Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bon, ik heb zelf wat meer info kunnen verzamelen:Ik heb effe zoekfunctie gebruikt op forum, maar niks gevonden, dus gooi ik mijn vraag in de groep: Als ik als freelancer een opdracht vind/krijg in Luxemburg, zijn er dan zaken waar ik rekening moet mee houden ?
Wat ontbrak dan zoal?Ik gebruik Teamleader voor CRM, invoicing en tijdsregistratie. Koppelt ook met vanalles.
Boekhouder raadde ook wel Billit aan maar niet voldoende voor wat ik zoek in dergelijke tool.
Heeft iemand ervaring met personeel? Ik zou graag uitbreiden, maar ik vind personeel vandaag de dag altijd de zwakste en tegelijk meest cruciale schakel.

Ik weet niet hoe de verhoudingen normaal zijn maar die verhouding lijkt mij vragen om problemen?Voor degenen hier die gebruik maken van auteursrechten, mijn boekhouder vertelde mij dat een collega in hetzelfde kantoor een klant heeft die controle heeft gehad en ze hebben alles 100% verworpen. Hij keerde zich wel 60k auteursrechten uit terwijl hij maar een bezoldiging van 45k uitkeerde. Nu wordt die 60k (x2 voor de laatste 2 jaar!) geherkwalificeerd als bruto bezoldiging en mag hij om en bij de 100k aan extra belastingen en sociale bijdragen achterdragen .![]()
Ik weet niet hoe de verhoudingen normaal zijn maar die verhouding lijkt mij vragen om problemen?
Dat is inderdaad wel erg hoog, nice!De markt lijkt nog niet af te koelen, nieuwe opdracht te pakken voor 920 EUR (Senior Dev/Cloud Engineer). Hoogste rate tot nu toe![]()
60k auteursrechten. Elke normale persoon gebruikt 12.5% van de omzet. Dat zou willen zeggen dat hij een half miljoen omzet moet hebben...Voor degenen hier die gebruik maken van auteursrechten, mijn boekhouder vertelde mij dat een collega in hetzelfde kantoor een klant heeft die controle heeft gehad en ze hebben alles 100% verworpen. Hij keerde zich wel 60k auteursrechten uit terwijl hij maar een bezoldiging van 45k uitkeerde. Nu wordt die 60k (x2 voor de laatste 2 jaar!) geherkwalificeerd als bruto bezoldiging en mag hij om en bij de 100k aan extra belastingen en sociale bijdragen achterdragen .![]()
Wij hebben wel zo'n dossier (architect) er door gekregen, de helft van zijn omzet komt uit architecten die in onderaanneming werken.60k auteursrechten. Elke normale persoon gebruikt 12.5% van de omzet. Dat zou willen zeggen dat hij een half miljoen omzet moet hebben...
Het lijkt me gewoon 1 van de cowboys die je overal tegenkomt genre "kijk, ge moogt veel meer auteursrechten uitkeren ze!"... Dan moet je niet verwonderd zijn dat ze gewoon alles verwerpen he.
Dat kan toch nooit werken? Als de helft van zijn omzet van onderaannemers komen, dan is hij (als persoon) eigenaar van max de helft van de auteursrechten. Je kan geen auteursrechten uitkeren voor dingen die je niet zelf gemaakt hebt heWij hebben wel zo'n dossier (architect) er door gekregen, de helft van zijn omzet komt uit architecten die in onderaanneming werken.
Zit hierdoor ook aan 50-60k auteursrechten.

Zeg dat tegen de controleur die alles heeft aanvaardDat kan toch nooit werken? Als de helft van zijn omzet van onderaannemers komen, dan is hij (als persoon) eigenaar van max de helft van de auteursrechten. Je kan geen auteursrechten uitkeren voor dingen die je niet zelf gemaakt hebt he![]()

Jaja, niet gepakt bij controle wil natuurlijk niet zeggen dat het ook allemaal correct is heZeg dat tegen de controleur die alles heeft aanvaard
Nu als onderaannemer, overal staat natuurlijk wel de naam van onze klant als architect.
Hoe ik het zie, werken die kantoren vaak met goedkoop schijn zelfstandig personeel.