FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tsunoda bij RedBull?
Beetje serieus blijven hé mannen.

RedBull moet ergens ne serieuze vis wegkapen. Uit hunne eigen vijver zal het niet komen.

Inderdaad kaliber Sainz.

Ik denk dat iedereen Sainz het liefst in die Red Bull had gezien. Maar dat was nu eenmaal niet 1 van de mogelijkheden.
Is Bottas eigenlijk ooit gelinkt geweest? :unsure:
ja, uiteraard zou een Sainz oid beter zijn.
maar we leven in een realiteit waar Sainz beschikbaar was, en Red Bull in de plaats van daar te informeren, Perez een nieuw contract voor volgend jaar aangeboden heeft.

en in een realiteit waar Red Bull zelf de opties Lawson, Hadjar en Tsunoda naar voren schuift. in die volgorde. En waarschijnlijk nog Perez voor Hadjar en Tsunoda.

Ge kunt hier op een vlaams forum zitten lullen over hoe Sainz of whatever een betere keuze zou zijn, als Horner en Markko die zelf niet als een optie zien, moet je niet doen alsof de opties die ze wel voor ogen hebben, niet serieus zijn, he. Ze waren tot een paar weken geleden zelfs naar Colapinto aan't kijken, ipv Sainz...

Ben ik nu den enigste die hier fan is van de Paddock? :unsure:

Gisteren nog eens gezien, en die gasten zoals een Dennis en Sam Dejonghe blijven dat goed doen. Ook eerlijke analyses. Betrap me er wel op dat ik F1 meer volg via Playsports dan die biased commentaar op F1TV (dat gezeik van die hollanders is mss nog het ergste ^^, en die Engelse commentaar kan ik ook nimmer aanhoren) - F1TV enkel nog goed om wat onboards te zien achteraf.

Ze hebben me wel terug warm gekregen voor volgend seizoen. Leclerc vs Hamilton iets om naar uit te kijken. Hopelijk volgend seizoen een sportiever jaar dan het afgelopen seizoen waar alles precies draaide om het politieke en vooral de stewards een negatieve rol blijven spelen.

Huh? Dat je dat van Crofty en Brundle vindt kan ik nog begrijpen, maar Alex Jacques en David Coulthard daar heb ik echt niks op aan te merken.
Ik kijk nog liever met het geluid gemute dan dat ik naar die Hollanders of Kris Wauters moet luisteren.

ik ben nu wel fan van Crofty en Brundle, maar ik kijk toch ook liever naar engelstalige commentaar, dan naar wat je op Play moet aanhoren

Ben ik nu den enigste die hier fan is van de Paddock? :unsure:

Gisteren nog eens gezien, en die gasten zoals een Dennis en Sam Dejonghe blijven dat goed doen. Ook eerlijke analyses. Betrap me er wel op dat ik F1 meer volg via Playsports dan die biased commentaar op F1TV (dat gezeik van die hollanders is mss nog het ergste ^^, en die Engelse commentaar kan ik ook nimmer aanhoren) - F1TV enkel nog goed om wat onboards te zien achteraf.

Ze hebben me wel terug warm gekregen voor volgend seizoen. Leclerc vs Hamilton iets om naar uit te kijken. Hopelijk volgend seizoen een sportiever jaar dan het afgelopen seizoen waar alles precies draaide om het politieke en vooral de stewards een negatieve rol blijven spelen.

Hier ook fan van The Paddock, Sam Dejonghe doet dat heel goed, en de gasten zijn dikwijls ook interessant, maar vooral Jos Claes, die heeft heel veel insider info.

Soms helt de bias wel wat over naar pro-Max. In de aflevering met Kris Wauters waren ze al een het zeggen dat hij de grootste ooit is enzo, laat hem het eerst maar is met een andere wagen/reglementen bewijzen.

Vettel had ook 4 wereldtitels, tot een reglementswijziging zijn voordeel teniet deed.

Pas op, ik schat Verstappen zeker hoger in dan Vettel, maar de hoeveelheid d*cksucking was in die particuliere aflevering wel abnormaal groot.

Zelf luister ik meestal in het Frans op F1TV, ik vind Gaëtan echt wel super, al is hij soms wel verkeerd in zijn inschattingen. Door zijn enthousiasme vergeef je hem dat snel. Ook heeft hij dikwijls interessante co-commentatoren, zoals Jacky Ickx, Stoffel Vandoorne, of een Theo Pourchaire.

Na de race schakel ik wel over naar Engels, want Gaëtan probeert tegelijk te vertalen wat de piloten zeggen, en dan versta ik er niets meer van. Nederlands staat standaard maar zet ik zo snel mogelijk af.

Dat Hollandse commentaar op F1tv is eigenlijk van Viaplay.
Die werken samen nu maar ik luister nog liever naar de Engelsen dan naar die 2 nietsnutten.
Vroeger hadden we in NL Olav Mol die dat al sinds 1994 doet met veel passie.
Dat is een gemis moet ik toegeven

Ook wel elke GP luisteraar van de Paddock. Zoals gezegd Sam de Jonghe doet dat wel goed, en ze hebben (meestal) gasten met verstand van motorsport. Jos Claes, Bas Leinders, Marc Goossens, Massimo ... Toch een aantal mensen die iets kunnen vertellen uit hun eigen ervaringen, maar ook omdat ze iets weten uit het milieu. Iets wat ik wel kan toejuichen, want ik vond dat bij play sports altijd wel flauw dat we bv Stoffel op RTBF konden horen co-commentaar geven maar die nooit gevraagd wordt in Vlaanderen zelf, zelfde voor bv Leinders, maar dat zijn ze nu wel op aan het terug komen dus. Lang geleden dat ik nog op play sports gekeken heb maar blijkbaar nog een ondersteuningsprogramma ook met analyse en coureurs ook blijkbaar versta ik zo uit de podcast? Ze gaan er dan toch op vooruit qua coverage.
Zelf kijk ik altijd op F1TV en het Engelse commentaar zelf van F1TV vind ik wel goed. Vrij neutraal en met Palmer, Coulthard toch ook wel mensen die iets nuttig en met kennis kunnen vertellen als co-commentator.

Ik denk dat iedereen Sainz het liefst in die Red Bull had gezien. Maar dat was nu eenmaal niet 1 van de mogelijkheden.
Is Bottas eigenlijk ooit gelinkt geweest? :unsure:
Ja Bottas' naam stond bij de merchandise op de officiële website van Red Bull vorige week....

Ook grote fan van The Paddock. Zeker als Jos Claes of Massimo Bottiglieri aanwezig zijn als gast. Beide mannen met enorm veel inside info.
Dat Jos even langs de neus weg vertelt dat de FOM baas en 4 grote teambazen in Las Vegas zijn aangesproken door Amerikaanse Justitie en nadien ineens alles in kannen en kruiken was voor Andretti / Cadillac na jaren van tegenwerking. Hilarisch man. Politiek op het hoogste niveau.

Hier ook fan van The Paddock, Sam Dejonghe doet dat heel goed, en de gasten zijn dikwijls ook interessant, maar vooral Jos Claes, die heeft heel veel insider info.

Soms helt de bias wel wat over naar pro-Max. In de aflevering met Kris Wauters waren ze al een het zeggen dat hij de grootste ooit is enzo, laat hem het eerst maar is met een andere wagen/reglementen bewijzen.

Vettel had ook 4 wereldtitels, tot een reglementswijziging zijn voordeel teniet deed.

Pas op, ik schat Verstappen zeker hoger in dan Vettel, maar de hoeveelheid d*cksucking was in die particuliere aflevering wel abnormaal groot.
Verstappen steekt toch ver boven iedereen uit. Een rijder moet een snellere wagen hebben om ervan te kunnen winnen. Doe daar nog eens Brazilië in de regen, en de manier waarop die in Q3 in de laatste race de wagen uit de muur houdt na die drift. De manier waarop die bijna zonder tijdverlies de wagen terug in de juiste richting zet na de touché met Piastri... Allemaal zaken die bijdragen aan een alien-achtige car controle die ik zelden van een andere rijder heb gezien. Ik snap ook je argument niet over reglementswijzigingen, hij is al kampioen in 2 verschillende reglementen periodes, 2021, en 2022-2023-2024.

Verstappen steekt toch ver boven iedereen uit. Een rijder moet een snellere wagen hebben om ervan te kunnen winnen. Doe daar nog eens Brazilië in de regen, en de manier waarop die in Q3 in de laatste race de wagen uit de muur houdt na die drift. De manier waarop die bijna zonder tijdverlies de wagen terug in de juiste richting zet na de touché met Piastri... Allemaal zaken die bijdragen aan een alien-achtige car controle die ik zelden van een andere rijder heb gezien. Ik snap ook je argument niet over reglementswijzigingen, hij is al kampioen in 2 verschillende reglementen periodes, 2021, en 2022-2023-2024.
Inderdaad, my bad. Die van 2021 heb ik uit mijn geheugen verdrongen denk ik.

Ik blijf Vettel toch nog altijd onderschat vinden. Die discussie is hier al zoveel keer gepasseerd maar bij Red Bull was die echt goed en niet altijd inde meest dominante wagen. Bij Ferrari was die eigenlijk ook goed. Mercedes heeft toen een paar echt oppermachtige jaren gekend waar hij toch z'n best heeft gedaan om zich (en Ferrari) te verweren.

Wat ook dikwijls wordt boven gehaald is dat hij dan niet onder druk kon presteren maar da's ook BS imo; zie maar naar Brazilië 2012.

Al moet ik wel zeggen dat ik Verstappen wel nog hoger in schat.

Van Vettel is gebleken dat hij wel een specifiek type wagen of wagengedrag nodig heeft om echt goed te zijn, hij had gewoon die planted rear nodig. Maar dan was hij ook ECHT goed daarmee.

Vanaf 2014 was de achterkant een stuk losser en werd het bijna normaal om hem af en toe in de rondte te zien gaan.

Ja ik was vroeger ook altijd fan van Vettel. Periode 2007-2013. Maar daarna zijn idd zijn zwaktes naar boven gekomen. Hij had precies ook meer moeite in het hybride tijdperk, terwijl die met de V6 wel zeer goed was.

Ik zou Vettel nog wel steeds in de top 10 aller tijden blijven zetten.

Maar bv een Verstappen, Hamilton en een Alonso zijn toch andere kalibers. Die zijn ALTIJD snel. Als de wagen niet presteert of er is een "probleem" met het rijgedrag van de wagen dan kunnen die zeer snel hun rijstijl aanpassen om het "probleem" te omzeilen.

Laatst bewerkt:
En waar zien we Räikkönen? In mijn ogen ook 1 van de allersnelste rijders met een zeer speciale rijtechniek, maar eerlijk gezegd ook wel overkomend als het minste moeite doend. 1 titel leek genoeg.

Weet er iemand of Lawson dit jaar in de Red Bull heeft gereden tijdens FP1 of dergelijke? Als het tussen hem en Tsunoda gaat vind ik het wel raar dat ze niet beide hebben laten rijden gisteren...

Laatst bewerkt:

Maar bv een Verstappen, Hamilton en een Alonso zijn toch andere kalibers. Die zijn ALTIJD snel.

Kvind F3 wel 1 van de mindere voorbeelden om dat te illustreren. Toen Hamilton en Vettel daar samen in reden zat Vettel in zijn rookiejaar daar en Hamilton in zijn tweede jaar. Ze werden alletwee vijfde in hun rookiejaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan