FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vond dat de f1tv commentatoren gisteren nogal op Max z'n kap zaten.

"Heeft zich niet te moeien met kampioenschap strijd".
Ligt het niet eerder aan Piastri om super voorzichtig te zijn. Laat Max gewoon door.

Max had gewoon wat onderstuur.

Piastri nogal door het ijs gezakt onder druk vond ik. Incident na de herstart...

Anderzijds was Brundle bezig al voor de race in de trend van "Max heeft niets te verliezen dus verwacht maar aan actie in turn 1.

Het accident was volledig te wijten aan Max maar je wist op voorhand dat Verstappen aggressiever dan normaal ging zijn in bocht 1. De rest krijgt de keuze om zich te laten doen of zich te verzetten. (Piastri wou zich niet laten doen :p.)

Ik snap wel nog altijd niet dat Verstappen (die uiteraard in fout was) 10sec straf en 2 penaltypunten krijgt voor een turn 1 accident.
Ja ze willen zwaarder gaan straffen maar het is en blijft turn 1.
Als ge dan ziet wat Hulkenberg vorige week uitgestoken heeft zonder enige straf te krijgen:/

Antways ik las op Reddit dat Perez in de eerste 5 races (toen de RB de snelste wagen was) meer punten gepakt heeft dan in de laatste 19.:baard:
Die heeft 67 punten behaald op 19 races...

Tja Perez, ik vond die bij Sauber en Force India echt goed, de jaren bij Red Bull hebben zijn reputatie geen deugd gedaan.

Max destroyed blijkbaar elke teamgenoot, behalve Carlos Sainz. (En Ricciardo, maar die is gaan lopen).

En dan nu waarschijnlijk Lawson, die heeft nu toch ook niet laten zien dat hij het meer zou verdienen dan Tsunoda. Moest Red Bull doorgegaan zijn met Honda, zou Tsunoda wel dat 2e zitje gekregen hebben.

Er stond net meer op 't spel voor Piastri dan Verstappen, dus waarom zou hij extra voorzichtig moeten zijn en Max er gewoon moeten doorlaten?

Hij liet voldoende plek uiteindelijk, en Max is zich zelfs achteraf bij hem gaan excuseren.
't Was vooral de comment van Max richting stewards dat deze keer ongepast was, aangezien het gewoon een terechte beslissing bleek.

Omdat Piastri met een P3 meer dan voldoende heeft.
Met Max in uw buurt, die helemaal niks te verliezen heeft, weet je toch zo dat die all-in gaat gaan om de race te winnen.

Incident was zeker Max zijn fout. Maar ik weet niet wie F1TV heeft.... Ging er wel wat over of hij ik weet niet wat had gedaan. Halfweg de race ging het er nog over.

"laat Max gewoon door" :laugh:

Iemand snapt het concept van racen niet.
Waarom zeggen we in COTA of Mexico niet "Laat Lando gewoon door?"

Racen is meer dan één race alleen hé.
In het kader van het kampioenschap is het toch vooral aan de McLaren/Ferrari rijders om buiten problemen te blijven?

Niet voor al de anderen : "oei, met die mag ik niet racen want die zijn nog in een kampioenschap verwikkeld?"

Je gaat dan toch T1 met : "Ik moet zeker T1/L1 overleven, Max zit hier achter mij, ik zal maar meer dan voldoende ruimte laten, al verlies ik dan een plek..."

Racen is meer dan één race alleen hé.
In het kader van het kampioenschap is het toch vooral aan de McLaren/Ferrari rijders om buiten problemen te blijven?
ja maar, wat dan? Mensen die niet meer voor een titel strijden, die zo maar alles en iedereen van de baan beginnen rijden voor een W, want "gijle zijt nog wel in strijd voor een titel, dus 't is aan ulle om uit de problemen te blijven"

allez ja, da's een verknipte logica imo.

Tja Perez, ik vond die bij Sauber en Force India echt goed, de jaren bij Red Bull hebben zijn reputatie geen deugd gedaan.

Max destroyed blijkbaar elke teamgenoot, behalve Carlos Sainz. (En Ricciardo, maar die is gaan lopen).

En dan nu waarschijnlijk Lawson, die heeft nu toch ook niet laten zien dat hij het meer zou verdienen dan Tsunoda. Moest Red Bull doorgegaan zijn met Honda, zou Tsunoda wel dat 2e zitje gekregen hebben.

Anderszijds Lawson reed voor op Tsunoda tijdens de laatste GP tot zijn slechte pitstop (Tsunoda's slechte start: Is dat te wijten aan hem of een technisch probleem?).

En Lawson deed betere lap times afgelopen grandprix.

In ideale omstandigheden heb je iemand anders dan die twee voor naast Verstappen te zetten. Geen van beiden zijn ideaal maar persoonlijk snap ik wel dat men meer potentieel ziet in Lawson dan Tsunoda.

Goh ja, potentieel. In Vandoorne zagen ze vooraf ook veel potentieel, in Hamilton bij Mercedes niet.
Ik zou voor een topteam toch zekerheid kiezen over potentieel

Als er nu ene rijder is dat ik niet in een Red Bull wil zien is het Tsunoda. Dat gaat een jaar kinderlijk gejank worden.

Brengt toch eens iemand zoals Sainz. Rust en een volwassen rijder, en
heeft zich bewezen bij Ferrari.

In tegenstelling tot wie, precies?

De meesten vinden Verstappen een janker. Breng Tsunoda en het feestje is compleet en hij is een pak erger imo.

Snelheid is 1 ding maar je hebt iemand nodig met mentale weerbaarheid naast Verstappen. Tsunoda gaat dezelfde weg opgaan als Perez.

1 van de jongsters brengen lijkt me ook niet echt een goed idee. Ik blijf bij Sainz als ideale teamgenoot.

Goh ja, potentieel. In Vandoorne zagen ze vooraf ook veel potentieel, in Hamilton bij Mercedes niet.
Ik zou voor een topteam toch zekerheid kiezen over potentieel

Maar Tsunoda is toch ook geen zekerheid. :p.
Wou men zekerheid, Sainz was vrij. Maar ze hebben veel te lang getalmd met Perez.

Ook niet een beetje overdreven...
sorry ze, Verstappen rijdt gisteren Piastri van de baan (ok, t was een fout van hem, maar toch). uw reactie: Piastri is aan het stijden voor het WCC, die moet maar uit de problemen blijven.

Maar Tsunoda is toch ook geen zekerheid. :p.
Wou men zekerheid, Sainz was vrij. Maar ze hebben veel te lang getalmd met Perez.
Tsunoda is al enkele seizoenen degelijk aan het presteren in die RB.
Lawson heeft enkele GP's gereden, en na de eerste dit jaar was hij al aan't klagen dat het volkslied dat ze na een Mclaren-zege spelen dat van Nieuw Zeeland moet zijn.
Hadjar (die waarschijnlijk naast Tsunoda komt) heeft nog enkel maar een FP1 gereden, en was daar een teleurstelling. maar zou volgens veel experts beter zijn in de RB dan Tsunoda.

Tsunoda is misschien niet de topper die een concurrent voor de titel zou zijn, maar bij mij zou die van de 3 toch eerste keuze zijn om een kans te krijgen.

Die is toch ook kalmer en volwassener geworden, na de clash met Ricciardo in Bahrein heeft die toch vooral met de gaspedalen gesproken. Was ook de betere van al zijn teamgenoten, behalve Gasly zeker? En als je ziet hoe die momenteel rondrijdt.

Ik zou ook altijd Sainz verkiezen, maar die zit nu bij Williams. Tsunoda verdient die kans, toch zeker voor 1 jaar. Dan kan je nog zien.

Geen enkele van de Red Bull (academy) rijders komt nog maar in de buurt van hetgeen er van een P2 rijder op dat niveau verwacht wordt.

Alsof het zoveel verschil gaat maken als het nu Lawson of Tsunoda wordt.
Geen enkele van die 2 kan met een RB punten afpakken van McLaren of Ferrari. (Tenzij de RB uiteraard terug de snelste wagen wordt)

Moest ik Red Bull zijn dan zou ik gewoon voor Sainz gaan. Ge hebt al jaren de cost cap gehad en sponsorgeld van Perez dus money zou toch geen issue mogen zijn. Indien onmogelijk dan lijkt me Tsunoda een (half) jaar testen de meest logische keuze.

Laatst bewerkt:
Tsunoda bij RedBull?
Beetje serieus blijven hé mannen.

RedBull moet ergens ne serieuze vis wegkapen. Uit hunne eigen vijver zal het niet komen.

Inderdaad kaliber Sainz.

Ik denk dat iedereen Sainz het liefst in die Red Bull had gezien. Maar dat was nu eenmaal niet 1 van de mogelijkheden.
Is Bottas eigenlijk ooit gelinkt geweest? :unsure:

Ben ik nu den enigste die hier fan is van de Paddock? :unsure:

Gisteren nog eens gezien, en die gasten zoals een Dennis en Sam Dejonghe blijven dat goed doen. Ook eerlijke analyses. Betrap me er wel op dat ik F1 meer volg via Playsports dan die biased commentaar op F1TV (dat gezeik van die hollanders is mss nog het ergste ^^, en die Engelse commentaar kan ik ook nimmer aanhoren) - F1TV enkel nog goed om wat onboards te zien achteraf.

Ze hebben me wel terug warm gekregen voor volgend seizoen. Leclerc vs Hamilton iets om naar uit te kijken. Hopelijk volgend seizoen een sportiever jaar dan het afgelopen seizoen waar alles precies draaide om het politieke en vooral de stewards een negatieve rol blijven spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan