RPG PS5 Final Fantasy VII Rebirth

Wat mij hier gewoon parte speelt is de verwachtingen die ik zelf had en te groot waren.

Ook was de eerste 90% zo simpel van verhaal dat die laatste 10% in eens was van what the hell is dit en waar hebben ze het over. Dit deel van het verhaal wordt nu verteld in 30/35 uur waar het origineel 4/5 uur was en toch slagen ze er in het zo ingewikkeld te maken uit het niks.

Deels is dit ook mijn aandacht naar het verhaal dat wat weg wa, maar de wrap up was ook echt legit wat random en voelde onvolledig. Ik las op Reddit al dat het spelen van de OG game hier veel bij helpt, maar vind dat wat raar dat het een vereiste zou zijn aangezien die een hervertelling van dat verhaal is :p
Ik zit in Chapter 9 , heb tot nu toe nog niet echt het gevoel dat het langdradig is. Je kan natuurlijk alles willen doen in de zones of je kan gewoon op Easy voor het verhaal gaan.

Ik vind het alvast veel beter dan Remake, meer vrijheid om te gaan verkennen.
 
Zit nu aan de 80 uur en net aangekomen in de Nibel Region. Voorlopig wel alles gedaan van sidecontent, behalve alle mogelijke races/matches in Gold Saucer en de 2 missende protorelics in Corel Region die pas later unlocken. Dat gaat toch minstens 100 uur aantikken vrees ik :biglaugh:
 
Laatst bewerkt:
Ik zit al aan 55u en ik zit nu in de Cosmo Canyon region. Ik heb in de vorige regio zelfs nog niet alles gedaan dus ik ga nog wel eens terug denk ik.
 
Voila gekocht. De framerate valt toch mee? Me er nog niet aan gestoord. Zit wel nog in het begin
Ik ben het al gewoon, maar je merkt het wel als je tussen performance en graphics mode switcht. Performance is echt niet om aan te zien op een 4K TV/monitor.
 
Beetje hun vorige games gecheckt. Ze hebben FF 16 ook nooit gefixed. Dus vrees ervoor. Ze hebben hun game afgeleverd en zijn er klaar mee denk ik.
Ze hebben al gezegd dat ze de performance mode gingen patchen en de patch 'binnenkort' ging volgen. Maar sindsdien is het muisstil.
 
Ik heb gelezen dat performance mode er beter uitziet als je de PS5 output op 1440p zet. Dus dat valt eventueel te proberen, in combinatie met een 1440p monitor als je die hebt.
 
Beetje hun vorige games gecheckt. Ze hebben FF 16 ook nooit gefixed. Dus vrees ervoor. Ze hebben hun game afgeleverd en zijn er klaar mee denk ik.
Eigenlijk zijn het verschillende ontwikkelaars, aangezien FFXVI is gemaakt door CBU 3 en Rebirth door de main studio van Squeenix (CBU 1).

We wachten idd al even op een patch, maar gezien de problemen gerelateerd aan Unreal engine lijken te zijn, kan het nog wel even duren eer ie verschijnt, vrees ik.
 
Wat een gigantisch verschil met deel 1 :eek:

Redelijk overweldigend.. plots helemaal open world.

Zijn de zij missies de moeite? Anders slip ik deze.
 
Vandaag zou patch 1.020 eraan moeten komen. :hakkuh:
Hopelijk dat ik hier eindelijk mee kan beginnen zonder hoofdpijn te krijgen

Patch notes in het Japans: https://www.jp.square-enix.com/ffvii_rebirth/news/information/17199.html
- Corrected typos and omissions in some texts.
-Fixed an issue with the controlled character that would occur under certain conditions on the map.
・Fixed an issue where Red XIII's abilities "Lunatic High" and "Warrior's Inspiration" were easily canceled during battle.
-Fixed an issue where enemies would stop under certain conditions during battle.
-Fixed a progress issue that occurred under certain conditions in the quest.
- Improved frame rate and overall game stability.
- Added "Sharp" and "Soft" options to the performance mode screen output settings.
-Improved graphic quality.
・The camera's reverse setting is now reflected in the "gliding" mode when operating a sky chocobo.
・Reverse camera settings are reflected in the target mini-game camera.
- Enhanced guidance support while climbing the vines in the location "Mithril Mine".
- Added difficulty settings to the customization screen for mini-games "Condor Fort" and "Gambit Gears".
 
Op performance mode sharp of smooth zie ik ook geen verschil.
Eens benieuwd of ik op graphics mode geen hoofdpijn meer krijg nu

/edit: graphics mode lijkt voor mij wel verbeterd te zijn, ik krijg er geen hoofdpijn meer van precies. De camera lijkt veel soepeler te zijn op 30fps
 
Laatst bewerkt:
Op performance mode sharp of smooth zie ik ook geen verschil.
Eens benieuwd of ik op graphics mode geen hoofdpijn meer krijg nu

/edit: graphics mode lijkt voor mij wel verbeterd te zijn, ik krijg er geen hoofdpijn meer van precies. De camera lijkt veel soepeler te zijn op 30fps

Wat het voor mij draaglijker maakte is de luminance naar beneden draaien.
Nu na de patch loopt en ziet het er idd beter uit.
 
Terug
Bovenaan