fluvius verbruikshistorie klopt niet

Mokka

Member
De verbruikshistoriek bij "mijn fluvius" van mijn account klopt helemaal niet. Wie heeft hier nog last van?
Ik heb dat gemerkt door mijn airco, ik had die in de avond aangezet en normaal verwacht je dan zeker een verbruik van 1kwh in een uur, maar fluvius laat het verbruik daarvan helemaal niets terug zien. Alsof je airco kan aanzetten zonder maar iets te verbruiken :ROFLMAO:
Paar dagen erna was ik eens hele dag niet thuis, dus ook geen airco aangezet, kreeg ik ineens hoog verbruik te zien. Dus ik veronderstel dat dat het verbruik is van de airco die ik paar dagen geleden heb gebruikt. Dus toch geen gratis verbruik :cry2:

Zijn er nog mensen die hiervan last hebben dat de verbruikshistoriek niet synchronisch mee loopt met de tijd?
 
De verbruikshistoriek bij "mijn fluvius" van mijn account klopt helemaal niet. Wie heeft hier nog last van?
Ik heb dat gemerkt door mijn airco, ik had die in de avond aangezet en normaal verwacht je dan zeker een verbruik van 1kwh in een uur, maar fluvius laat het verbruik daarvan helemaal niets terug zien. Alsof je airco kan aanzetten zonder maar iets te verbruiken :ROFLMAO:
Paar dagen erna was ik eens hele dag niet thuis, dus ook geen airco aangezet, kreeg ik ineens hoog verbruik te zien. Dus ik veronderstel dat dat het verbruik is van de airco die ik paar dagen geleden heb gebruikt. Dus toch geen gratis verbruik :cry2:

Zijn er nog mensen die hiervan last hebben dat de verbruikshistoriek niet synchronisch mee loopt met de tijd?
zeker dat je op de juiste dag zit te kijken?
 
Het verbruik op mijn fluvius komen altijd een paar dagen achter, dat komt daar niet instant op. Als je instant verbruik wil zien moet je iets als een homewizard op de P1 poort aansluiten.
Vorige week zijn er ook wat issues geweest met de weergave van verbruik in mijn fluvius maar intussen is dat hier weer ok.

Als je zonnepanelen hebt en die dekken dat verbruik van uw airco af gaat Fluvius ook niks geven qua verbruik. Die zien enkel wat je van het net haalt (eigen verbruik - opbrengst zonnepanelen) of erop injecteert (opbrengst zonnepanelen - eigen verbruik) afhankelijk van welke van de twee hoger is dan 0.
 
Als je zonnepanelen hebt en die dekken dat verbruik van uw airco af gaat Fluvius ook niks geven qua verbruik. Die zien enkel wat je van het net haalt (eigen verbruik - opbrengst zonnepanelen) of erop injecteert (opbrengst zonnepanelen - eigen verbruik) afhankelijk van welke van de twee hoger is dan 0.
Er was geen zon toen airco aan stond.
Het was immers laat in de avond toen de zon al niet op de panelen scheen.

Al een keer de meterstand opgeschreven en afgetoetst met Mijn Fluvius?
Waarvan is daar het nut als ik het probleem al hierboven omschreven heb? Het verbruikshistoriek loopt gewoon niet synchronisch, dat is een feit. Waarom zou ik dan nog meterstanden moeten opschrijven? lol 🤣

zeker dat je op de juiste dag zit te kijken?
Yip (y)
 
Heb je al eens naar Fluvius wat gestuurd of kom je het hier eerst vragen?
Ja ik heb al eens fluvius een email gestuurd, want ik had al eerder gezien dat er iets niet klopte met de verbruikshistorie. Zij hebben mij een pdf verzonden en ik moest een hele lijst invullen om te controleren of de digitale meter wel goed werkt en of er geen stroomlek in huis is. Eerlijk gezegd had ik daar echt geen zin in om dat allemaal in te vullen. Zo moest ik zelfs 2 a 3 weken lang iedere dag zelf de digitale meter bijhouden op een blaadje papier.

Maar met dank aan de hete dagen en met mijn airco kwam ik tot ontdekking dat mijn verbruikershistorie gewoon niet synchronisch meeloopt met de tijd. Maarja, of dat nu echt een ramp is? Voor mij is het niet zo erg, dus ik negeer het (voorlopig) maar gewoon.
 
Terug
Bovenaan