RPG PS5 Final Fantasy VII Rebirth

Moet wel zeggen dat nu op PS5 die ramake lekker speelt en er goed uit ziet in elk geval.

Na 3 game sessies nu in chapter 7, ik hoop tegen na dit weekend, maandag te starten aan chapter 10 ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Ik geniet van wel deze game ! Het voelt voor mezelf momenteel ook nog niet aan als een sleur om de zij activiteiten te doen. Zit nu in 2de regio en al 14u op de teller en vooral enorm sfeervol ! Goeie story telling ! Smaakt echt naar meer meer en nog eens meer !
 
Op welke difficulty spelen jullie? Ik speel op Normal (6 uur gespeeld in chapter 2) maar zal het mss op Dynamic zetten want ik vind het momenteel te gemakkelijk (ik zit in de eerste zone , misschien normaal en wordt het wel moeilijker eens ik verder zit). Nu als ik Titan in de combat simulator probeerde was het wel een ander verhaal en werd ik op mijn plaats gezet :laugh:
Ik ben nu bezig met wat side stuff te doen, zoals combat simulator en de omgeving te herkennen, ben niet van plan om door de main quest te rushen.

Ik speel overigens op Graphics mode, spijtig van die 30 FPS, maar performance mode is echt niet om aan te zien. Ziet er heel wazig en washed out uit. Ik versta dus niet hoe ze het spel niet deftig kunnen laten draaien aan 60 FPS zonder dat het er wazig uitziet. Speel je op PC een spel op 4K met FSR 2 dan ziet het er toch verre van zo wazig uit (zelfs met performance mode en interne resolutie van 1080p).
 
Laatst bewerkt:
Op welke difficulty spelen jullie? Ik speel op Normal (6 uur gespeeld in chapter 2) maar zal het mss op Dynamic zetten want ik vind het momenteel te gemakkelijk (ik zit in de eerste zone , misschien normaal en wordt het wel moeilijker eens ik verder zit). Nu als ik Titan in de combat simulator probeerde was het wel een ander verhaal en werd ik op mijn plaats gezet :laugh:
Op normal, probeerde midgarsomr op level 16 en moest opnieuw proberen op level 22 en alles afgewerkt in de grasslands want anders lukte het niet 😅
 
de minigames are strong in this one.
25u ver en in chapter 8 beland, ik doe vrij veel side stuff maar nooit alles in een region.
fast travel is ook maar beperkt beschikbaar, wat het moeilijk maakt om eens terug naar de beginregio te gaan.
qua combat niks moeilijk aan als je de vorige game hebt geplatinumed ken je de tips en tricks wel voor als je eens vast (lijkt) te zitten.
 
Ik speel overigens op Graphics mode, spijtig van die 30 FPS, maar performance mode is echt niet om aan te zien. Ziet er heel wazig en washed out uit. Ik versta dus niet hoe ze het spel niet deftig kunnen laten draaien aan 60 FPS zonder dat het er wazig uitziet. Speel je op PC een spel op 4K met FSR 2 dan ziet het er toch verre van zo wazig uit (zelfs met performance mode en interne resolutie van 1080p).
Ik las op reddit dat de ps5 setting op 1440p zetten wel kan helpen in de performance mode? Ga ik vanavond zelf eens proberen maar anders wacht ik op de aangekondigde patch.
Heb al een paar keer proberen te spelen op de graphics mode maar ik krijg er steeds hoofdpijn van.

Het moet voor mij zelfs geen 60fps zijn... VRR en 40fps zijn voldoende. :p Dat bv. perfect om GoW te spelen.
 
30 FPS merk ik toch. 't Is speelbaar maar het oogt niet vlot. En het zou wsl beter zijn moest het ook in 30Hz outputten met VRR in plaats van 30 FPS aan 60Hz (als ik op mijn LG C2 kijk is de output 60Hz ook al is het 30 FPS).
 
Chapter 4 complete en 20u op de teller. Doe wel alle side quests. 😍😍😍 verveelt geen seconde.
 
Momenteel bezig met die missie waar je fort condor moet doen maar is toch niet gemakkelijk. Zit aan die 2de ronde maar geraak er langs geen kanten door.
 
Ik weet niet of het iemand stoort dat ik het nog even over FF VII Remake ga hebben? Nee?? ok.. ?

Ik ben nu richting halfweg aan het gaan en ik vroeg me nu wel af, ( Sorry alvast ) wordt het nog beter?
Ik merk dat ik per dag dat ik speel het me minder en minder boeit :S op vlak van het verhaal zelf al tot op het punt dat ik twijfel cutscénes te skippen. Dit gaat voor een groot deel aan mij liggen, want ik vind het geen slecht spel per se. Het grijpt mij gewoon nergens vast, niet qua combat en ook niet qua story. De pacing is voor mij echt verschrikkelijk traag en elke keer Cloud weer begint traag te stappen of 10 sec er over doet om onder een balkje te kruipen begin ik weer een beetje droevig te worden.

Again om duidelijk te zijn ik ga niet zeggen dat het slecht is, in het begin was ik echt goed mee, waren paar heel leuke chapters, maar ik heb gelijk het gevoel dat ik alles gezien heb nu en dat het gewoon meer en meer en meer van hetzelfde is en maar niet vooruit gaat. Maar dat is wrs gewoon typisch JRPG's??? het is een genre dat ik ook echt amper nog speel omdat ik daar wat uitgegroeid ben. ( Vroeger vond ik dit echt leuk )

Als iemand me wat kan informeren of dit ( semi ) normaal is, of dat alles nog verbeterd, please tell me, kheb wat motivatie nodig.
 
Als iemand me wat kan informeren of dit ( semi ) normaal is, of dat alles nog verbeterd, please tell me, kheb wat motivatie nodig.

In de originele game is dit een vrij lineair stuk (zoals Remake ook lineair is), waarin een aantal hoofdpersonages geïntroduceerd worden. Ik denk dat je hier momenteel 1 hoofdpersonage nog niet ontmoet hebt (niet speelbaar in Remake) en 1 in Intermission (wel speelbaar). Ze worden in Remake en in Rebirth veel meer uitgewerkt dan in het origineel.

Het spel opent in FF 7 pas nadat je dit deel uit hebt en Midgar verlaat (kortom Midgar en Remake zijn een intro). Ik game nooit tegen m'n zin (3 kinderen, weinig tijd) dus als je het beu bent, hoef je toch niet verder te doen?

Ik kan wel zeggen dat FF7 Rebirth een pak opener (open wereld) is dan Remake. Of dit een goed ding is, hangt van jezelf af. Verhaal blijft natuurlijk in dezelfde stijl. Gameplay ook, al lijken er me op het eerste zicht meer mogelijkheden. De wereld is wel een pak meer divers ipv enkel het industriële Midgar. Misschien is het een optie om Remake te skippen, het verhaal in een uitgebreid filmpje te bekijken en de Rebirth demo te spelen?

Ik weet niet wat de demo juist inhoudt maar de eerste chapter is ook lineair. Kan trouwens moeilijk anders want het is grotendeels een (noodzakelijke) flashback.
 
Ik weet niet of het iemand stoort dat ik het nog even over FF VII Remake ga hebben? Nee?? ok.. ?

Ik ben nu richting halfweg aan het gaan en ik vroeg me nu wel af, ( Sorry alvast ) wordt het nog beter?
Ik merk dat ik per dag dat ik speel het me minder en minder boeit :S op vlak van het verhaal zelf al tot op het punt dat ik twijfel cutscénes te skippen. Dit gaat voor een groot deel aan mij liggen, want ik vind het geen slecht spel per se. Het grijpt mij gewoon nergens vast, niet qua combat en ook niet qua story. De pacing is voor mij echt verschrikkelijk traag en elke keer Cloud weer begint traag te stappen of 10 sec er over doet om onder een balkje te kruipen begin ik weer een beetje droevig te worden.

Again om duidelijk te zijn ik ga niet zeggen dat het slecht is, in het begin was ik echt goed mee, waren paar heel leuke chapters, maar ik heb gelijk het gevoel dat ik alles gezien heb nu en dat het gewoon meer en meer en meer van hetzelfde is en maar niet vooruit gaat. Maar dat is wrs gewoon typisch JRPG's??? het is een genre dat ik ook echt amper nog speel omdat ik daar wat uitgegroeid ben. ( Vroeger vond ik dit echt leuk )

Als iemand me wat kan informeren of dit ( semi ) normaal is, of dat alles nog verbeterd, please tell me, kheb wat motivatie nodig.
Ik heb remake ook een paar keer geprobeerd en ik had hetzelfde gevoel, het begin was nog ok en het verhaal ook maar na een paar chapters rekken ze alles precies zo lang mogelijk uit, verder dan reactor 5 ben ik niet geraakt. Constant dezelfde gangen, enemies, ladder op, ladder af, keycard zoeken om de volgende deur te openen, en dan 2 minuten later moet je weer exact hetzelfde doen en dat 3 keer op rij...

Heb deze serie dan ook maar geskipped, misschien geef ik de originele ooit nog wel eens een kans.
 
Ik game nooit tegen m'n zin (3 kinderen, weinig tijd) dus als je het beu bent, hoef je toch niet verder te doen?
Klopt zeker en vast. Als ik echt op het punt kom dat het me absoluut niet meer kan boeien stop ik ook ze ( wel nog maar zelden gebeurd ).
Maar voor ik dat doe ga ik wel altijd eerst echt proberen er toch in te komen en het echt een kans te geven, dit zodat ik niet alles om de haverklap stop als het me eens een avondje niet af gaat. Vandaar ook nu mijn vraag over de game, wordt dit nog beter/anders later in het spel/verhaal.

Ik wil hier dus even aftasten of ik nog eens moet door zetten, of dat er iemand is die zegt, ah speel nog 2 chapters en dan is het een pak beter of is het tempo wat hoger of zo. Ik zit er niet mee in om efkes door een lastig stuk te bijten als het mogelijks nadien terug anders is.

Maar ik begrijp dat niet iedereen dit wil of kan doen. Wat ik wel al beslist heb voor mezelf is als ik dit spel drop, of uitspeel met een soort gelijk gevoel van 'hmmm, hier had ik meer van verwacht.' dan denk ik wel dat ik de hele franchise ga droppen. Ik kan dan voor mezelf zeggen dat ik het een kans gegeven heb, maar niks voor mij is en met een gerust hart aan de kant leggen voor anderen om er van te genieten.

Ik heb remake ook een paar keer geprobeerd en ik had hetzelfde gevoel, het begin was nog ok en het verhaal ook maar na een paar chapters rekken ze alles precies zo lang mogelijk uit, verder dan reactor 5 ben ik niet geraakt. Constant dezelfde gangen, enemies, ladder op, ladder af, keycard zoeken om de volgende deur te openen, en dan 2 minuten later moet je weer exact hetzelfde doen en dat 3 keer op rij...

Heb deze serie dan ook maar geskipped, misschien geef ik de originele ooit nog wel eens een kans.
Ja, ik vond die eerste chapters ook best tof, ook het eerste open deel met side quests vond ik dik ok. Het chapter in reactor 5 met die lampen vond ik zelf een heel tof level, het is eigenlijk sinds de start van het tweede open deel ( chapter 8 ) dat ik het wat een sleur vind. Maar ik heb ergens het gevoel dat het nieuwe personage waar je mee samen speelt daar iets mee te maken heeft. Als ook het feit dat in deze delen het verhaal echt nergens naartoe gaat en alles gewoon puur filler voelt.

Het resultaat is dan dat je main story filler aan voelt en dat je daarbinnen ook nog eens side quests doet die alles behalve echt interessant zijn. Filler in filler dus... Het chapter erna leek dan weer even wat terug te keren naar de eerdere chapters om dan in eens af te komen met zo wat puzzelkes en nadien terug zo een open gebied, nog altijd met datzelfde side character er bij en ik voel de sleur al aankomen xD

Ik ben nu misschien wel iets meer aan het ranten dan nodig is, dus neem mijn commentaar niet te zwaar op als kritiek maar eerder als persoonlijke mismatch van mijn verwachtingen. Wat ik me wel ook af vraag, vind iemand Cloud een aangenaam personage? Da is toch echt maar een triestig plantje ze xD
 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Ik was ook gestopt na 10 chapters ofzo, ben nu bezig met FF16 (bijna op het einde, denk ik) maar daarna ga ik Remake toch nog eens een nieuwe kans geven. De beelden van Rebirth hebben mijn liefde voor FF7 weer aangewakkerd. Heb deze meermaals voltooid op PSX vele jaren geleden.
 
Ik was ook gestopt na 10 chapters ofzo, ben nu bezig met FF16 (bijna op het einde, denk ik) maar daarna ga ik Remake toch nog eens een nieuwe kans geven. De beelden van Rebirth hebben mijn liefde voor FF7 weer aangewakkerd. Heb deze meermaals voltooid op PSX vele jaren geleden.
Ik heb 16 dus ook nooit afgewerkt, ik denk zelf dat ik maar 1/4 ver zat in het spel. Maar dit had ook wel gewoon te maken door andere releases. Want als ik er op terug denk, denk ik eigenlijk dat ik 16 leuker vond dan 7 nu... Dit komt wel voornamelijk omdat ik de combat daar toffer in vind.
 
Ik heb 16 dus ook nooit afgewerkt, ik denk zelf dat ik maar 1/4 ver zat in het spel. Maar dit had ook wel gewoon te maken door andere releases. Want als ik er op terug denk, denk ik eigenlijk dat ik 16 leuker vond dan 7 nu... Dit komt wel voornamelijk omdat ik de combat daar toffer in vind.
16 heb ik echt aan een stuk doorgespeeld tot de final boss, dan mijn tijd genomen en afgewerkt. Game verdient meer lof.
 
16 heb ik echt aan een stuk doorgespeeld tot de final boss, dan mijn tijd genomen en afgewerkt. Game verdient meer lof.
Ga em zeker nog terug op nemen ooit en proberen uit spelen. Voor wat ik me herinner van het spel vond ik het inderdaad tof en had helemaal niet het gevoel dat ik nu met VII heb. Ik zou eens moeten kijken welke games er toen nog gereleased zijn, dat gaat verklaren waarom ik gestopt ben.

Edit: Kweet het al, Diablo IV... :p
 
Ga em zeker nog terug op nemen ooit en proberen uit spelen. Voor wat ik me herinner van het spel vond ik het inderdaad tof en had helemaal niet het gevoel dat ik nu met VII heb. Ik zou eens moeten kijken welke games er toen nog gereleased zijn, dat gaat verklaren waarom ik gestopt ben.

Edit: Kweet het al, Diablo IV... :p
Die heb ik dan weer opzij gelegd na tijdje. Repetitief en eigenlijk deed het verhaal mij niks in Diablo...

Remake moet ik dringend echt ook wel opstarten om dan Rebirth te spelen xD Maar goed, heb hier wat anders liggen dat mijn aandacht trekt momenteel...
 
Terug
Bovenaan