Party/Festival Ga jij alleen naar een concert of festival?

Ga jij alleen naar een evenement?

  • Ja

    Stemmen: 47 59,5%
  • Neen

    Stemmen: 32 40,5%

  • Totaal aantal stemmers
    79

MaTi

Well-known member
Crowdfunder FE
Hallo,

zijn hier mensen die alleen naar een concert, festival of evenement gaan?

Ik vind maar niemand om naar een evenement te gaan en overweeg om dan maar alleen te gaan.

Doordat ik 1 weekend op 2 werk en altijd de pech heb dat ik altijd moet werken als er eens iets te doen is.

De enige collega die mee kon, heeft afgezegd.

Langs de andere kant is die tijd misschien gewoon gepasseerd.

Jullie mening?
 
Vorige keer alleen naar comedy gaan kijken in de Arenberg. Is dat even leuk als met iemand erbij? Nee. Vond ik het gezellig. Ja.

Nu goed, het gaat hier over muziek en daar zou ik ook gerust alleen naartoe kunnen gaan.

Het hangt er maar vanaf hoe goed je alleen kan zijn.
 
Waarom zou je dat niet doen? Zoals GM zegt hangt het vooral van uzelf af. Maar om van een evenement of concert te genieten hoef je niet met meerdere te zijn.
 
Ik ben al paar keer alleen naar concerten gegaan in Londen.

In november heb ik ook een ticket voor Loreen omdat niemand van mijn vrienden dat goed vindt :)
 
Ja, het is een hardcore fuif van 22h tot 6h.

Misschien raar als 37jarige vader om zoiets alleen te doen.

Maar zeg al 5 jaar dat ik nog eens ga gaan.

Het feit dat ik een slechte planner ben, helpt echter niet. Anders was ik wel mee kunnen gaan met vrienden naar een festival waar dat ook te horen is.

Nu is het op 20 min van thuis en maar 1 nachtje. Een collega kan mijn nacht doen want eigenlijk moet ik werken en had ik weer pech.
 
Gewoon gaan. Met volk is natuurlijk meestal wel leuker, maar ik heb toch al legendarische namen gaan zien op mijn alleen en mij fantastisch geamuseerd.
En al is het soms ook maar enkel voor die avond, super gezelschap gehad. Meestal niet natuurlijk want eens een evenement begint valt er weinig te socializen, maar herinneringen alleen al zijn soms veel waard. Wie wil je gaan zien als'k zo curieus mag zijn?
 
Footworxx fuifke in Herstal.

Line up is nog niet gekend. Maar als Sandy Warez er is, vind ik dat alleen al de moeite. De man die me gek heeft gemaakt van industrial/uptempo hardcore. Niemand die dezelfde stijl muziek draait als hem.

Afgelopen jaren lil texas gevonden en die komt volgende week op ground zero maar wederom geen compagnie.
 
Alleen naar een festival wel gedaan vorig jaar omdat ik enkele artiesten wilde zien, concert nog niet.
Ik vond het niks eigenlijk. Ik voelde me bekeken en vooral met de tijd tussen optredens liep ik verloren.
Ik kon ook niet drinken gezien ik met de auto was.
Never again :(
 
Al vaak alleen naar optredens gegaan.
Ik mis geen bands omdat mijn vrienden geen tijd/zin hebben. Uiteindelijk, eens dat de band begint interesseert het mij toch niet wie er naast mij staat. Het enige 'jammere' is dat er niemand is om tegen te praten tussen de bands door, maar dat valt op te lossen door aan de toog te gaan lullen.

Festivals loop ik vaak alleen rond, al zitten we wel met een hoop volk samen op de camping. Maar ik ben een fladeraar die dan ook nog eens een andere smaak heeft van muziek dan het meeste van mijn gezelschap dus het kan vaak voorkomen dat ik smorgens na het ontbijt mijn volk niet meer zie tot de volgende ochtend.
 
ik ga regelmatig alleen naar concerten, en vroeger naar festivals.
vooral festivals is het een afweging he: ge kunt alles zien wat ge wilt zien, geen compromissen omdat de vrienden op dat moment iets anders willen zien.

uiteindelijk komt het erop neer dat ge uzelf de vraag moet stellen: wil ik dit missen omdat mijn vrienden niet geïnteresseerd zijn?
 
Alcatraz dit jaar was de eerste keer. Wel voor herhaling vatbaar, maar ik vind 't toch plezanter om volk mee te hebben want ik ben niet de meest sociale mens ter wereld, dus kennismaken met nobele onbekenden zal er ook niet bij zijn.
 
Ik ga niet zo vaak meer, maar meestal ga ik wel alleen. Soms heb ik een babbel of kom ik iemand tegen, soms ook niet. Maar tijdens het concert zelf maakt dat allemaal niet zoveel uit, dan ga ik op in de muziek.
 
Laatste keer dat ik alleen naar een concert ben gegaan was 2006 ofzo dan ben ik aan de zaal afgezet en na afloop weer opgehaald aangezien ik toen minderjarig was.

Nu persoonlijk zou ik enkel alleen naar een concert/evenement gaan als ik achteraf niet alleen naar huis moet. Ik rij niet met de auto en ik durf 's avonds laat/ 's nachts niet alleen over het straat / op het openbaar vervoer. Ik vind praten met vreemde las introvert ook moeilijk dus als in alleen zou gaan, is het echt heel de avond alleen 😅.

Ik heb wel het geluk dat mijn echtgenoot en ik nogal overlappen qua muziek/entertainment smaak. En soms ga ik met hem mee naar iets dat ik niet helemaal mijn ding is, en dan gaat hij weer eens mee met mij naar iets dat hem niet helemaal ligt. Zo ben in samen met mijn man naar verschillende concerten op verschillende locaties van de dezelfde tour gaan kijken (soms twee avonden na elkaar) van mijn favoriete band die hij wel leuk vind maar niet perse om ze meerdere keer op zo'n korte tijd te zien. Uiteindelijk hebben we beide super goede herinneringen van die tijd.
Tegenwoordig gaan we niet meer zoveel. Sinds covid-19 is dit drastisch gedaald en ik mis het eigenlijk ook niet echt.

Dus nee, ik ga eigenlijk niet alleen.
 
Ik ga eigenlijk bijna altijd alleen :unsure:

Nuja goed, meestal heb ik dan wel een perskaart dus ben opzich wel aan het werken, dus dat is mss wel lichtjes anders.
Als het concert goed is, amuseer ik mijn sowieso wel, indien niet, ga ik vroeger door.
 
Vroeger ging ik constant weg, maar de meeste vrienden zijn ondertussen vastgenageld aan hun zetel/vrouw of hebben kinderen gekregen dus die zie ik een pak minder dan vroeger. Het laatste jaar ook meer weekends gewerkt dan goed was, dus heb mezelf nu in een kalme periode moeten buitensleuren. Eerste keren is dat vreemd, maar dat went snel.

Onlangs voor de eerste keer alleen naar een optreden geweest in de AB (medeganger was ziek), en eigenlijk een zalig optreden gezien. In januari komen de Brassers ook naar de AB maar vrees dat ik geen slachtoffers ga vinden dus die ga ik wrs ook alleen doen.

Voordeel aan de AB is wel dat ik daar tamelijk snel sta, en na het optreden ook weer snel weg ben. Alleen naar een festival zie ik niet direct zitten behalve in bepaalde genres waar ik altijd wel volk ken.

Dus: alleen gaan is altijd beter dan alleen thuis te blijven!
 
Ik kan best genieten van één of meerdere optredens alleen, deze editie van Graspop op zaterdag ook meer bands alleen gezien dan samen, maar dat hoeft voor mij toch ook niet langer dan één dag te duren. Ik mis het "samen delen" van de sfeer en de hoogtepunten tijdens zo'n shows, hoe lame dat ook mag klinken, en wat lachen en zeveren tussen nummers door.
 
Paar jaar geleden eens alleen naar thof van Commerce geweest en was eigenlijk echt een machtige avond. Heb me zot geamuseerd.

Ben nog wat het weer aan het afwachten maar ik denk dat ik nog eens alleen ga gaan kijken naar hen binnen 2 weken.
 
Terug
Bovenaan