FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Knap gereden van beide Ferrari's ook, maar het was niet voldoende. Toch sterk terug gekomen de laatste wedstrijden. Sainz's uitschuiver in Brazilië had toch wel invloed op het eindresultaat.

Als Lewis terug wat deftig kan kwalificeren dan maakt die volgend jaar toch echt wel gehakt van de McLaren rijders.

Voor RB vrees ik toch het ergste. Ik mag hopen dat ze hun wagen voor volgend jaar gefixt hebben. En ik denk dat het ook wel duidelijk is dat Verstappen een break nodig heeft.

Laatst bewerkt:
Als Lewis terug wat deftig kan kwalificeren dan maakt die volgend jaar toch echt wel gehakt van de McLaren rijders.

Voor RB vrees ik toch het ergste. Ik mag hopen dat ze hun wagen voor volgend jaar gefixt hebben. En ik denk dat het ook wel duidelijk is dat Verstappen een break nodig heeft.
De meest constante rijder over het hele seizoen is nog altijd Verstappen, Norris eindigt op 63 punten afstand, gigantisch.
Red Bull kon de laatste races terug meedoen voor de top. Ik zie dat wel goed komen.
Alleen moet niemand schrikken dat Alonso & Aston volgend jaar ineens mee terug vooraan staan, Newey gaat zeker al invloed hebben ook al is die vooral op 2026 gericht.

Max zijn commentaar tijdens 10 sec stop was wel onnodig.
Was volledig in fout ( was idd ook unlucky zoals hij zelf zei).

Proficiat aan Mclaren, Succes Lewis volgend jaar, en hopelijk heeft RB een goede auto voor Max

Proficiat aan McLaren ! Ook voor Ferrari, hebben alles er tegenaan gegooid vandaag maar kwamen helaas net tekort. Die brakke zomer hebben ze dik cash betaald. Hamilton ook een ijzersterke race dus dat zie ik wel goed komen bij Ferrari, moet gewoon werken aan die kwali's.

Verstappen met een zeldzame, oliedomme fout... Zien we niet vaak. Wat RB betreft: volgens Buxton zit Lawson dus effectief volgend jaar naast Max en gaat Hadjar naar Racing Bulls. De aankondiging van het vertrek van Perez zou dan weer vanavond of morgen plaatsvinden.

Vooral de nulscore in Canada heeft hen veel gekost, en wie weet wat Sainz had kunnen doen als ie niet ziek was in Jeddah, maar dan nog. McLaren heeft het meer verdiend :)

Laatst bewerkt:
Woohoo Hamilton, nog even de puntjes op de i zetten, wat een coureur, wat een race, wat een inhaalmanoeuvre! Komaan Ferrari, geef die man een goede wagen, en vooral, don’t fuck up the strategy.

Knappe race van Hamilton

Wel een beetje vreemd dat hij z’n auto op het recht stuk mag zetten na de race omdat hij afscheid neemt van Mercedes.
Bottas en Magnussen nemen echt afscheid en daar gaat geen aandacht naartoe

mja, Hamilton - Mercedes is toch één van de beste combinaties ooit gebleken. dat daar een einde aan komt is toch een iets specialer moment dan Magnussen zijn 2de afscheid.

en als ze dat al voor Bottas gepland hadden, was zijn wagen daar toch niet meer geraakt.

Knappe race van Hamilton

Wel een beetje vreemd dat hij z’n auto op het recht stuk mag zetten na de race omdat hij afscheid neemt van Mercedes.
Bottas en Magnussen nemen echt afscheid en daar gaat geen aandacht naartoe

Toen Vettel na 4 titels bij RBR wegging werd er bij zijn laatste race in 2014 niet zoveel aandacht aan gegeven. Net de beelden eens terug opgezocht, 't was toen all eyes on Hamilton :unsure:

Maar als je de stats van Hamilton er dan even bijneemt: 17 jaar met een Mercedes motor gereden waarvan 11 bij Mercedes zelf. En met die motor 7 titels gehaald. De kans dat zoiets nog eens gebeurt in de F1 is klein. Daarom toch eerder dat collectieve gevoel dat er een historisch hoofdstuk is afgesloten. Dus ik begrijp zeker dat dit meer aandacht heeft gekregen. De manier waarop kan over gediscussieerd worden.

't leek wat 'too much' misschien, in 't kader van de race en 't kampioenschap zelf. Terwijl het publiek 'Lewis! Lewis!' aan 't roepen was, waren McLaren/Norris ook een groots moment aan het vieren. Maar voor Lewis moet dit uiteraard wel geweldig emotioneel geweest zijn. Hij negeerde verder geplande PR stuff (itv met Terry Crews lol) om afscheid te gaan nemen in z'n garage. Hij zal ook wel aangevoeld hebben dat dat meer gepast was, voor zichzelf, en uit respect voor de andere winnaars EN de piloten die effectief uit de F1 verdwijnen.

Klasbak.

Laatst bewerkt:
Ik vond dat de f1tv commentatoren gisteren nogal op Max z'n kap zaten.

"Heeft zich niet te moeien met kampioenschap strijd".
Ligt het niet eerder aan Piastri om super voorzichtig te zijn. Laat Max gewoon door.

Max had gewoon wat onderstuur.

Piastri nogal door het ijs gezakt onder druk vond ik. Incident na de herstart...

Ligt het niet eerder aan Piastri om super voorzichtig te zijn. Laat Max gewoon door.

Piastri nogal door het ijs gezakt onder druk vond ik. Incident na de herstart...

Behoudens dat incident (op koude banden) heeft Piastri toch gewoon een sterke recovery race gereden?

En in bocht 1 liet hij ruimte voor Verstappen + gaf Verstappen zelf nadien toe dat hij te laat was met te remmen toen hij besefte dat hij het niet ging halen.

Verder mooie laatste race van het seizoen, mooie race van Hamilton en toch wel blij dat McLaren het alsnog heeft gehaald. Benieuwd naar wat het volgend seizoen gaat geven, hopelijk alles nog even competitief als het dit seizoen is geworden.

Er stond net meer op 't spel voor Piastri dan Verstappen, dus waarom zou hij extra voorzichtig moeten zijn en Max er gewoon moeten doorlaten?

Hij liet voldoende plek uiteindelijk, en Max is zich zelfs achteraf bij hem gaan excuseren.
't Was vooral de comment van Max richting stewards dat deze keer ongepast was, aangezien het gewoon een terechte beslissing bleek.

Sommigen snappen the bigger picture niet precies. Het doel van Mclaren in de laatste race was zoveel mogelijk punten sprokkelen en voor Ferrari eindigen dus ja al zeker geen risico pakken bij een chaotische start lijkt al prioriteit.

Dus een overoptimistische move van Verstappen in T1, zou je wel als hoog risico mogen aanschouwen. Ik denk wel dat Piastri weinig anders kon doen want hij opende het stuur en liet ruimte. Als hij meer ruimte zou geven, ging hij naast de baan moeten rijden.

Incident was idd wel zeer unlucky omdat het contact enkel door voorband Max en achterband Piastri was.

Eigenlijk wel lachen want Verstappen liet na het binnenhalen van de WDC in een interview wel weten dat hij rustiger en cleaner ging racen, maar hij kan zo'n moves als in T1 niet laten :rofl: Ook in Qatar bij die penalty zei em dat hij geen intentie had om iemand in de weg te rijden en wou een normale Q, nu in T1 Abu Dhabi was zijn move ook niet super agressief want hij hield een beetje in.(met meer agressiviteit zouden ze met dezelfde snelheid door de bocht rijden en spinnen ze niet door het contact met de banden) Net door zo soft te rijden de laatste 2 weken haalt hij net zo goed evenveel penalties binnen :laugh:

Sommigen snappen the bigger picture niet precies. Het doel van Mclaren in de laatste race was zoveel mogelijk punten sprokkelen en voor Ferrari eindigen dus ja al zeker geen risico pakken bij een chaotische start lijkt al prioriteit.

Dus een overoptimistische move van Verstappen in T1, zou je wel als hoog risico mogen aanschouwen. Ik denk wel dat Piastri weinig anders kon doen want hij opende het stuur en liet ruimte. Als hij meer ruimte zou geven, ging hij naast de baan moeten rijden.
maar dat is het juist he. het is niet Piastri die een onnodig risico neemt, maar Verstappen. Piastri zou dan een penalty moeten nemen, om "geen risico" te nemen.

hier met de vinger wijzen naar Piastri, is gewoon zeggen dat het ok is voor Verstappen om hem een penalty aan te wrijven, door zo in te komen.
stel u voor dat het een Ferrari was, die dat doet, dan is het dat gewoon he.

Verstappen maakt hier gewoon een inschattingsfout, die dingen gebeuren nu eenmaal af en toe.

ik had wel de indruk dat het voor een aantal piloten de GP te veel was, voor dit seizoen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan