Uitdaging Foto Uitdaging | POLL | November | Textuur

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    63
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

Excuses voor de vertraging, maar ik zal de poll een enkele dagen langer laten lopen.
Alvast merci allen om mee te doen!

Thema van deze maand:
Textuur

DE POLL

Stemmen kan tot 3 december en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 3 december start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS
Stemmen tot 3 december
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS
"Foto Challenge Winner Of November" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!
(en een verplicht interview :unsure: )

Foto's staan in volgorde in de slider.



Hall Of Fame
 
Laatst bewerkt:
  1. Mijne, zie hieronder.
  2. Ook één van mijn ideetjes, de nerven van een blad. Goede foto, al denk ik dat het beter was geweest als ge de foto negentig graden gekanteld had, mijn blik dwaalt dan alleszins wat minder af in vergelijking met nu waar de focus enkel gaat over de bovenste helft van de foto.
  3. Te vaal natuurlijk, maar da's zo als ge van buiten het water iets in het water trekt, denk ik. Het onderwerp komt ook wat willekeurig getrokken over, maar het onderwerp ziet er dan ook willekeurig uit. Geen idee wat het is, en dat mag zo blijven.
  4. IMO een slechte keuze om voor zwartwit te gaan, het verliest veel van zijn charme. Die verschillende tinten groen moeten van het scherm spatten, niet tenietgedaan worden in een brij van donkere vormen.
  5. Ik denk dat bijvoorbeeld een andere trim hier ook beter was geweest? Ik mis wat focus, denk dat dat met wat aanpassingen wel had gekund. Wel mooie druppeltjes, en felle kleur.
  6. De verloren want dan, ik weet niet goed wat ervan te denken. Het heeft iets maar tegelijk ook niets, het heeft iets mise-en-scène maar tegelijk iets toevallig, het heeft iets kunstig maar tegelijk ook hondslelijk. Ik weet het niet. Ik had de bladeren in focus errond wat geblurd, zeker omdat een deel van het wantje zelf geblurd is ...
  7. Een leuke foto die me aan mijn eigen ijsblokje deed denken bij de wateruitdaging, maar eentje die voor mij niet past in het onderwerp. Dit is de vorm van het glas die de foto maakt, niet de textuur. Textuur gaat toch over het materiaal, en het materiaal is glas, en glas is glad. Da's minder he vlinder! Wel mooi vastgelegd, aantrekkelijke kleuren.
  8. Qua textuur is dat wel een hele goede, maar qua foto toch een beetje doordeweeks. Ik voel de mat maar niet de foto.
  9. Hiervoor gestemd. In tegenstelling tot @Creeping Death voel ik de textuur ervan ook hier door de foto, zeker van dat slecht onderhouden bovenste stukje. De symmetrie van de foto is mooi, de pentagrammen hebben ook een symmetrisch donker afgelijnde buitenkant en een assymetrisch licht afgelijnde binnenkant, heel fijn.

Foto #1 is Wolverine die in één van de nog niet in de cinema ontdekte multiverses Stay Puft zijn bil aan flarden rijt. Of ik die met mijn vork doorheen het glazuur op mijn glacé groeven trek. Het is inderdaad een smartphonefoto, met een gsm van 280 euro trouwens dus ge hebt duidelijk geen topmateriaal nodig om hier te winnen, omdat de batterij van de camera niet opgeladen is en zoals jullie weten ben ik daar eigenlijk echt niet mee bezig. Voor de volgende uitdaging wordt het er eentje met camera, beloofd. Deze was de eerste van ongeveer dertig foto's die ik getrokken had in een donkere living van die glacé. De belichting werd verzorgd door hetzelfde lichtje als dat van bij het ijsblokje, en de materialen deden de rest. De vork die strakke metalen lijnen laat zien, het glazuur dat toch aardig wat korrelige textuur weergeeft terwijl het zacht overkomt op de foto, en de reflecties van de materialen zelf. Achteraf wat blur toegevoegd om de zwakke detailopname van die gsm te maskeren, en beter gekadreerd. Ik heb ook vorken die mooi glad zijn, was echt domweg toeval dat deze gebruikt werd voor de foto. Geslaagd vond ikzelf, alleen de kwaliteit van de foto zelf kan beter natuurlijk, da's duidelijk te zien. Ondanks dat: landslide! Dank voor alle stemmen en commentaar. :thumb:
 
De vernedering is eindelijk afgelopen! Ik had al een vermoeden dat jij het was Gavvers! Kom maar op met dat thema voor december, kan ik eens op tijd beginnen (...:unsure:).

Wat mijn foto betreft, het groene mos op foto 5, het was letterlijk één meter van m'n achterdeur genomen met een gloednieuwe macrolens, vandaar de zéér kleine scherpdiepte. Helaas iets te weinig tijd aan besteed en te snel content, er was nochtans een volledig terras vol mos om te verkennen :laugh:
 
Een gladde textuur is ook een textuur hé kwibus! Maar proficiat :p

Edit: En als ge dat glas in uw handen zou hebben zou je zeker kunnen zeggen van "amai, dit glas heeft wel een interessante textuur!" (ofzo)
I WILL DIE ON THIS HILL

Edit: Ik twijfelde eigenlijk tussen dat glas en deze, ik kon niet kiezen en toen maar aan enkele mensen gevraagd en die vonden het glas beter. Wat vinden jullie?
z2qlfHg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nr 9 was de mijne: ook getrokken met de gsm trouwens. Zelf zag ik er een lady in a dress in.
En vond het toch genoeg textuur zichtbaar hebben door de vervuiling er op.
Ben wel blij dat het deze keer redelijk gescoord heeft.

Proficiat @Gavin : een duidelijke winner die foto van jouw.
 
Proficiat @Gavin! Mijn stem ging btw ook naar jouw foto gaan maar om een of andere reden was ik dit keer te laat om die uit te brengen.

Echt boeiende thema’s én foto’s trouwens, ik kijk uit naar het thema van december.
 
Een leuke foto die me aan mijn eigen ijsblokje deed denken bij de wateruitdaging, maar eentje die voor mij niet past in het onderwerp. Dit is de vorm van het glas die de foto maakt, niet de textuur. Textuur gaat toch over het materiaal, en het materiaal is glas, en glas is glad. Da's minder he vlinder! Wel mooi vastgelegd, aantrekkelijke kleuren.
Mijn keuze dus omwille van de kleuren en originaliteit. Maar je hebt wel een punt dat het eerder over de structuur/vorm gaat en minder de textuur.

Even los daarvan: een glad oppervlak had ook een origineel idee geweest. Maar moeilijk in beeld te brengen.

Hiervoor gestemd. In tegenstelling tot @Creeping Death voel ik de textuur ervan ook hier door de foto, zeker van dat slecht onderhouden bovenste stukje. De symmetrie van de foto is mooi, de pentagrammen hebben ook een symmetrisch donker afgelijnde buitenkant en een assymetrisch licht afgelijnde binnenkant, heel fijn.

Nr 9 was de mijne: ook getrokken met de gsm trouwens. Zelf zag ik er een lady in a dress in.
En vond het toch genoeg textuur zichtbaar hebben door de vervuiling er op.
Ben wel blij dat het deze keer redelijk gescoord heeft.

Proficiat @Gavin : een duidelijke winner die foto van jouw.
Ja, ik voelde het niet meteen. Desalniettemin vond ik het wel een knappe foto, zeker qua compositie. Maar niet te veel aan trekken van mijn commentaar. De winnaar van de challenge was duidelijk mee, dus wie ben ik dan om iets anders te zeggen ;)
 
Proficiat allemaal en weeral bedankt om mee te doen. Zowel de regulars als de mensen die voor de eerste keren meededen.

Nu ga ik even bezinnen want foto 4 was van mij :unsure: Was een drukke maand hier en heb dit veel te hard moeten rushen zonder dat ik een goed idee had :shutup:

Wanneer @Gavin een nieuw onderwerp heeft gekozen komt deze online! (Ook trouwens 2 challenges op 3 gewonnen, on fire!).
 
Is dat nog altijd zo'n toxische boel? Ne maat van mij deed dat vroeger ook maar de sfeer tussen de urbexers was echt beschamend soms.
Ik zit niet echt in de community ofzo, dus geen last van. Wel is het de "hobby" laatste 2 jaar enorm geëxplodeerd en vinden adressen echt wel te makkelijke de grote massa waardoor sommige locaties die misschien al tien jaar of langer gekend waren plots snel achteruit gaan, vandalisme, diefstal... en dat is wel jammer.
 
Terug
Bovenaan