Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    58
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

De laatste challenge van het jaar mensen! Al 10x op een rij dat we dit doen. Nog 2 maanden en we zijn een jaar bezig. De tijd gaat snel en ik hoop dat iedereen hier tot nu toe leute mee gehad heeft. Uiteraard gaan we volgend jaar gewoon verder want we hebben weer 12 inzendingen deze maand! Dat betekent dat er toch iedere keer veel animo is. Des te meer omdat er naast de vaste klanten ook enkele nieuwe mensen hebben meegedaan deze maand. Bedankt allen daarvoor en ik zie jullie volgend jaar graag weer met geweldige foto's. :love:


Thema van deze maand:
Oranje

DE POLL

Stemmen kan tot 3 januari en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 4 januari start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS
Stemmen tot 3 januari
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS
"Foto Challenge Winner Of December" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!
(en een verplicht interview :unsure: )

Foto's staan in volgorde in de slider.



Hall Of Fame
 
Laatst bewerkt:
@Astrid bedankt voor je stem! ☺️

Ik had de graffoto, was met de hond aan het wandelen, bedacht me plots dat er mss wel vergeelde foto's op zouden kunnen staan en ben zo op zoektocht gegaan.
De bedoeling was om een oranje ochtendlicht te kunnen fotograferen, maar de dochter treuzelende te lang met aankleden 😩
Had er eentje met meer oranje in de lucht maar de foto's op het graf waren veel minder scherp dan bij deze.

En ik twijfelde het hardste tussen de eendjes foto en de paddestoelen, dus zeker een terechte winnaar!
 
Zitten mooie foto's tussen, en eveneens een deel waarvan het object op zich niet oranje is maar gemaakt wordt door het licht. Toch weer een interessante reeks!
  1. Hola, deze vond ik onverwacht. Bijna een schilderij in plaats van een foto. Net iets te abstract voor mij echter om op te stemmen.
  2. Hoe oranje kan een slaapkamer worden? Hier slaapt ook zeker geen elektricien want die mannen beginnen meteen te zagen over het estethische van een ophoogstopcontact. Mooie belichting ook, had ook helemaal anders geweest als dat leeslampje daarvoor dienst had gedaan.
  3. Beetje saai als foto, denk ik. Er gebeurt niets terwijl dat die motor toch snel gaat of hoort te gaan. Ik denk terug aan de motorcrossfoto bij het thema beweging waar wel veel gebeurde ... mooi ensemble gekocht wel in de Decathlon, perfect afgestemd op de kleur van de motor.
  4. Vond ik zeer mooi, subtiel oranje (als dat echt zo oranje is en niet aangepast achteraf want toch een vreemde combinatie zo?) en veel te ontdekken qua texturen. Doet mij wat denken aan @Strijkijzer zijn foto van vorige ronde, zou het kunnen? Maar aan het voorbeeld van de vuilniswagen in de onderwerpthread te zien, zou het ook @Chill Panda kunnen betreffen?
  5. Vrij standaard maar wel cool. Ik zou zeggen @shiftyke zijn werk.
  6. Ook heel cool, koude druppeltjes mooi in beeld tegenover de warme achtergrond. Begrijpelijke winnaar? Zeker. Al haat ik paddestoelen wel, zo heb ik me twee weken terug hier in de Poolse supermarkt per ongeluk een rode zak Lay's Oven Baked meegenomen omdat ik dacht dat dat zout was ... was het toch niet champignonsmaak met zure room zeker? Wansmakelijk. @Avondland misschien?
  7. Euh, das geel volgens mij!
  8. Ik heb geen idee eigenlijk. Tarwe met iets oranje erdoor? De achtergrond is wel cool vervormd.
  9. Hier had ik op @Mulan gegokt inderdaad, een vrouwelijke foto en eentje die ik eerder bij de nieuwkomers zou zetten dan de gevorderden, zonder u te willen dissen. De foto zelf, ik weet het niet, ik vind het al naar het lugubere neigen als dat gewoon een willekeurig graf is voor deze inzending haha. Verder doet het me niet echt iets.
  10. Héél cool. Vooral de textuur op de wasknijper en draad is geweldig, springt meteen in het oog. Mijn favoriet samen met #5, maar kiezen is verliezen dus gewoon voor #4 gegaan die eigenlijk de derde foto was.
  11. Mijne, zie hieronder.
  12. Ik vond hem goed! Mooie kadrering, zeker en vast. En opvallende kleuren, ook al denk ik eerder aan rood dan oranje.

Ik had ook nog een topzonsondergang staan, zonder enige filter of nabewerking tijdens the golden hour getrokken, maar ouder dan de limiet dus niet kunnen inzenden, en ge herkent de boom nog van de inzending bij negatieve ruimte. Deze inzending is mijn LEDstrip aan het plafond die op oranje staat, het is niet het type foto dat hier stemmen gaat scoren maar ik kreeg er een autostradegevoel bij. Zeker die onderste rij, die er dus eigenlijk niet is, gaf me het gevoel van achterste autolampen in een regenachtige nacht die voorbij scheuren. Of die ik inhaal, natuurlijk!
 
Ondanks de maar enkele stem sta ik toch achter mijn foto (2). Het was de slaapkamer van op kerstweekend en ik ben altijd al een sucker geweest voor TL verlichting. Het kille licht kaatste op het feloranje bedovertrek en maakte direct de hele kamer warm oranje. M'n telefooncamera geeft het jammer genoeg niet zo romantisch weer als ik het zag, en bleef ook maar onderbelichten achteraf op m'n pc scherm gezien (en ik wilde niet nabewerken deze keer dus helaas). In de weerspiegeling zie je ook nog een popje wat het gezellige beeld direct creepy maakte vond ik maar zie je niet door de onderbelichting :(

Anyway, terechte winnaar voor mij, simpel maar aesthetically pleasing beeld en fan van de kleuren!
 
@Gavin met 288376 foto's van de dochter en 45 van de hond op mijn gsm, wat ook mijn enigste camera in huis is, zie ik mezelf als minder dan een beginner! 😋

En ik hou wel van het kerkhof, ga er meermaals per week wandelen met de hond: heel serene sfeer, altijd wel iets te ontdekken,.. en de oranje foto's met net nog oranje bloemen er vlak voor, was echt wel "yesss!"-gevoel voor mij! 😁
 
Foto 8 is de mijne, getrokken met de trusty 7artisans 35mm 1.2 lens die in bepaalde licht omstandigheden een eigen leven gaat leiden zoals hier het geval was, ik was mijn camera op wat riet aan het richten toen er plots een leuke oranje lens flare opdook en de achtergrond helemaal vervormde.
Ik had al een vermoeden dat het één van zo'n lensjes ging zijn, had wel niet verwacht dat het zo'n flare zou opleveren. :thumb:

1. Deze was de mijne, een knipoog van de natuur naar Rothko!
2. Leuke vibe misschien iets te simpel in compositie?
3. Zoals Gavin al aangaf, mist deze de beleving van beweging wat toch essentieel is bij het onderwerp
4. Ik hou wel van zo'n foto's maar misschien net niet oranje genoeg om bij het onderwerp te horen.
5. Eendjes langs de Schelde? Ben jij dat @Tonerider? Nog getwijfeld om op deze te stemmen.
6. Dit is uiteraard @Avondland, die moet stilaan een afspraak maken bij de Anonieme Bokeh-liefhebbers want het loopt uit de hand :unsure: Puike foto uiteraard.
7. Iets te simpel naar mijn zijn maar wel uitstekend belicht.
8. Zoals ik al zei, leuk bokeh effect en dan een prachtige flare. Leuk!
9. Mmm weinig voeling met deze, beetje luguber he
10. Mooie compositie maar het thema is wat ver te zoeken vind ik.
11. Ik had lievers iets met die wortel gezien @Gavin :unsure:
12. Alice In Wonderland in de Zoo, goede belichting maar niet super interessant.
 
Zitten mooie foto's tussen, en eveneens een deel waarvan het object op zich niet oranje is maar gemaakt wordt door het licht. Toch weer een interessante reeks!
  1. Hola, deze vond ik onverwacht. Bijna een schilderij in plaats van een foto. Net iets te abstract voor mij echter om op te stemmen.
  2. Hoe oranje kan een slaapkamer worden? Hier slaapt ook zeker geen elektricien want die mannen beginnen meteen te zagen over het estethische van een ophoogstopcontact. Mooie belichting ook, had ook helemaal anders geweest als dat leeslampje daarvoor dienst had gedaan.
  3. Beetje saai als foto, denk ik. Er gebeurt niets terwijl dat die motor toch snel gaat of hoort te gaan. Ik denk terug aan de motorcrossfoto bij het thema beweging waar wel veel gebeurde ... mooi ensemble gekocht wel in de Decathlon, perfect afgestemd op de kleur van de motor.
  4. Vond ik zeer mooi, subtiel oranje (als dat echt zo oranje is en niet aangepast achteraf want toch een vreemde combinatie zo?) en veel te ontdekken qua texturen. Doet mij wat denken aan @Strijkijzer zijn foto van vorige ronde, zou het kunnen? Maar aan het voorbeeld van de vuilniswagen in de onderwerpthread te zien, zou het ook @Chill Panda kunnen betreffen?
  5. Vrij standaard maar wel cool. Ik zou zeggen @shiftyke zijn werk.
  6. Ook heel cool, koude druppeltjes mooi in beeld tegenover de warme achtergrond. Begrijpelijke winnaar? Zeker. Al haat ik paddestoelen wel, zo heb ik me twee weken terug hier in de Poolse supermarkt per ongeluk een rode zak Lay's Oven Baked meegenomen omdat ik dacht dat dat zout was ... was het toch niet champignonsmaak met zure room zeker? Wansmakelijk. @Avondland misschien?
  7. Euh, das geel volgens mij!
  8. Ik heb geen idee eigenlijk. Tarwe met iets oranje erdoor? De achtergrond is wel cool vervormd.
  9. Hier had ik op @Mulan gegokt inderdaad, een vrouwelijke foto en eentje die ik eerder bij de nieuwkomers zou zetten dan de gevorderden, zonder u te willen dissen. De foto zelf, ik weet het niet, ik vind het al naar het lugubere neigen als dat gewoon een willekeurig graf is voor deze inzending haha. Verder doet het me niet echt iets.
  10. Héél cool. Vooral de textuur op de wasknijper en draad is geweldig, springt meteen in het oog. Mijn favoriet samen met #5, maar kiezen is verliezen dus gewoon voor #4 gegaan die eigenlijk de derde foto was.
  11. Mijne, zie hieronder.
  12. Ik vond hem goed! Mooie kadrering, zeker en vast. En opvallende kleuren, ook al denk ik eerder aan rood dan oranje.

Ik had ook nog een topzonsondergang staan, zonder enige filter of nabewerking tijdens the golden hour getrokken, maar ouder dan de limiet dus niet kunnen inzenden, en ge herkent de boom nog van de inzending bij negatieve ruimte. Deze inzending is mijn LEDstrip aan het plafond die op oranje staat, het is niet het type foto dat hier stemmen gaat scoren maar ik kreeg er een autostradegevoel bij. Zeker die onderste rij, die er dus eigenlijk niet is, gaf me het gevoel van achterste autolampen in een regenachtige nacht die voorbij scheuren. Of die ik inhaal, natuurlijk!
Ik was foto 7 met de kaarsen.
 
Ben al blij dat @Gavin niet gewonnen heeft anders had hij al meer gewonnen dan mij!

Topfoto hoor @Avondland, al heb ik er zelf niet op gestemd. Gewoon terechte winnaar aja.

Korte feedback

Foto 1: Originele insteek, al mist er iets in mijn ogen. Al kan ik niet precies zeggen wat.
Foto 2: Opzich geen slecht idee en opzet maar heb het gevoel dat er meer mee gedaan kon worden. Vind de compositie zeker niet slecht.
Foto 3: Hier had wat beweging mogen inzitten. Beetje meepannen met de motor en je kan best wel een cool beeld hebben. Staat precies ook hoger als de moto? Denk dat heb beeld cooler zou zijn van dichterbij (maar dan moet je wel daar op de juiste moment zijn natuurlijk).
Foto 4: Was mijn eigen foto, goed geraden Gavvers :unsure: De deuren en ramen waren effectief oranje, al heb ik ze in de nabewerking er wel iets laten uit springen. Het was moeilijk om dit net genoeg te doen zonder erover te gaan. Al bij al wel tevreden van mijn eigen foto!
Foto 5: Leuke kleuren. Krijg er een zweverig sprookjes gevoel bij.
Foto 6: Ja, heel erg leuk bokeh natuurlijk. Ook een topfoto en zat zeker in mijn top 3. Niet op gestemd omdat er nu eenmaal keuzes gemaakt moeten worden.
Foto 7: Staan de kaarsen nu scheef? Lijkt me ook eerder geel dan oranje. Heb al veel hoger niveau gezien van @Chill Panda maar iedereen heeft wel eens een dipje of een onderwerp dat minder ligt.
Foto 8: Leuke foto en ook een leuk bokeh. Staat ook gewoon los in de top 3.
Foto 9: Speciaal en gedurfd. Ik had mss meer op de bloemen gefocused waarbij de foto's wat onscherp worden. Denk dat dat alvast een interessanter beeld zou geven. En iedereen moet ergens beginnen dus ik ben erg blij dat je hebt meegedaan @Mulan!
Foto 10: Op de foto heb ik gestemd. Voor mij deden de details in de foto het. Erg scherp ook. En iedereen heeft wel een versleten oranje wasspeld zeker :unsure: Herkenbaar en toch niet herkenbaar beeld tegelijkertijd!
Foto 11: Kleuren zitten alvast wel goed. Geen slechte foto maar trok ook niet echt mijn aandacht.
Foto 12: Technisch in orde maar weer een foto die me weinig deed.

Voila! Binnenkort komt het interview!
 
De wasspeld was mijn foto. Ik zag deze tijdens één van mijn laatste urbex uitstapjes hangen aan een wasdraad en dacht waarom niet voor de oranje uitdaging. Ik heb zelf ook even getwijfeld of deze oranje genoeg was maar vond het verval, wie weet hoelang deze er al hangt, wel mooi. Trouwens ook leuk om de positieve reacties te lezen op de foto.
 
Terug
Bovenaan