RPG PS5 Final Fantasy VII Rebirth

Hij is dood!! Is da normaal dat ik zo veel heal tijdens ne fight?
Vooral leren dodgen en blocken. Vergeet niet te bewegen in de gevechten, en probeer de vijanden hun aanvallen te ontwijken.
Veel abilities gebruiken indien je ATB-gauge vol zit. Zwakheden uitdokteren van bepaalde vijanden.
Maar healen doe ik ook wel veel in pittige gevechten hoor ;)
 
Vooral leren dodgen en blocken. Vergeet niet te bewegen in de gevechten, en probeer de vijanden hun aanvallen te ontwijken.
Veel abilities gebruiken indien je ATB-gauge vol zit. Zwakheden uitdokteren van bepaalde vijanden.
Maar healen doe ik ook wel veel in pittige gevechten hoor ;)
Ja dat deed ik wel al ( vooral proberen dodgen ipv blocken wel ) en bewegen zeker, was heel de tijd aan het rond lopen, maar ik had last met het ontwijken van die raketten die met 10 tegelijk naar je toe vliegen. Als ook vaak als ik close ging voor aan te vallen geraakt ik niet op tijd uit die charged shockwave aanval.

Nu in mijn 3de poging ben ik ook meer beginnen wisselen tussen de characters zelf en ook zijn abilities beginnen gebruiken. Moest nog wennen aan alles samen, swappen van characters, rond lopen, aanvallen doen, abilities, etc etc. Maar ik moest toch ook zeker 5/6 keer healen en vroeg me af is dit normaal dat ik zo vaak heal. Nu na chapter 2 had ik in eens al 40 healing items over dus ik dacht ok, ik denk dat het wel mee valt als ik er nu al zo veel heb. zag ook dat ik een revive item had gekregen dat ik niet heb gebruikt etc, dus ik denk dat ik gewoon de flow nog moest gewoon worden.
 
Een goeie tip... ik kon mijn save data niet laden vanuit de demo (voor het skippen van het eerste chapter in Nibelheim)
heb dan wat opgezocht en je moet dan best niet direct een nieuwe game opstarten maar direct naar bonusses gaan en daar de save data van de demo uploaden.
Indien je al een nieuwe game hebt opgestart dien je de save data van FF7 Rebirth (niet van de demo!) eerst te verwijderen en lukt het daarna.
 
Voor zij die hem in "performance mode" spelen, hoe is de ervaring?
Veel drops zoals ff16 of is het te doen bij deze?

Ik wou op de pc versie wachten, maar na jullie commentaar en enkele reviews gelezen te hebben vrees ik dat ik niet ga kunnen wachten...
En ik wou eerst Banishers uitspelen alvorens met iets nieuw te beginnen, maar kans is groot dat ik vanavond aan deze begin :D
 
Voor zij die hem in "performance mode" spelen, hoe is de ervaring?
Veel drops zoals ff16 of is het te doen bij deze?

Ik wou op de pc versie wachten, maar na jullie commentaar en enkele reviews gelezen te hebben vrees ik dat ik niet ga kunnen wachten...
En ik wou eerst Banishers uitspelen alvorens met iets nieuw te beginnen, maar kans is groot dat ik vanavond aan deze begin :D

30fps is voor mij vele malen beter dan de wazigheid in performance mode. Het is wel even wennen om terug 30fps gewoon te worden. :(
Gisteren wel maar even gespeeld want ik wil eerst Tales of Arise uitspelen voor ik mij echt verdiep in Rebirth.
 
Kheb gelijk het gevoel dat er wel mixed meningen rond de game zijn.
Sommigen vinden precies Remake beter anderen dan weer totaal niet.
 
Mja een andere gameplay mischien, linear vs open world.
Ja kan wel, denk ook overdaad aan mini games die niet allemaal even leuk zijn. Niet dat je die moet spelen... alle dat denk ik toch, maar misschien zitten er items achter rewards ofzo die niet leuk zijn om te behalen op die manier. ( Ik gok maar wat )
 
Nuja, ik moet wel zeggen dat de visuals, hoewel echt meesterlijk bij momenten, toch niet perfect zijn op bepaalde vlakken.

Ik merk bijna dezelfde problemen als in Remake; zo heb je her en der (wel in mindere mate) lelijke low poly-textures en vreemde lichteffecten/shaduwen - toch iets wat voor zo'n moderne AAA game niet meer zou mogen imo. Square-enix moet eens investeren in een deftige in-house engine imo, want ook de typische Unreal Engine problemen (zoals trage texture / foliage pop up) zijn in Rebirth duidelijk merkbaar.

Tegenover RE4 Remake, dat ik vannacht nog even gespeeld heb, is dit spel toch een groot verschil.
 

30fps is voor mij vele malen beter dan de wazigheid in performance mode. Het is wel even wennen om terug 30fps gewoon te worden. :(
Gisteren wel maar even gespeeld want ik wil eerst Tales of Arise uitspelen voor ik mij echt verdiep in Rebirth.
Na die foundry gezien te hebben zal ik toch maar wachten op de pc versie...
Teruggaan naar 30fps kan ik echt niet meer, ik ben verwend met pc gaming aan 120fps.
60fps zou zeker ook goed zijn, maar als je ziet hoe blurry alles word... Nee dank u.

*edit* Ben ik trouwens de enige die het niet normaal vind dat een PS5 deze game niet in een deftige resolutie en fps kan draaien?
Er was beloofd dat de ps5 native 4k aan 120fps ging supporteren, maar dat lijkt een lang vervlogen droom te zijn.
 
Na die foundry gezien te hebben zal ik toch maar wachten op de pc versie...
Teruggaan naar 30fps kan ik echt niet meer, ik ben verwend met pc gaming aan 120fps.
60fps zou zeker ook goed zijn, maar als je ziet hoe blurry alles word... Nee dank u.

*edit* Ben ik trouwens de enige die het niet normaal vind dat een PS5 deze game niet in een deftige resolutie en fps kan draaien?
Er was beloofd dat de ps5 native 4k aan 120fps ging supporteren, maar dat lijkt een lang vervlogen droom te zijn.
Als ik zie dat mijn oude PC op 1140p en zeker op 1080p FF VII-Remake kan draaien op max settings en 120fps, dan snap ik ook niet waarom deze game zo veel last heeft op 60 fps te halen op een PS5.
 
Absoluut, deze game heeft zeker zijn technische issues. De textures zijn soms van erg slechte kwaliteit en de belichting is vaak erg ondermaats.
Daar had FF7 Remake ook wel last van, maar die omgevingen waren nu eenmaal veel beperkter. Ook de animaties terwijl je in de heuvelachtige landschappen ronddwaalt zijn erg klungelig en onrealistisch.

Als je ziet dat bvb. Horizon Forbidden West zo'n pracht en praal kan toveren aan een fantastische framerate, dan moeten we het jammer genoeg toch wel vermoedelijk toeschrijven aan een beperkte technische kennis van Square Enix? Terwijl de ingame gerenderde cutscenes eigenlijk wel echt prachtig zijn. Het lukt ze maar niet om op datzelde technische niveau te geraken.

Gelukkig is de gameplay, de storytelling, de sfeer in deze wel weer top notch. En dat is voor mij wel het belangrijkste.
Als de PC-versie er is, koop ik hem sowieso opnieuw en speel ik hem daar terug :crazy:
 
Absoluut, deze game heeft zeker zijn technische issues. De textures zijn soms van erg slechte kwaliteit en de belichting is vaak erg ondermaats.
Daar had FF7 Remake ook wel last van, maar die omgevingen waren nu eenmaal veel beperkter. Ook de animaties terwijl je in de heuvelachtige landschappen ronddwaalt zijn erg klungelig en onrealistisch.

Als je ziet dat bvb. Horizon Forbidden West zo'n pracht en praal kan toveren aan een fantastische framerate, dan moeten we het jammer genoeg toch wel vermoedelijk toeschrijven aan een beperkte technische kennis van Square Enix? Terwijl de ingame gerenderde cutscenes eigenlijk wel echt prachtig zijn. Het lukt ze maar niet om op datzelde technische niveau te geraken.

Gelukkig is de gameplay, de storytelling, de sfeer in deze wel weer top notch. En dat is voor mij wel het belangrijkste.
Als de PC-versie er is, koop ik hem sowieso opnieuw en speel ik hem daar terug :crazy:
Het verschil is natuurlijk ook dat de Decima engine (Horizon, Death Stranding,..) 100 % geoptimaliseerd is voor open werelden en omgevingen.
 
Het verschil is natuurlijk ook dat de Decima engine (Horizon, Death Stranding,..) 100 % geoptimaliseerd is voor open werelden en omgevingen.
Ja, Kojima en vooral zijn dev team hebben wel serieus wat werk verricht in die engine als je dan nu ook die 2de trailer ziet van DS.. Kwijlen🤯
 
Ik kan mij wel herinneren dat de graphics van de remake pre-patch ook niet veel soeps waren. Vooral de textures en dingen die niet op tijd ingeladen waren. Was daarna toch iets beter, nee? Misschien betert het hier ook nog.
 
Terug
Bovenaan