Uitdaging Foto Uitdaging | POLL | Oktober | Bovenaanzicht

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

We hebben weer 12 inzendingen, volgende keer dus graag 13!

Thema van deze maand:
Bovenaanzicht

DE POLL

Stemmen kan tot tot 31 oktober en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 1 november start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS
Stemmen tot 31 oktober
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS
"Foto Challenge Winner Of Oktober" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!
(en een verplicht interview :unsure: )

Foto's staan in volgorde in de slider.



Hall Of Fame
 
Ik heb me wel goed geamuseerd met deze challenge. Met het bekijken van de foto's en met het maken ervan.

Foto 1 was mijn foto. De lens staat echt nog verticaler dan je wel zou denken als je de foto ziet, maar het is niet perfect loodrecht. Het is de Caminito del Rey. Dus de vraag of ik aan een bergwand hing was tegelijk niet ver van de waarheid, en tegelijk heel ver (gelukkig) :

el-caminito-del-rey-andalusi-235-malaga_1150_xl.jpg

Dit was in een hoekje getroken waar we een U-bocht maakten, dus boven de foto loopt het vervolg van het pad en beneden stroomt de Guadalhorce. Met een 18-120 zoom kitlens op 18mm genomen en daarna aanpassingen gedaan in Lightroom. Redelijk minimaal, maar een beetje split toning en wat contrast. Als ik mezelf kritiek moet geven, zou ik zeggen dat het wit wat wit is, waardoor ik nu telkens denk dat er sneeuw op de klif ligt.

2. Mooie foto, maar ik vind 'm lastig om te kijken. Doordat de middelste wel scherp is, denk ik, en links en rechts niet. Ik vind dat altijd moeilijk als niet ofwel het voorste stuk, ofwel het achterste stuk scherp is, maar iets wat er tussenin ligt. Maar het is eens een ander boeketje!

3. De zeepbel zag ik meteen en vond ik wel een goed idee, maar ik las al dat de fotograaf een beetje hetzelfde gevoel had als ik: Dat zal er in het echt mooier hebben uitgezien dan de uiteindelijke uitwerking was. Iets meer spiegeling, iets meer definitie in de bel en wat meer kleur zou niet erg geweest zijn. Ook een gevaarlijke foto voor je fototoestel :D

4. Hard getwijfeld om voor deze te stemmen. Door het verloop van de lijnen en de scherptediepte sprak het heel erg aan, en kudoz voor de propere binnenkant van de chauffage! De ruis vond ik iets minder, maar de positie is top.

5. Ik snap 'm. Maar ik kan 'm onmogelijk leuk vinden. Mooie kleuren, die van de stoel en de kat passen goed bij elkaar, en de bewerking helpt dat erg voor uit. En ook een goeie positie, dus goeie foto. Maar doordat de kat zich aan het likken is, wil ik haar al doen ophouden :D

6. Mooi idee met een goeie compositie. Mooi alles bijeengezocht. Ik heb het essay moeten opzoeken, en volg het nog altijd maar half, maar is het ook een politiek statement? Ik heb het iets minder voor die zorgvuldig opgezette foto's, maar dat is helemaal persoonlijk en ik zie wel dat het mooi gedaan is.

7. Mooi, dat stromende water met een ietsiepietsie beweging in. Hier heb ik ook over zitten twijfelen, maar er was net te weinig op te zien voor mij in het bovenste 3/4 van de foto.

8. Eigenlijk de meest correcte. En meest zeg-maar-vaarwel-aan-de-camera-straks-foto. Deze vind ik supertof, met de lijnen die doorbroken worden door de mensen, en zelfs eentje die omhoogkijkt. De felle toefjes groen maken hem voor mij af. Dit was absoluut mijn nummer 2.

9. Goed gedaan, mooie warme kleuren en goed het licht onder controle gehouden. De scherpte is ook heel goed, dus gewoon een geslaagde foto!

10. Heel knap, die wesp. Prachtige vleugels, mooi die behaarde kop. Echt, ik zou het helemaal niet kunnen. Het zijn niet zo de foto's voor mij, maar de onscherpte achteraan is ook heel mooi en de kleuren steken goed af. Alleen precies vooruit getrokken in plaats van van bovenaf.

11. Een heerlijk zomerse foto. Net als bij 7 gebeurt er misschien net iets te weinig in, maar het is er wel eentje om meteen aan vakantie te denken. De compositie is ook goed, maar misschien zou ik het rietje schuiner hebben gehouden? Om wat in de hoeken te zien te hebben ook?

12. Mijn stem. Ik vind het een prachtige foto. Spontaan genoeg zodat het geluk er vanaf straalt, opgezet genoeg om een heel mooie compositie te hebben. Dat is een hele kunst. Het vignet is ook top, de zwarte trappen vallen stilletjesaan meer weg, zeker tegenover de lichtgevende bruid. Overduidelijke winnaar voor mij, was op het eerste zicht al beklonken. (als je kijkt naar de thumbnail alleen terwijl hij geselecteerd is, zou hij met zo'n bewerking ook nog werken: vierkant, filter over. Dat zegt al veel, dat het een mooie foto is ongeacht de bewerking).
 
Beetje laat maar goed gedaan, penvrienden, weer een reeks mooie foto's en het meeste aantal stemmen van alle rondes! Ik had me voorgenomen om op de hoogste foto die echt recht naar beneden was getrokken te stemmen, en uiteindelijk was dat ook nog de foto die me het meest aantrok. Spijtig dat er geen enkel droneshot bij zat maar geen erg, zeer tevreden!

  1. OK, die moest wel van @Loser zijn. Ik had wel gedacht dat het iets Amerikaans was eigenlijk, dus als ik wist dat het Spaans was, had ik allicht niet bij hem uitgekomen. Als het standpunt echt recht was geweest, had ik hier op gestemd, maar het ziet er best schuin uit. Voor de rest coole omgeving met dat water links en groene plukjes om de rotsen aan te kleden. De combinatie met de foto in spoiler
  2. Hier had ik hetzelfde "probleem" mee als bij #10: Van het moment ik de foto zag, had ik moeite om het te linken aan bovenaanzicht. Ik zie het gewoon als een zijaanzicht, ook al snap ik dat het dat niet is. Is dat door de geblurde achtergrond? Of zou het het onderwerp zelf zijn? Van water, mensen, dieren en vuur weten we hoe ze zich gedragen, bij zonnebloemen (en bijen) ligt dat toch anders want die gaan alle kanten uit. Ik denk dat een scherpe achtergrond die richting had kunnen geven maar dan hebt ge ook een andere foto natuurlijk. Bij de zonnebloemen speelt de belichting daar ook een rol, hier lag dat wat moeilijk om direct de juiste positie te vinden. Voor mij he, misschien was dat voor anderen veel duidelijker.
  3. Ge hebt uw inzending al voor deze maand, goede textuuropname die ge haast kunt voelen. Fijne foto, alleen iets te dichtbij voor mij persoonlijk om op te stemmen. Zit zoals een deel foto's op plaats drie te drummen na #8 en #1/#12.
  4. Deze heeft ook mijn "probleem" zoals bij #2 en #10, maar dan nog eens dat het onderaan kon zijn. Ik zie, of denk te zien alleszins, een verwarming en bovenaan hebben die radiatoren voor mij nog een rooster, onderaan niet ... dus kom ik aan de andere kant uit qua standpunt. Meer iets voor abstracte kunst thema voor mij, had goed gepast daar.
  5. Grappige pose van de kat, een goed contrast van rood(achtig) en groen zoals de foto van de kaars #9. Een vierpoot op een vierpoot was eveneens een knappe omschrijving van @SnakeGodRovinin hier.
  6. Maar zo kunstig zeg! Te intellectueel voor mij natuurlijk. Ook wat té geënsceneerd misschien, op dat vlak lijkt het mos zelfs artificieel. Maar wel respect voor de moeite en het resultaat.
  7. De mijne. Echt zoveel dingen geprobeerd met dieren en zelfs close-ups tegen beter weten in, maar trok op weinig. Deze is gewoon een eenhandige snapshot met een gsm hier in het park, inderdaad een typisch lelijk tafereel zoals ge er honderden kent. Die aartslelijke oranje plastieken buis aan het uiteinde, het zielloze plasje aan de andere kant van het pronkstuk van een vijver waaruit het water gedumpt wordt, golven die na vijf meter al stranden op een berm die nooit onderhouden is. Ik heb enkel blur toegevoegd vanboven en wat met de kleuren gespeeld, die rode bladeren in het water zijn lichtbruin bijvoorbeeld.
  8. Hiervoor gestemd, verdere uitleg is niet nodig. Het enige dat ik mis, is een driftende auto op die betegelde boog met twee mensen eronder en bloederige slipsporen voor het GTA-gevoel. Zelfs de tegels zien er hetzelfde uit!
  9. Zelf ook geprobeerd met een kaars maar niet met zo een goed resultaat. Ik heb wel nog een filmpje ervan waar het glinsterend kaarsvet woelig wervelt door de opwarming, moesten er geïnteresseerden zijn. Mooie setting met dat touw en de contrasterende achtergrond voor de rest. Kon er zelf niet op stemmen wegens de afstand, maar snap zeker dat deze gewonnen heeft.
  10. Al besproken hierboven bij #2. IMO echt een leuke foto met veel detail en kleuren verder, paste gewoon niet in wat ik zocht.
  11. Spijtig dat ge geen stem hebt gekregen, @Tonerider, maar slecht is dit toch niet! Al denk ik niet dat de juiste of het juiste deel van de limoen in focus is. Voor mij wel goede kleuren ... Ok, dat zijn nu eenmaal de kleuren van een limoen en ijs, maar ze komen toch goed over.
  12. Toch ook echt een toppertje, dit. Mijn enige opmerking is dat ik ze liever de trappen op had zien gaan, maar dat is muggenziften. Als ik niet zo een principiële snul was geweest om voor de hoogste te gaan, had het deze ook geweest kunnen zijn. Dikke bal, @Spector.
 
Van het moment ik de foto zag, had ik moeite om het te linken aan bovenaanzicht.
Foto tien was de mijne en begrijp helemaal wat je zegt want ik heb eigenlijk hetzelfde gevoel, heb er zelf geen verklaring voor. De foto is nog stevig gekropt want in de volledige foto is het nog verwarrender.

Ik denk een combinatie van de positie van de twee bijen vs de bloem die een andere indruk geven ofzo.
 
Foto 4 was van mij. Zoals velen al hadden geraden is dit het bovenaanzicht van een radiator. Inderdaad ook origineel genomen voor het onderwerp 'abstract' van op school. Toevallig vond ik het onderwerp 'bovenaanzicht' ook wel toepasselijk.
Enigste spijtige vind ik dat er niet meer scherp was. Dit kwam het abstracte aspect ten goede, maar het bovenaanzicht minder.
 
Terug
Bovenaan