RPG PS5 Final Fantasy VII Rebirth

Hoeveel spelers hier die met het origineel zijn opgegroeid?
Ik heb het origineel indertijd kapotgespeeld. Meerdere playthroughs, alle personages level 99,...

Ik geniet even hard van de remakes maar op andere wijze. Gezien tal van andere bezigheden ga ik al blij zijn als ik het binnen een redelijke termijn kan uitspelen, maar ik sta echt versteld wat ze ervan gemaakt hebben.
 
Hoeveel spelers hier die met het origineel zijn opgegroeid?
Ik was 6 jaar toen het uitkwam en mijn pa het had gekocht. Ik was geintrigeerd door het spel toen ik mijn vader het zag spelen. We hadden echter maar 1 memorycard in huis en mijn pa was bang dat ik per ongeluk zijn savefile zou overschrijven. Ik mocht het spel spelen, maar zonder mogelijkheid om te saven. Ik heb het Midgar gedeelte als kind dus kapotgespeeld. 1 keer tot de pilaar geraakt bij de aanval van de Turks. Toen FF8 uitkwam was ik net iets ouder en was de kennis van mijn Engels voldoende om het te begrijpen. Deze heb ik dan ook volledig kunnen spelen mét memorycard toen ik 8 jaar oud was. :biglaugh:
 
na 75u de end credits.
nog een paar side quests en wat combat challenges en dan gaat het de schuif in (of verkoop ik het).
super game, maar uiteindelijk gewoon een voortzetting van de Remake.
 
Ik 13 jaar, spel gehuurd, en met beperkt engels 4u Tifa KO meegesleept door Midgar omdat ik niet wist wat een Phoenix Down was. En hoe verward want dat kind bleef gewoon lullen buiten battles. De nostalgie "jolt" dat ik nog steeds krijg van het origineel staat al voorgeschoteld moest ik ooit in coma gaan ofzo. Speel maar gewoon het menu theme.
 
Ik 13 jaar, spel gehuurd, en met beperkt engels 4u Tifa KO meegesleept door Midgar omdat ik niet wist wat een Phoenix Down was. En hoe verward want dat kind bleef gewoon lullen buiten battles. De nostalgie "jolt" dat ik nog steeds krijg van het origineel staat al voorgeschoteld moest ik ooit in coma gaan ofzo. Speel maar gewoon het menu theme.
Zo heb ik eens een maf moment gehad op een groepsreis in Japan, bij het ontijt buffet, begon plots die intro te spelen, dus die piano, we kennen het allemaal. Ik stond daar echt..Wtf?? Horen jullie dit?? Iedereen keek naar mij van...wtf kerel, krijgt die ne stroke ofzo.
Ik was dus de enige gamer uit de groep.
 
Gvd, die queens blood is irritante bullshit.
Zogan wat een kut npc om te verslaan, terwijl al de andere wel na een paar keer lukt. :angry:

Zogan dees nuts
 
Hoeveel spelers hier die met het origineel zijn opgegroeid?
Was 13 jaar toen, zot gespeeld. En eindelijk een memory card gekregen nadat ze doorhadden dat ik diene "nintendo" dag en nacht liet aanliggen.

Jammer dat de serie er sinds FF12 zo op achteruit gegaan is en deel 15 + 16 al helemaal een ramp.
Zal ze wel blijven kopen gezien ik ze allemaal origineel heb liggen van deel 1 tot nu maar tis begot niet meer de reeks die het was voor mij.

Zonet rebirth opnieuw beginnen installeren, hopelijk wil den dezen wel installeren. Al 3de kopie ondertussen.
 
Ondanks da'k telkens sterf met de review van Conan destijds op clueless gamer voor deel XV, vind ik dat deel toch nog serieus wat charme hebben. Het heeft heel wat gebrekken(nauwelijks uitdagende combat, versplinterd verhaal over meerdere media etc, lege wereld).

Maar tegelijk brengt het toch serieus wat unieke dingen naar voor dat je niet echt snel in een andere game terugvind. Voor mij de eerste Final Fantasy waar'k terug ben ingeraakt sinds magisch deel 9.
Zeg al lang da'k XII wel eens opnieuw ga proberen..

Maar ik ben uiteindelijk wel niet een erg groot jRPG gamer. Blijf zowat de oude PSX era classics herspelen, het tijdperk waar ik het genre ook met heb ontdekt.
Daarbuiten zo af en toe eens gebeten door Octopath en Bravely Default games maar dat is het ook wel.
 
Ondanks da'k telkens sterf met de review van Conan destijds op clueless gamer voor deel XV, vind ik dat deel toch nog serieus wat charme hebben. Het heeft heel wat gebrekken(nauwelijks uitdagende combat, versplinterd verhaal over meerdere media etc, lege wereld).

Maar tegelijk brengt het toch serieus wat unieke dingen naar voor dat je niet echt snel in een andere game terugvind. Voor mij de eerste Final Fantasy waar'k terug ben ingeraakt sinds magisch deel 9.
Zeg al lang da'k XII wel eens opnieuw ga proberen..

Maar ik ben uiteindelijk wel niet een erg groot jRPG gamer. Blijf zowat de oude PSX era classics herspelen, het tijdperk waar ik het genre ook met heb ontdekt.
Daarbuiten zo af en toe eens gebeten door Octopath en Bravely Default games maar dat is het ook wel.
PSX era was het hoogtepunt van de JRPG. Cutscenes die hun intrede deden. Grafisch ook top voor die tijd maar nog nipt genoeg om over te laten aan de fantasie van de mensen.
Met de graphics van tegenwoordig probeert men ook alles iets te realistisch te doen uitzien/maken. En lijkt de focus ook iets teveel op de graphics te liggen.

Nu bref, deze kopie wil gelukkig wel installeren. Vanaf volgend weekend aan beginnen. Deze week iets te weinig tijd om deftig aan te beginnen.
 
Rebirth een weekje geleden uitgespeeld na zo'n 120 uur. Vond het einde zeer mooi gebracht en heb toch wat traantjes moeten wegpinken bij de trials van ieder personage. Qua sidemissions zit ik nog vast op die 'Can't Stop, Won't Stop' (hopelijk snel gepatchet) en moet ik nog de 2 Cactuar challenges doen in de Corel Region voor mijn laatste Protorelic te krijgen.

Overduidelijk voor mij de beste FF sinds X. Wat een rollercoaster van begin tot eind. Erg veel hilarische, kleurrijke momenten die gewoon vol vreugde en levendigheid zitten. Ik hoop dat we hier terug meer van kunnen vinden in de mainline FF's.

Nu nog vol spanning wachten op de aankondiging van FF9 Remake. Dat blijft voor mij de meest magische FF ooit.
 
Overduidelijk voor mij de beste FF sinds X. Wat een rollercoaster van begin tot eind. Erg veel hilarische, kleurrijke momenten die gewoon vol vreugde en levendigheid zitten.
Ok, ik begin toch ook stevig te twijfelen met zo een uitspraken, X was fantastisch
 
Hoe leuk is chapter 4 in deze game...

Beetje paraderen met je wapen op zalige muziek.
Voel me precies in Disneyland. Echt een feelgoodgame voor mij.

Precies vanaf chapter 4 dat wat op gang komt? Vond de eerste chapters maar traag gaan.
 
Terug
Bovenaan