240k geboden (was ons niet-herziene oorspronkelijk budget van een tweetal jaar voordien), dan 265. Uiteindelijk op 275 gesettled. Ging via notaris (niet biddit) en verliep naar mijn mening vrij normaal (qua biedingen toch, het verhaal na het ondertekende compromis kan ik boeken over volschrijven...).
Nadien/tegelijkertijd nog een even groot stuk agrarisch gebied ernaast erbijgekletst voor uiteindelijk 25k (was wel heen en weer in opbod met de landmeter/geitenboer, dus dit hebben we sowieso "te veel" betaald; vraagprijs was denk ik iets van een 7,5k of iets in die trant). Het huis/land van je buren staat maar een keer te koop natuurlijk :).
Dit alles liep over een periode van begin 2018 tot (akte) eind 2019. Dus ruim voor de huidige Corona Crazy.
 
In juli 2021 compromis getekend voor een alleenstaande woning in Roeselare (Beveren), bouwjaar 2008. Sinds 2013 zitten er huurders in. 600m²

Vraagprijs was €380.000. Na een startbod en dan een tegenbod hebben we kunnen kopen voor €355.000
 
In juli 2021 compromis getekend voor een alleenstaande woning in Roeselare (Beveren), bouwjaar 2008. Sinds 2013 zitten er huurders in. 600m²

Vraagprijs was €380.000. Na een startbod en dan een tegenbod hebben we kunnen kopen voor €355.000
En moeten die huurders er uit of is het voor jou een investering?
 
Terug
Bovenaan