Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    58
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

De laatste challenge van het jaar mensen! Al 10x op een rij dat we dit doen. Nog 2 maanden en we zijn een jaar bezig. De tijd gaat snel en ik hoop dat iedereen hier tot nu toe leute mee gehad heeft. Uiteraard gaan we volgend jaar gewoon verder want we hebben weer 12 inzendingen deze maand! Dat betekent dat er toch iedere keer veel animo is. Des te meer omdat er naast de vaste klanten ook enkele nieuwe mensen hebben meegedaan deze maand. Bedankt allen daarvoor en ik zie jullie volgend jaar graag weer met geweldige foto's. :love:


Thema van deze maand:
Oranje

DE POLL

Stemmen kan tot 3 januari en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 4 januari start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS
Stemmen tot 3 januari
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS
"Foto Challenge Winner Of December" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!
(en een verplicht interview :unsure: )

Foto's staan in volgorde in de slider.



Hall Of Fame
 
Laatst bewerkt:
Bij de eerste foto had ik William Turner-vibes, dus ik ben daarvoor gegaan. Was ook nog een idee van mij
En welke vibes krijgt ge hierbij?
v39j6f.png

Was één van mijn opties, maar toch wat te vulgair voor een man van mijn finesse uiteindelijk.
 
Vraagje: ik zie twaalf foto's in de slider en dan nog een foto van brandende kolen als attachment. Is dat gewoon een sfeerfoto?
Of is er toch iets verkeerd gelopen? Aangezien het twaalf deelnemers zijn, vermoed ik dat het gewoon een sfeerfoto is maar ik vraag het voor alle zekerheid maar even :)
 
Veel toffe beelden amai! Moeilijke keuze, sebiet ook eens deftig op groot scherm bekijken.

Edit: 'k ging eerst voor de zotte bokeh (11) gaan maar de wasspeld heeft zo'n analoog sfeertje, speciale kleuren. Dus die dan :)
 
Laatst bewerkt:
  1. I like. Geen idee wat het is maar ik moet spontaan aan een kunstwerk denken. En aan Mars.
  2. Da's zo'n kamer die je als kind wel wil: beetje ruw (dat stopcontact op die balk bv) maar maar klaar om vol te hangen met posters en andere zooi. Je eigen plekje in huis.
  3. Originele insteek! Tof contrast. De crosser trekt meteen alle aandacht naar zich toe.
  4. Origineel zoals de voorgaande foto. Maar het oranje trekt wat minder de aandacht. Goeie foto maar als je me deze voorschotelt zonder het thema, dan ga ik niet spontaan aan "oranje" denken. Uiteraard kan hoeft het niet altijd in your face te zijn maar kan het ook subtiel, zoals hier.
  5. Heel mooi sfeerplaatje maar imo mocht het nog net iets warmer. Ik word wel meegetrokken in het moment.
    Ik zie/voel me daar al aan de rand van't water staan en naar het mooie licht op het water gapen.
  6. Deze brengt de warmte die ik hier boven mis. Mooie foto.
  7. Mist ook wat oranje en er zit iets op de achtergrond (ongeveer halverwege de boom) dat wat afleidt.
  8. Cool! Al gaat het lichteffect met de eer lopen en lijkt het riet/graan een beetje secundair; had daar iets anders gestaan dat had imo de feel van de foto niet zo veel beïnvloed.
  9. Ik hou van kerkhoven: de serene sfeer, afvragen wie die mensen op de foto's op de zerken zijn en wat voor verhalen ze hadden.
    Idem dus voor de personen op deze foto. Dus daarom heeft voor mij wel iets. Al mis ik het oranje thema wel en springt er niets echt uit.
  10. De vergeten wasknijper uit de warme juliweek die ondertussen één is met de natuur. Eén van m'n favorieten.
  11. Ik hou wel van abstracte dingen en deze is geen uitzondering. Al heeft foto nummer 1 nog een streepje voor.
  12. Een heel oranje kat. Geen slechte foto maar weinig feeling mee.
Favorieten: zijn foto's 1, 6 en 10. Uiteindelijk voor foto 10 gestemd.
 
1) Een vertroebelde foto van Jupiter. Camera in de telescoop gericht en klaar zeker?
2) Lekker snug. Beneden voel je de haard branden. De donkerte beneden en onder is een mooi contrast.
3) Een verdwaalde Nederlander in Antwerpen, die trots is op zijn kleuren. Gelukkig is hij alleen en verspreidt hij geen corona in de natuur. Net zoals bij de vuilniswagen is het enig-aanwezig oranje top.
4) De tijd staat stil. Precies getrokken in februari dit jaar met de vorst. Rust roest. Hopelijk ben je niet binnengegaan zonder tetanusprik.
5) Oh, boy. Dit is prachtig :love:. Dat licht met de begroeiing links; het spiegelbeeld bovenaan; de twee eendjes; de felle zon. Die ene eend heeft wat weg van een krab.
6) Winters sfeertje door de witte paddestoelen op een herfstige achtergrond. Het zwart op de achtergrond in het oranje is de paddestoelwolk na een atoombom. Zeer goed passend.
7) Net niet oranje, maar goed. Je roeit met de middelen die je hebt en het zou een warmgevende coverfoto zijn van een boek over hoe het vuur uitgaat voor sommigen tijdens Kerst.
8) Leuk gedaan. Het oranje laat dat ene ding in vuur staan, maar ook niet alles, want hoe moet het dan verder groeien?
9) Een wakkerend vlammetje in de zwarte pot links was af geweest. Het oranje op de foto's doet me denken aan ragtime-muziek van honderd jaar terug. Ik vermoed dat dit de grootouders zijn van iemand zijn grootouders nu.
10) Ieuw, maar prima kwaliteit. Een oorlogsfoto. Het vergane wasknijpertje dat nog vasthoudt aan een levenslijn van iemand die onder het puin ligt.
11) In elkaar opgaande bollen die op insectenogen lijken. De uitzetting van een ster (met een kapje op) in dit universum en een tweede.
12) Eentje voor Chinees nieuwjaar binnenkort? Het lijkt op een attractie in een pretpark (maar dan zou de kat van Wonderland er niet inzitten). Een ballon met zo een vuur erin? Of een hebbeding voor thuis? Ben benieuwd.

Je kan niet om de vijfde heen. 10 op plek 2 en de eerste op plek 3.
 
Aj, 2e maand op rij dat ik niet meedoe. Slechte punten voor mijzelf 😅.

Qua foto's vond ik het een heel moeilijk onderwerp en dat zie je ook in de resultaten. Oranje vind ik weinig voorkomen en zeker om er dan nog iets mooi van te maken. Zoals bvb de wasknijper foto is heel sfeerrijke en mooi, maar ik zou nooit denken dat het onderwerp 'oranje' was. Zelfde met het blauwe gebouw. (edit: bij 2e zicht valt het oranje toch wel op bij het gebouw, volgende keer bekijk ik het eerst op groot scherm)

Een zonsondergang ben ik ook altijd fan van, maar vond ik dan weer niet origineel voor dit onderwerp.

Uiteindelijk voor foto 8 gegaan met de rietstengel en oranje flare (denk ik toch). Een mooie foto, waarbij de kleur direct je oog vangt, maar er achter nog iets moois verscholen zit.
 
Terug
Bovenaan