RPG PS5 Final Fantasy VII Rebirth

Die heb ik dan weer opzij gelegd na tijdje. Repetitief en eigenlijk deed het verhaal mij niks in Diablo...
Idem, heb hem een maand gespeeld, of 3 weken of zo en was hem ook zo beu als koude pap. Maar denk dat ik nadien dan al weer op de volgende release gesprongen ben ipv terug te keren naar FF16
 
Game is toch goed onthaald geweest ?

Enige dat mij stoorde waren de RPG elementen minimaal waren.
Denk dat ik dat misschien net leuk vond, gewoon cool epic verhaal en fights, niet te veel nadenken, gewoon wat spelen, rond lopen dingen kapot slaan en weer verder gaan. Soms moet het niet meer dan dat zijn, veel hangt natuurlijk af van de mood en ik denk ook wel dat echt JRPG fans dat misschien niet zo tof vonden :p
 
Ik laat deze aan mij voorbij gaan denk ik, de 16 heb ik afgezet na 10u spelen, ik bleef maar wachten op wat diepgang, op een open wereld, wat craften ofzo, maar nee.
Grote fan van oudere FF games, maar sinds..ik denk FF XV, kan ik hier echt geen tijd meer insteken
 
Ondertussen zo'n 30uur ver in Rebirth en net aangekomen in Costa Del Sol.
Queen's Blood heb ik eindelijk onder de knie, en het tournament met glans doorstaan héhé.
Tot nu toe overtreft Rebirth voor mij wel echt alle verwachtingen. Ik heb terug zo wat dat gevoel van toen ik FF7, 8, 9 of 10 speelde op PS1/2.
Het voelt voor mij echt wel aan alsof het de beste FF is sinds X. Kan niet wachten om naar Cosmo Canyon te trekken :love:
 
Ik laat deze aan mij voorbij gaan denk ik, de 16 heb ik afgezet na 10u spelen, ik bleef maar wachten op wat diepgang, op een open wereld, wat craften ofzo, maar nee.
Grote fan van oudere FF games, maar sinds..ik denk FF XV, kan ik hier echt geen tijd meer insteken
Rebirth is allesbehalve te vergelijken met FFXVI. Dit is een echte RPG - je hebt een party en rollen kan je customizen naar wens, stats en gear zijn weldegelijk belangrijk, open wereld is huge, veel crafting mogelijkheden, combat (vooral de bosses) vereist strategie en tactiek etc.

FFXVI, hoewel ik > 100 uur en de plat in dat spel heb, kan je (met uitzondering van de DLC eindbaas) gewoon Odin spammen bij elke vijand. Wat op zich OK is, ze wilden duidelijk een DMC geinspireerde game maken.

Ik had wat kritiek op de visuals, maar na 10 uur vind ik Rebirth echt fenomenaal - mss zelfs de beste RPG die Square de laatste 20 jaar heeft uitgebracht.
 
Rebirth is allesbehalve te vergelijken met FFXVI. Dit is een echte RPG - je hebt een party en rollen kan je customizen naar wens, stats en gear zijn weldegelijk belangrijk, open wereld is huge, veel crafting mogelijkheden, combat (vooral de bosses) vereist strategie en tactiek etc.

FFXVI, hoewel ik > 100 uur en de plat in dat spel heb, kan je (met uitzondering van de DLC eindbaas) gewoon Odin spammen bij elke vijand. Wat op zich OK is, ze wilden duidelijk een DMC geinspireerde game maken.

Ik had wat kritiek op de visuals, maar na 10 uur vind ik Rebirth echt fenomenaal - mss zelfs de beste RPG die Square de laatste 20 jaar heeft uitgebracht.
Ok, ik moet eerlijk zijn, dit klinkt wel interessant. Je kan de combat ook op turn-based zetten dacht ik hé?
 
Ok, ik moet eerlijk zijn, dit klinkt wel interessant. Je kan de combat ook op turn-based zetten dacht ik hé?
Neen, dat kon in Remake dacht ik - maar in Rebirth niet meer.

Combat is ook hier weer hybride action / turn based, je moet nog steeds normale aanvallen uitvoeren om de ATB te vullen, en dan pas kan je special attacks (limit breaks, synergy attacks, spells,...) doen. Daarom zijn ATB control - bvb steeds een bar vrijhouden om te healen in geval van nood - en de juiste aanvallen toewijzen aan je shortcuts zo'n belangrijk deel van de combat in deze games.

MAAR een grote verandering is dat in Rebirth defensief spelen nu wél wordt beloond. Dit is namelijk geen spel waarin je moet dodgen, maar echt blocken/parryen. Een perfecte parry zorgt er namelijk nu voor dat je ATB immens gevuld geraakt en je een voordeel krijgt op de tegenstander.

Het lijkt een beetje anti-intuïtief om deze hybride combat te spelen, zeker als je Soulsborne of DMC gewend bent. Je kan je personage namelijk wel vrij bewegen, maar je kan eigenlijk niet alles doen wat je wil.

Het went echter wel op de duur, en wanneer het klikt is het echt een goed systeem.
 
Laatst bewerkt:
combat kan volledig zonder turn based gedaan worden als je de short cuts goed configureerd. (l1 + x o square triangle), maakt het zoveel engagerender icm blocken en parryen kan je heel vlug door sommige bosses gaan.


telkens stoppen en de juiste skill kiezen om uit te voeren komt vaak wat vertragend over. dus een deel van de party krijgt hier een auto cast op healing spells.

tot nu toe nog nergens moeite gehad.
 
Hier ook in costa del sol. Blijft gewoon top ! 😍😍 heb wel al 1 trophie gemist :( bij de parade had ik 101k en de moeilijkste opgave maar niks gekregen :(
 
Neen, dat kon in Remake dacht ik - maar in Rebirth niet meer.

Combat is ook hier weer hybride action / turn based, je moet nog steeds normale aanvallen uitvoeren om de ATB te vullen, en dan pas kan je special attacks (limit breaks, synergy attacks, spells,...) doen. Daarom zijn ATB control - bvb steeds een bar vrijhouden om te healen in geval van nood - en de juiste aanvallen toewijzen aan je shortcuts zo'n belangrijk deel van de combat in deze games.

MAAR een grote verandering is dat in Rebirth defensief spelen nu wél wordt beloond. Dit is namelijk geen spel waarin je moet dodgen, maar echt blocken/parryen. Een perfecte parry zorgt er namelijk nu voor dat je ATB immens gevuld geraakt en je een voordeel krijgt op de tegenstander.

Het lijkt een beetje anti-intuïtief om deze hybride combat te spelen, zeker als je Soulsborne of DMC gewend bent. Je kan je personage namelijk wel vrij bewegen, maar je kan eigenlijk niet alles doen wat je wil.

Het went echter wel op de duur, en wanneer het klikt is het echt een goed systeem.
Ja, ik ben gewoon om te dodgen door Elden Ring , werkt inderdaad voor geen meter in dit spel. Zeker als ik Aerith controleer krijg ik constant slaag. Aerith is een glass cannon, maar ik heb haar wel nodig om te healen. Maar ik moet eens uitdokteren hoe ze zuiniger kan omspringen met haar ATB zodat ik kan healen on-demand.
 
Wie gebruiken jullie in je party?
Bij mij steeds garret en aerith.
Tifa en red nog nooit gebruikt eigenlijk.
 
Wie gebruiken jullie in je party?
Bij mij steeds garret en aerith.
Tifa en red nog nooit gebruikt eigenlijk.
Ik speel continue met Aerith en Red XIII.
Red XIII is vooral omwille van nostalgische redenen. Mijn lievelingspersonage uit de originele game, vooral door de backstory in Cosmo Canyon.
En Aerith als healer/mage. Ook apprecieer ik Aerith veel meer dan bvb. Tifa.
Tifa is wel erg goed in vijanden staggeren, en Barret's overcharge en focussed shot vind ik ook echt heerlijk om te gebruiken.
Ik heb nu net Yuffie in de party meegekregen en wil ik toch ook eens met haar wat proberen, ze speelde erg goed in Intermission.
 
tifa + red + cloud meestal, maar waarom zou je telkens dezelfde party gebruiken.
aerith is soms heel nuttig, juffie vind ik wat moeilijk om degelijk te gebruiken.
 
Als ik de open wereld verken, wissel ik continu om de proficiency van alle skills te verhogen.

Als ik weet dat ik moeilijke gevechten aanga kies ik meestal Cloud, Aerith en Barrett.
 
Als ik de open wereld verken, wissel ik continu om de proficiency van alle skills te verhogen.

Als ik weet dat ik moeilijke gevechten aanga kies ik meestal Cloud, Aerith en Barrett.
Idd, om alle skills te unlocken is dat wel een must om te wisselen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Red XIII is heel goed in vijanden te staggeren heb ik al gemerkt. Mijn main party is Cloud - Red XIII - Aerith
Juist dezelfde party setup hier.

Red XIII zijn sentinel stance vind ik de max, effe tank spelen en dan wildgaan met vengeance mode - en met syphon fang heb je zelfs geen healing nodig.
 
Ondertussen met Yuffie gespeeld in mijn party, en damn, die haar Ninjutsu elemental abilities samen met de throw-optie maken het wel heel aanlokkelijk om te spelen met haar.
 
Juist dezelfde party setup hier.

Red XIII zijn sentinel stance vind ik de max, effe tank spelen en dan wildgaan met vengeance mode - en met syphon fang heb je zelfs geen healing nodig.
Red XIII is één van mijn favoriete characters aan het worden om mee te spelen , hij was ook al een vast onderdeel van mijn party in de originele Final Fantasy VII :) Ik heb nu alles gedaan van intel in de Grasslands en zit in chapter 3.
 
Hier ook in costa del sol. Blijft gewoon top ! 😍😍 heb wel al 1 trophie gemist :( bij de parade had ik 101k en de moeilijkste opgave maar niks gekregen :(
Heb juist die parade gedaan en had 100470 en ook niks gekregen, heb men save herladen en daarna had ik 101460 en dan is het wel gelukt.
 
Terug
Bovenaan