Uitdaging Foto Uitdaging | POLL | November | Textuur

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    63
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

Excuses voor de vertraging, maar ik zal de poll een enkele dagen langer laten lopen.
Alvast merci allen om mee te doen!

Thema van deze maand:
Textuur

DE POLL

Stemmen kan tot 3 december en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 3 december start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS
Stemmen tot 3 december
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS
"Foto Challenge Winner Of November" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!
(en een verplicht interview :unsure: )

Foto's staan in volgorde in de slider.



Hall Of Fame
 
Laatst bewerkt:
een moeilijke om te kiezen. Ik vind bij sommige de DOF zo raar lopen en bij andere weet ik niet of het nu echt iets met textuur te maken heeft. Ik ga nog effe wachten met stemmen en morgenavond alles nog eens een frisse blik geven, want nu ben ik al half in slaapstand na mn gin-tonic.

Moeilijk thema, moeilijke keuze
 
Ik haat foto 1 omdat een vork in mijn hoofd perfect glad is en dit ideaalbeeld nu doorbroken is.
Persoonlijk ga ik voor foto 5.

Haha ik snap wat je bedoelt, het leidt zelfs wat af van de smeuïge yoghurt, verder zeer leuke foto wel.

Mocht de opdracht "kleine scherpdiepte" zijn had ik het ook nog gelooft, enkel die zeekomkommer heeft iet of wat scherpdiepte.
Ben er nog niet uit welk ik kies, even laten sudderen.
 
Ik werd direct verliefd op het wantje! Verschillende kleuren, het zachte van het wantje tegenover krakende herfstblaadjes, de zachte textuur die door de regen piekjes heeft aangenomen,...
 
  1. Heel coole foto. Dacht zelf om mee te doen na deze fudgey brownie cookies te hebben gezien. Helaas geen tijd gehad om te bakken :)
    Maar dus héél coole foto met een onderwerp waar ik van hou (allez, als het eten is toch :unsure: )
  2. Mooi herfsttafereel. Knap hoe die nerven in beeld zijn gebracht. De enige commentaar dat ik er op heb is dat ik het jammer vind dat er rechts onderaan het blad, iets achter zit waardoor het licht er niet door komt en je daar dus geen nerven ziet.
  3. Ik moet instant aan iets heel glibberigs denken: opdracht geslaagd dus. Mocht iets feller zijn qua kleur.
  4. Zoals hier boven, eerste gedacht is "auw". Dus hier ook opdracht geslaagd. Wat te sober naar mijn smaak.
  5. Fan van dat frisgroene! Al had ik daar liever een groter stuk scherp gezien.
  6. Zelfde vibe als @Chill Panda . Het verloren wantje dat al een paar dagen in het park ligt te wachten op een kindje dat nooit meer komt.
    Het contrast tussen de texturen is fijn: zachte want, knisperende herfstblaadjes.
  7. Originele invulling. Als ik uit zo'n glas zou drinken, zou ik een hele tijd met m'n vingers over die ribbels gaan. Licht en kleur ook top.
  8. Zoals bij 3 en 4 roept die instant een gevoel op. Niet de meest spannende foto maar wederom qua opdracht zeker geslaagd naar mijn aanvoelen.
  9. Een moeilijke. De compositie vind ik goed maar ik mis dat instant herkenbare van bij de rest. Beetje vaag maar ik kan bij het zien van de foto's niet zeggen hoe die tegels zouden aanvoelen.
Top 3: zijn voor mij 1, 5 en 7. Uiteindelijk voor 7 gegaan.
 
1) Moet ik in verbazing kijken naar de getrokken strepen in het voedsel of naar de lijnen in de vork? Het doet me denken aan 'nagels in de huid', hetzij op culinaire wijze.
2) Fijn om het licht doorheen het blad te zien en we de vertakkingen kunnen ontwaren.
3) Het zou zo een microscopische foto kunnen zijn van iets op de bodem van de zee en het doet me trek krijgen in uitheems voedsel. Het ziet er zo glibberig en glad uit.
4) Hier wil ik niet in vallen, ook al is de roep van de vijf zachtaardigere plantjes aanlokkelijk. Zachtheid in een zee van stekeligheid.
5) Kleine druppeltjes op mos, dat ligt op een harde ondergrond. Dat moet niet aangenaam aanvoelen. Zie ik daar rechts op het mos een insect? Of is het mos een gecamoufleerd insect zelf? Zal teveel Hollow Knight hebben gespeeld.
6) Zeer donkere foto. Een stukje tak voor het etiket, zo lijkt het op een creeper-hand. Alsof iemand een kind heeft ontvoerd in een bos, maar de sporen niet volledig zijn uitgewist. Geef deze sok of want een boskleur en dankzij de textuur zou het op een insect kunnen lijken (min het etiket).
7) De roep naar rijkdom. Een gewoon glas had het niet geweest zijn. Het lijkt op een kroon of iets in die koninklijke aard. Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik moet denken aan colafles.
8) 'Dune' gemaakt door iemand met 10€ als budget. De overgang van gevlochten overgang naar gevlochten overgang :p.
9) Een wiskundig ontwerp dat lijkt te barsten door de druk van water aan de andere kant. Een kogel in de maag; soort van keizersnede en uitgelopen mascara bovenaan. Een zeer vrouwelijke foto.

Terug een superlastige keuze. Ben gegaan voor het tapijt. Simpel en mocht ik zelf een tapijt liggen hebben, was dat mijn eerste gedachte aan textuur.
De kroon op plek 2 en foto 1 en 9 gedeeld op plek 3.
 
Ik werd direct verliefd op het wantje! Verschillende kleuren, het zachte van het wantje tegenover krakende herfstblaadjes, de zachte textuur die door de regen piekjes heeft aangenomen,...

Toen ik de foto op m'n telefoon zag, dacht ik eerst dat het een soort exotische paddenstoel was. :laugh:

Aangezien het hier toch een vernedering wordt voor iedereen die Foto 1 niet ingestuurd heeft, zal ik al m'n individuele gedachten eens neerpennen.

1: Zeer leuke foto, zoals ik al zei is het enige wat me stoort de textuur van het vork, in mijn ogen hoort dat glad te zijn :p. Goeie compositie! Is dit trouwens een smartphone foto?

2: Deze moet haast wel van @Avondland zijn, prachtig herfstbeeld, mooie kleuren. In context van de challenge zou ik ofwel wat dichter gegaan zijn of wat croppen, met een FF moet dat echt geen probleem zijn en dan krijg je meer nadruk op de nerven.

3. Zeer bizar die zeekomkommer (?), is deze echt onderwater genomen of door een aquarium?

4. Moss in het zwart-wit vind ik wat zonde, deze zijn altijd zo prachtig groen. Mist misschien wat een concreet onderwerp.

5. Meesterwerk :unsure:

6. Mama en papa kunnen weeral naar de winkel voor een nieuw paar handschoenen, leuke vibe.

7. Mooie foto, weinig op aan te werken

8. Deze doet me niet zoveel, mocht het patroon van het tapijt meer symmetrisch zijn, had het best een goeie foto geweest.

9. Interessant maar jammer dat het reliëf niet goed doorkomt en ik heb precies het gevoel dat het perspectief ook iets rechter kan.
 
een moeilijke om te kiezen. Ik vind bij sommige de DOF zo raar lopen en bij andere weet ik niet of het nu echt iets met textuur te maken heeft. Ik ga nog effe wachten met stemmen en morgenavond alles nog eens een frisse blik geven, want nu ben ik al half in slaapstand na mn gin-tonic.

Moeilijk thema, moeilijke keuze
Ik kan me hier eigenlijk helemaal bij aansluiten. Ik ben voor foto één gegaan, dat vond ik de mooiste. En meest verrassende, door de groeven in de vork en de verschillende texturen die erin zitten. Met het mos/de varens als sterke tweede. Die voelt bijna analoog, wat de textuur nog ten goede komt.

Maar ik weet nog niet goed of het aan mijn ogen ligt of niet, maar het scherpteverloop viel me wel op bij sommige! Uitgebreidere commentaar volgt nog :D
 
Amai, het niveau ligt wel erg hoog.

1. Ik weet niet wat het is, maar het is echt intrigerend, dit vind ik echt een magnifieke foto.
2. Misschien iets te gewoontjes, maar zeker geen slechte foto.
3. Dit vind ik ook een leuke foto. Waar is dat genomen. Misschien is de foto op zichzelf niet buitengewoon, maar het element dat gefotografeerd wordt, is wel tof. Is dit onder water genomen?
4. Tof, maar volgens mij had er nog iets meer mee kunnen gedaan worden. Er zit heel veel in, en ik ben echt liefhebber van zwart- en wit. Zwart-en wit en natuur fotograferen is een onderschatte combinatie. Je kan heel soms heel vreemde resultaten hebben. De film Embrace of the Serpent toont misschien wel mooi hoe je van zwart en wit in natuur een kracht kan maken, en kan misschien nieuwe ideeen geven. Met de zon die door het gebladerte schemert, kan ook geëxperimenteerd worden (al weet ik dat de opdracht textuur is, natuurlijk).
5. Geen slechte foto, al had ik liever een groter stuk scherp gezien.
6. Leuk idee ook om te fotograferen. Een foto met een verhaal.
7. Heel tof ook. Dat textuur van dat glas en ook hoe de foto is gemaakt, en de focus op dat glas ligt. Eigenlijk is een glas complexer dan je denkt.
8. Ook vrij gewoontjes misschien, maar iemand die de opdracht goed gesnapt heeft. Het is niet alleen de textuur van het patroon die opvalt, maar ook de textuur in de vierkanten zelf. Misschien had nog iets meer ingezoomd kunnen worden en gecentreerd, als het toestel dat aankan tenminste. Dan denk ik dat je wel een wow-effect zou hebben.
9. Ook goede foto vind ik. Een beetje meer iets "vervallen" of "verouderd" gefotografeerd, maar dat is ook leuk.

Geen enkele foto is slecht, en elke foto doet iets met "textuur". Absoluut hoog niveau, maar 1 is zo mysterieus en een buitenaardse foto, dus daar stem ik voor. De foto met het glas is dan de tweede voor mij. Maar de rest is ook erg goed, en ook allemaal divers of goed op hun eigen manier! Doe zo verder, allemaal!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan