FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Slaapverwekkend is het gelukkig niet.
Opvallend trouwens hoe sterk Gasly rijdt de laatste races. Zo slecht is de Alpine en Renault motor dan toch niet.

kijk de stewards maar eens biased tegen Verstappen zijn
ge moet het wel weten, je bent aan het neuten over de volgens iedereen buiten jij onterechte straf van Max, maar dan een gele vlag negeren is geen probleem?

Ik vind het idd wel nooit 10 sec stop and go; +5 seconden had goed geweest
ps: Een geluk dat Max het ziet in zijn spiegel op een recht stuk, of er had niks gebeurd

ge moet het wel weten, je bent aan het neuten over de volgens iedereen buiten jij onterechte straf van Max, maar dan een gele vlag negeren is geen probleem?
doe keer normaal man. 't is gewoon commentaar op het feit dat er gisteren meteen op de stewards geneut werd op een straf voor Verstappen (waar ik echt niet de enige ben die mijn mening volgt, maar dat terzijde), dat deze stewards hier een bias hebben, terwijl ze met deze straf elke mogelijkheid op een W voor Norris afpakken. én Mclaren waarschijnlijk minstens 18 punten kosten in de strijd voor WCC.

ik heb nergens gezegd dat het niet terecht was.
Ik vind het idd wel nooit 10 sec stop and go; +5 seconden had goed geweest
ps: Een geluk dat Max het ziet in zijn spiegel op een recht stuk, of er had niks gebeurd
Lando heeft daardoor 0.6 seconden gewonnen. en op gele vlaggen negeren zijn ze gewoon altijd streng. Dat weet je als piloot.

het belachelijke is dat ze meteen een VSC hadden moeten geven om dat debris op te ruimen. dan had je al die andere problemen ook niet.

Speciale straffen dit weekend.

1 plaats grid straf : nooit gezien
10 seconden stop and go : heel lang niet gezien. Wel extreem zware straf.

Hoeveel veiliger is het eigenlijk als je 300 rijdt vs 320 bijvoorbeeld. Slaat nergens op.
Zou me ook verbazen dat al de rest wel in heeft gehouden.

En dan heel dat gedoe met die spiegel... Direct safety car en spiegel weg halen toch?
En Albon mag gewoon zonder spiegel blijven rijden?

't is gewoon commentaar op het feit dat er gisteren meteen op de stewards geneut werd op een straf voor Verstappen

Maar allez komaan marcel, dat "geneut" was toch echt wel terecht. Als Max een straf krijgt voor het niet volgen van de delta tijd, terwijl:
- dit ettelijke keren PER SEIZOEN gebeurt en er nog nooit op bestraft werd in het verleden
- hij gisteren 1 van de 14 (!) was die dit deed
- en toch de enige was die bestraft werd

dan is het toch 100% logisch en terecht dat hier gigantisch veel commentaar op komt? Ze bestraffen het nooit, en nu plots eens wel. 1 van de grotere BS penalties die ik al gezien heb.

Hoeveel veiliger is het eigenlijk als je 300 rijdt vs 320 bijvoorbeeld. Slaat nergens op.
Zou me ook verbazen dat al de rest wel in heeft gehouden.

Ik vond een 10s stop and go toch ook heel zwaar eerlijk gezegd. Maar het was wel zichtbaar duidelijk dat hij een stuk had gewonnen op Max.
Een normale 10s was logischer geweest.

Ik vond een 10s stop and go toch ook heel zwaar eerlijk gezegd. Maar het was wel zichtbaar duidelijk dat hij een stuk had gewonnen op Max.
Een normale 10s was logischer geweest.
Straf sowieso terecht.

Maar zo zwaar... Met als kanttekeningen dat ze wat later de gele vlag daar weg halen, terwijl de situatie identiek was.

Paar racen geleden heeft Russel in de Q een straf gehad voor negeren gele vlag: reprimand

Toch wel heel scheef getrokken

Straf sowieso terecht.

Maar zo zwaar... Met als kanttekeningen dat ze wat later de gele vlag daar weg halen, terwijl de situatie identiek was.

Paar racen geleden heeft Russel in de Q een straf gehad voor negeren gele vlag: reprimand

Toch wel heel scheef getrokken

Consequentie is gewoon zwaar zoek. "Stop inventing" comes to mind.

Er zit gewoon geen lijn in hún opgelegde straffen.
Zo lijkt het nu toch weer erg op om het WCC in leven te houden tot de laatste race

Die 1 plaats gridstraf voor Verstappen is toch net waarvoor ze die regel van de delta's hebben uitgevonden? Nu hebben de stewards een stok om mee te slaan als er iemand gehinderd wordt. Dat de rest geen penalty krijgen is omdat die niemand gehinderd hebben.

Volgens mij zijn er elke kwalificatie meer dan 10 rijders die die zich niet aan de delta houden, maar het zou uiteraard nogal belachelijk zijn om iemand een gridstraf te geven voor te traag rijden als hij alleen op de baan was. Officieel zal dat zo niet gecommuniceerd zijn, maar dat is officieus al lang gemeengoed volgens mij: zolang er niet gehinderd wordt moet ge u geen zorgen maken over de delta.

De uiteindelijke oorzaak ligt bij de banden die een klein temperatuurwindow hebben voor de optimale werking (waardoor iedereen soms heel traag moet rijden), maar da's waarschijnlijk ook weer intentioneel zo voorzien in de specificaties die de FIA aan Pirelli geeft (om de race spannender te maken, natuurlijk niet om de quali te verzieken).

Bij die straf voor Norris daar hebben ze waarschijnlijk gewoon naar de letter van de regel gekeken: niet vertraagd, dus 10 sec stop and go. 't Is overigens ook moeilijk om te vergelijken met andere gevallen waar ze een reprimand geven, want het is al gebeurd dat er daar bijvoorbeeld geen geel bord langs de weg stond, of geen signaal op het stuurwiel of iets dergelijks. Hier leek het mij wel duidelijk geel.

Of dat je iemand die amper 0,6 seconden vertraagt (want Norris was zoveel ingelopen?) dan prima moet vinden is een andere zaak, maar de regels zeggen nu eenmaal niet hoeveel je moet vertragen. Dan heb ik het trouwens niet over Verstappen specifiek, want het hele veld gaat daar gewoon symbolisch van het gas.

Dan nog brokstukken die daar rondenlang op de weg blijven liggen zonder ingrijpen en Albon die vrolijk mag verder rijden met een niet-reglementaire auto waar stukken vanaf vliegen. 't Is eigenlijk weer erg dat we hier meer over de raceleiding discussiëren dan over de race zelf.

Dieptepunt voor de FIA, dat gebrek aan consistentie en de soms willekeur van straffen is toch wel nefast. Behalve wat hier al gezegd is, die drivethrough voor Hamilton toch ook bijzonder.

Snap ook echt niet dat ze die spiegel daar gewoon lieten liggen op het enige DRS/inhaalstuk van de track en dat die yellow daar even later ook weer gewoon weg was?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan