RPG PS5 Final Fantasy VII Rebirth

Zojuist gestart aan chapter 6, inmiddels al 29 uur fun gehad.

Ook eerste plaats bij die queen ‘s blood tournament.
 
die regio is inderdaad wat moeilijker, de regio erna heb ik grotendeels geskipt omdat ik precies geen gevoel van vooruitgang meer had.
ondertussen 45u gespeeld en ik denk wel het einde aan het naderen, maar die Odin, damn die moet ik toch nog eerst verslaan.
 
Ik zit ondertussen aan 56uur en net Gongaga region ingetrokken. Caith Sith speelt ook zalig in de battles! :love:
 
Tot waar gaat rebirth eigenlijk in het verhaal vergeleken met de originele FF7?
Het amusement park zit hier precies wel in (kan niet wachten om dit in 4k te verkennen).
 
Tot waar gaat rebirth eigenlijk in het verhaal vergeleken met de originele FF7?
Het amusement park zit hier precies wel in (kan niet wachten om dit in 4k te verkennen).

Normaliter zou het dus gaan tot Temple of Ancients, waar Aerith in de originele FF7 dus door Sephiroth vermoord wordt.
 
Mensen die ook problemen hebben met installeren? Via bol besteld maar geraak niet verder dan 58%.
Iemand met een workaround?
 
Mensen die ook problemen hebben met installeren? Via bol besteld maar geraak niet verder dan 58%.
Iemand met een workaround?
Contact opnemen met hun, en terug sturen.
Op tweakers waren ook veel mensen met dat probleem.

Mijn copy komt ook van bol maar gelukkig werkt die wel.
 
Ja ik heb zelf geen ps5 maar ik heb ook forum threads gezien met dat 58% issue, leek vooral bij mensen die bij bol en mediamarkt kochten.
En denk niet dat er een oplossing was buiten terugsturen.
 
Gebeld met bol.com. Ze sturen vandaag een nieuwe op. Deze moet ik binnen de tweeën retour doen. Hopelijk zo opgelost ☺️
 
Wel, ik heb FF VII Remake uitgespeeld en oh boy xD

Ik wil geen afbreuk doen naar FF VII in het algemeen want ik heb de originele nooit gespeeld. Maar gebaseerd op dit kan ik me alleen maar inbeelden hoeveel beter dat verhaal moet geweest zijn toen... Dit is echt veel te zwaar uitgetrokken om goed te zijn. Waarom zeg ik dit specifiek...

Ik hoorde altijd dat dit zo een immens goed verhaal had en daarom ok aanzien werd als een van de beste. Ik ben dus ook met die mindset aan de remake begonnen omdat de GP mij wellicht meer ging liggen dan de klassieke turn based RPGS en ook met een episch verhaal in mijn verwachtingen. De lore ging mij in dit spel dus ook wel wat moeten mee trekken omdat dit toch een beetje uit mijn confort zone qua games lag.

Viel dit tegen seg.. wat een langdradig verhaal zonder inhoud de eerste 30+ uur. Je moet het origineel denk ik niet gespeeld hebben om de filler er uit te plukken. Ik snap waar ze naartoe willen met dit project ( die trilogie ) maar dit doet volgens mij echt geen eer aan het origineel wat betreft het verhaal. Wat het dan nog erger maakte is dat alles in het spel zo bewust vertraagd wordt op elke mogelijke manier.

Trage animaties, onderbrekingen die niet nodig zijn, 2 stappen zetten cutscene on repeat voor 15 min... man dat haalde mij er echt uit met momenten. Nu moet ik ook zeggen, ik vind dit geen slecht spel... gewoon story wise was dit een zware tegenvaller en het werd voor mij persoonlijk echt een sleur, zodanig dat ik echt net niet cutscénes ben beginnen skippen op het einde.

Combat was verassend leuker dan gedacht wel na er mee weg te zijn en ik vond de game ook niet zo moeilijk, had gehoord dat er soms pittige fights waren, maar eigenlijk vond ik dat neig mee vallen. Een paar chapters vond ik zeer leuk om te spelen, een paar vond ik dan weer echt verschrikkelijk ( looking at you chapter 17 ).

Mijn persoonlijke score voor deze game... 7/10 ik wou dat ik meer kon zeggen, maar dat verhaal en de pacing heeft echt veel verpest. Ik moet wel zeggen dat ik hierdoor nu wel interesse heb gekregen om het origineel te spelen omdat ik denk dat ik daar misschien meer ga vinden wat ik hoopte hier te vinden.
 
Wel, ik heb FF VII Remake uitgespeeld en oh boy xD

Ik wil geen afbreuk doen naar FF VII in het algemeen want ik heb de originele nooit gespeeld. Maar gebaseerd op dit kan ik me alleen maar inbeelden hoeveel beter dat verhaal moet geweest zijn toen... Dit is echt veel te zwaar uitgetrokken om goed te zijn. Waarom zeg ik dit specifiek...

Ik hoorde altijd dat dit zo een immens goed verhaal had en daarom ok aanzien werd als een van de beste. Ik ben dus ook met die mindset aan de remake begonnen omdat de GP mij wellicht meer ging liggen dan de klassieke turn based RPGS en ook met een episch verhaal in mijn verwachtingen. De lore ging mij in dit spel dus ook wel wat moeten mee trekken omdat dit toch een beetje uit mijn confort zone qua games lag.

Viel dit tegen seg.. wat een langdradig verhaal zonder inhoud de eerste 30+ uur. Je moet het origineel denk ik niet gespeeld hebben om de filler er uit te plukken. Ik snap waar ze naartoe willen met dit project ( die trilogie ) maar dit doet volgens mij echt geen eer aan het origineel wat betreft het verhaal. Wat het dan nog erger maakte is dat alles in het spel zo bewust vertraagd wordt op elke mogelijke manier.

Trage animaties, onderbrekingen die niet nodig zijn, 2 stappen zetten cutscene on repeat voor 15 min... man dat haalde mij er echt uit met momenten. Nu moet ik ook zeggen, ik vind dit geen slecht spel... gewoon story wise was dit een zware tegenvaller en het werd voor mij persoonlijk echt een sleur, zodanig dat ik echt net niet cutscénes ben beginnen skippen op het einde.

Combat was verassend leuker dan gedacht wel na er mee weg te zijn en ik vond de game ook niet zo moeilijk, had gehoord dat er soms pittige fights waren, maar eigenlijk vond ik dat neig mee vallen. Een paar chapters vond ik zeer leuk om te spelen, een paar vond ik dan weer echt verschrikkelijk ( looking at you chapter 17 ).

Mijn persoonlijke score voor deze game... 7/10 ik wou dat ik meer kon zeggen, maar dat verhaal en de pacing heeft echt veel verpest. Ik moet wel zeggen dat ik hierdoor nu wel interesse heb gekregen om het origineel te spelen omdat ik denk dat ik daar misschien meer ga vinden wat ik hoopte hier te vinden.
Thgo achter final fantasy 14 gespeeld te hebben en het grote verhaal uitgespeeld te hebben kunnen de andere me niet meer zo bekoren.

Remake vond ik gewoontjes rebirth wel veel beter maar qua story is FF 14 voor mij toch de beste.
 
Ik hoorde altijd dat dit zo een immens goed verhaal had en daarom ok aanzien werd als een van de beste.
Volgens vooral tieners die tot dan, nauwelijks iets van verhaal hadden geconsumeerd in videogame vorm.

Ik hou echt van og FF7 als "core memory" uit mijn jeugd, maar het verhaal is kinda all over the place. Er worden qua plot wel zeer sterke dingen geleverd maar op een nogal kinderlijk simplistische manier. Wat ok is. Dat was ook de doelgroep.

In de woorden van og Barret in de Golden Saucer. "I've been here since the beginning and i still don't know what the hell's goin' on."

Het origineel vliegt wel vooruit en heb je met de 3x ffw optie op nauwelijks 25u/30u uit tegenwoordig. Maar ik raad het meestal niet aan. Enorm product van zijn tijd.
 
Wat mij hier gewoon parte speelt is de verwachtingen die ik zelf had en te groot waren.

Ook was de eerste 90% zo simpel van verhaal dat die laatste 10% in eens was van what the hell is dit en waar hebben ze het over. Dit deel van het verhaal wordt nu verteld in 30/35 uur waar het origineel 4/5 uur was en toch slagen ze er in het zo ingewikkeld te maken uit het niks.

Deels is dit ook mijn aandacht naar het verhaal dat wat weg wa, maar de wrap up was ook echt legit wat random en voelde onvolledig. Ik las op Reddit al dat het spelen van de OG game hier veel bij helpt, maar vind dat wat raar dat het een vereiste zou zijn aangezien die een hervertelling van dat verhaal is :p
 
wel ja, die verwachtingen zet je zelf. niet goed naar old kratos geluisterd ;)
persoonlijk nooit Final Fantasy gespeeld voor de remake en ik had er ook nooit echt naar gekeken.
De remake was dan voor mij een zeer goede game, en die filler leek mij gewoon iets Japans + het past in de minder serieuze/kinderlijke manier van verhaling.

De combat is wel pittig als je de combat simulator probeert de moeilijkste challenges te halen; de rest is met wat assessment goed te doen.
 
Terug
Bovenaan