Uitdaging Foto Uitdaging | POLL | Oktober | Bovenaanzicht

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

We hebben weer 12 inzendingen, volgende keer dus graag 13!

Thema van deze maand:
Bovenaanzicht

DE POLL

Stemmen kan tot tot 31 oktober en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 1 november start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS
Stemmen tot 31 oktober
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS
"Foto Challenge Winner Of Oktober" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!
(en een verplicht interview :unsure: )

Foto's staan in volgorde in de slider.



Hall Of Fame
 
Ik ben voor foto 5 met de kat gegaan. Vond hem simpel, maar toch leuk herkenbaar. Ook heeft de kat een mooi kleurverschil tegenover de stoel.
 
Volgens mij zitten we met ne copycat, een Duitstalig boek in een bos dat schreeuwt ook wel @Avondland vind ik.

Nog eens goed nadenken op welke ik ga stemmen want ben er nog niet uit, niet iedereen heeft die 100% top down opdracht correct uitgevoerd (ik ook niet trouwens) dus ik ben geneigd te stemmen voor zij die het wel succesvol gedaan hebben.
 
1) Prachtige waaghalzerij. Ik beeld me graag in dat de fotograaf hangt aan een bergwand en met z'n leven speelde voor een simpele foto hier te posten.
2) Terug een reactie op de regenachtige zomer zonder al te veel zon. Zielig om de bloemetjes zo te zien verwelken. Hopelijk kon het viertal zich optrekken aan de zon die recht boven hen hing met de nodige flash.
3) Een fluim in bad? Zelfgecreëerd virus? De twee grotere belletjes centraal links, met daaronder een kleintje rechtsonder geeft een mooi 😗-gevoel.
4) Een chauffage, veronderstel ik? Perfect bovenaanzicht + bijna onherkenbaarheid is een grote plus.
5) Een vierpoot op een vierpoot; twee steuntjes en twee oortjes; de rugleuning en de rug van de kat en de buiging in het metaal naar de steun en de kromming van de kat. Bovenaanzicht goed en de kat aapte goed na.
6) Herfst ademt Duits in zijn ruwheid. Het boek ontbolstert zich volledig tussen gevallen bospuin.
7) Zeer actuele foto met de vervuiling van water, duidelijk te merken aan het vreemd witte spul rechts op het water. De plek waar het toestromende water eruit komt op het water vind ik mooi.
8) Hoe heb je dat geflikt? Met een meterslange stok? Of erop geklommen? God aanschouwt de pietluttige mens van bovenaf. De man links in het oranje weet het. Die ten noorden van hem heeft interesse in hem, ondanks zijn gezin. De conservatieve oude man was gereed om hem aan te pakken. Bonuspunt voor het trio (bijna) centraal.
9) Touw; kaars; haken en een blauwe achtergrond. Piratengevoel. Alsof we de kern van de zon bloot zien liggen met afgepelde lagen.
10) Wat een excellente bijenfoto! De rechterbij met smokkelwaar op haar hoofd op zoek naar meer in het middelpunt, de linker op de uitkijk.
11) Een vierseizoensfoto. IJs voor de winter; zure limoenen voor de herfst; de mooie belichting van de lente en het drankje algemeen voor de zomer.
12) De ijzeren trap voor een ijzersterk koppel, waarin de vrouw interesse toont in de fotograaf en de man in haar lagergelegen gebied. Ze houdt zich vast aan een dun takje, symbolisch voor het dunne koord waar ze zich op begeeft.

Superlastig eentje eruit te kiezen. Chauffage was tot F8 mijn keuze en dan volgde een moeilijke reeks.
Ik ga voor nummer 8, omdat je kan gissen naar allerlei personen hun posities en de meterslange stok (in mijn fantasie).
Benieuwd waar foto 1 is getrokken geweest.
 
Inderdaad moeilijk uit te kiezen! Ben voor 6 gegaan, vond het leuk dat het geen reportage-stijl foto was maar met meer opzet. Ik apprecieer de set dressing.
 
Foto 9 gestemd, héél mooie en warme foto met fijne kleuren. Ik speelde ook met dat idee, maar onze mooie kaarsenpotjes vond ik niet fotogeniek genoeg voor deze specifieke opdracht.

En ja ... nummerke 6. Ver moest er niet nagedacht worden wie die had gemaakt. :unsure: Nummerke 10 en 12 lijkt me ook gemakkelijk te raden voor diegenen die het fotografieforum actief volgen. ;)
 
Ben uiteindelijk voor de laatste gegaan, technisch perfect, helemaal volgens de opdracht en mocht ik het onderwerp van de foto zijn, zou ik zeer tevreden zijn van m’n fotograaf!

De kat op de stoel heeft wel iets maar tegelijk vind ik iets te simpel, er ontbreekt iets wat het interessant maakt. Een bedenkelijke blik van Garfield en de foto krijgt een heel andere dimensie. Net als de foto vanaf de toren, daar mis ik toch wel een soort onderwerp, dat extraatje dat je aandacht trekt. Chapeau wel dat je over de rand durft gaan, ik kreeg al klamme handjes.

Ook enkele abstractere foto’s, die met het schuim is best leuk, net als de radiator en de kaars.
 
Terug
Bovenaan