Onderstaande post uit de ergernissen-thread wil ik hier nog wel even zetten:
Weet je nog toen Proximus tegen mij aan het liegen was dat ik "eerst een aansluiting op telefoondraad" moest nemen, voor ik zou kunnen overschakelen op fiber om mij op die manier al sneller klant te laten worden? Gelukkig ben ik geen oudere dame van 70 jaar die ze zoiets kunnen wijsmaken. Daar stond dat agressief Proximus-verkopertje dan met zijn mond vol tanden.
Een paar maanden later belden die mij terug: "Goed nieuws, nu kunnen we u aansluiten op fiber!". Hop, zo gezegd, zo gedaan. Een ploeg afgekomen, de stoep opengegooid, kabel naar binnen getrokken (of eerder: gesmeten), en de Proximus-router "opgehangen". Enfin, laten bengelen aan 1 vijsje. Wauw zeg, ik had Fiber To The Home!
Router hing op een moeilijk bereikbare plaats en in combinatie met drukke job en druk gezin verder geen aandacht meer aan gespendeerd. Tot plots hun brol-bakje voor hun Proximus Pickx televisie begon te haperen en constant vastliep. Contact opgenomen met hun "technische" dienst. Na wat random idiote opmerkingen zoals "heb je je bakje al eens proberen resetten?", begon hij al in verkopers-modus te schakelen:
Proximus: "Meneer, heb je al eens gedacht om u aan te sluiten op fiber?"
Mac-BC: "Ik zit al op fiber"
Proximus: "Volgens mijn gegevens zit u nog niet op fiber."
Mac-BC: "Neen, tenzij uw collega's faliekant hebben zitten liegen in mijn gezicht, zit ik wel degelijk op fiber."
Proximus (na veel heen en weer): "Je kunt het checken als volgt."
Mac-BC checkt:
Mac-BC wrijft in zijn ogen:
Die degoutante klootzakken van Proximus hebben mij dus gewoon opnieuw belogen en op een ordinaire telefoonkabel aangesloten. Zonder gêne. Kun je je dat inbeelden?! Geen louche stofzuigerverkoper met Oost-Europees accent maar een Belgisch semi-overheidsbedrijf die u met dergelijke maffia-praktijken staat te beliegen en bedriegen waar je bij staat. Blijkbaar moeten we als bevolking dus echt collectief paranoïa worden, elke seconde opnieuw dat we op deze aardkloot rondlopen.
Ik uiteraard in alle staten. Ik wil klacht indienen bij Proximus.
- Ik kijk op de website voor een mailadres. -> Nergens te vinden.
- Ik word telkens geleid naar een idiote Facebook-chat, ik hoop om via de chat een mailadres te bekomen.
- Ik krijg geen contactpersoon in de chat, maar ik krijg een idiote degoutante chatbot. Ja, want die gaat mijn problemen oplossen natuurlijk.
- Ik vraag naar een mens. Na een half uur kan ik finaal chatten met een mens. Die verwijzen mij terug naar de website.
- Op de website doen ze uitschijnen dat je kan mailen. Maar dat is OPNIEUW gelogen. Hoogstens een contactformuliertje.
- Dat contactformuliertje zit zodanig goed verstopt achter 15 vragen, waarbij je enkel met de juiste antwoord-combinatie bij het contactformuliertje uitkomt. Anders word je telkens afgeleid naar standaard informatiepagina's. Precies een escape-room waar je nooit naar gevraagd hebt.
- Na een half uur zoeken, vind ik de juiste combinatie en kom ik op een contactformuliertje. Ik vul al mijn gegevens in, ik typ gans mijn uitleg, ... een half uur later druk ik op de "verzend"-knop. Die knop WERKT NIET. Het werkt gewoon niet. Doet helemaal niets. Woede, wenen en lachen hebben nooit zo dicht bij elkaar gestaan.
- Ik bel naar de klantendienst in de hoop om een mailadres te bekomen. Net zoals online, word je ook hier met een eindeloze reeks vragen telkens afgeleid naar standaard-antwoorden waarna ze gewoon de telefoon dichtsmijten. Opnieuw ongevraagde escape-room vibes.
- Na opnieuw een half uur zoeken en opnieuw inbellen, de juiste combinatie gevonden om bij een mens uit te komen. Thank god, halleluja! Mag ik een mailadres? -> "Dat mogen wij niet geven".
- Ik vraag naar haar leidinggevende. -> "Dat mogen wij niet geven".
- Ik wijs haar op de herhaaldelijke leugens van haar bedrijf Proximus en dat ik niets meer communiceer met hen, zolang dat niet ontegensprekelijk op papier staat of te traceren is. Ze blijft erbij dat ze geen mailadres mag geven maar "dat dit gesprek wel opgenomen wordt". Ik vraag haar of ik mag beschikken over de audio-opname van dit telefoongesprek ter verificatie. Neen, dat mag niet.
- Mac-BC: "Dus jullie mogen zeggen en beloven en liegen wat jullie willen aan mij, ik kan niets bewijzen"?
- Proximus-medewerkster na een kleine stilte: "Mag ik uw klantennummer meneer, dan zal ik zien wat ik voor u kan doen?".
HOUD MIJ TEGEN. Ik heb haar nog eens goed mijn mening gezegd over hun kutbedrijf, dat ze goed zot is om als kanonnenvoer voor zulk slecht bedrijf te willen werken, dat ik mijn geld terugeis, dan ik geen enkele factuur nog betaal en dat ik klacht zal indienen. Nog eventjes gewacht tot ze iets aan het zeggen was, om vervolgens goed-getimed de telefoon te kunnen dichtsmijten. Miniem koekje van eigen deeg, terwijl ik een taart in mijn gezicht heb gekregen een ganse voormiddag lang. Onbetaald. Allemaal kostbare tijd die ik met mijn kinderen had kunnen doorbrengen. In wat voor dystopische wereld zijn we eigenlijk terechtgekomen zeg.
Intussen dus klacht ingediend bij FOD Economie.