FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terry Crews, toffe acteur he, maar eerste vraag aan de GP-winnaar: "waar gaat ge feesten vanavond?"... laat eens relevante mensen vragen stellen.

Ik dacht een show te zien.
Het is Vegas (ook nog een eigen gehoste race) en ge hebt een wereldkampioen.

Letterlijk niks behalve die domme rit met een RR.
:rofl:

Ik vind al bij al LV toch een genietbare race, na alle kritiek en bedenkingen toen ze de race aankondigden.

Knappe rit van Hamilton, composed race van Russell, en toch weer onverklaarbare Ferrari actie daar met die pit van Sainz.

Proficiat aan de nieuwe wereldkampioen. Niet het makkelijkste seizoen, wel de beste gebleken! 4 titels op rij en deze keer niet in de beste wagen 😍

Spijtig dat Hamilton zo ver startte op de grid, had anders waarschijnlijk wel gewonnen.

Proficiat aan Verstappen, maar mensen vergeten toch snel dat die Red Bull in de eerste 6-7 races superdominant was. Als je rechtstreekse concurrent dan met de snelste wagen maar 2 overwinningen haalt, werd het hem ook niet super moeilijk gemaakt.

Al bij al wel een verdiende titel, volgend jaar hopelijk een 4-way battle voor de titel, met een Ferrari dan die er mee aan de haal gaat.

"No, definitely not,” Norris replies quickly when asked whether he thinks Verstappen would have won this title had he been driving the McLaren.

:rofl:

En volgens u zou Max met vingers in de neus kampioen zijn geworden met de McLaren?
Waarop baseer je je,grootste talent in de "beste" wagen automatisch kampioen ?
Red Bull was dominant het eerste deel van het seizoen,daarna opeens geruchten over illegale remmen en dan opeens zijn ze wel te pakken.
Gerucht mag dan wel ontkracht (ze hebben toch iets moeten aanpassen dacht ik ) zijn opeens was hun dominantie weg. :thinking:

Ik denk dat de meeste top-F1 rijders zichzelf wel de beste vinden. Iedereen zou hetzelfde antwoorden als Norris.

Ferrari nog 24 punten achter McLaren in de constructeurs. Nog een leuke strijd.

McLaren ziet er idd generfed uit met hun bandenmanagement. Tzal toch waterstofgas geweest zijn in hun banden :LOL:

Daar zijn de meningen toch over verdeeld.
Hier zit toch 0,0 uitdaging in.

Dit circuit mogen ze van mij meteen inruilen voor Sepang, Hockenheim, Istanbul en zo zijn er nog veel andere.

Ik blijf het een belachelijke show vinden op een circuit zonder echte uitdaging én gewoon niet leuk om naar te kijken qua omgeving (vooral veel fel licht en betonnen en stalen afsluitingen, enkel de luchtshots zijn spectaculair), maar op zich snap ik wel dat mensen het een "leuke" race vinden. Er wordt heel dicht op elkaar geracet, vaak in treintjes, en dat oogt best spectaculair.

Alleen vonden volgens mij de Amerikanen er niks aan, er is geen enkele crash of safetycar geweest, bummer...

Ik blijf het een belachelijke show vinden op een circuit zonder echte uitdaging én gewoon niet leuk om naar te kijken qua omgeving (vooral veel fel licht en betonnen en stalen afsluitingen, enkel de luchtshots zijn spectaculair), maar op zich snap ik wel dat mensen het een "leuke" race vinden. Er wordt heel dicht op elkaar geracet, vaak in treintjes, en dat oogt best spectaculair.

Alleen vonden volgens mij de Amerikanen er niks aan, er is geen enkele crash of safetycar geweest, bummer...
Ik vond het nog cava, Gemiddelde race waar er paar leuke dingen zijn gebeurd.

Deel 1 van de race was entertainend, de plotse degradatie van banden met de onvoorspelbare strategie, Hamilton met PTSD, mooie inhaalmanoevres gezien, de klassieke Ferrari-drama voor de peper en zout,...

Tweede deel van de race was minder, camerawerk was ook wel weer matig deze grandprix. Plots was Sainz voor op Leclerc en nooit op camera geweest.

De Rolls Royce achterbank was weer tikkeltje ongemakkelijk om te zien..
Publiek is toch vreemd daar, rare ambiance in de VS. Je zou de Hollanders bijna missen met hun oranje rookbommen.

Daar zijn de meningen toch over verdeeld.
Hier zit toch 0,0 uitdaging in.

Dit circuit mogen ze van mij meteen inruilen voor Sepang, Hockenheim, Istanbul en zo zijn er nog veel andere.
tja, Hungaroring en Monaco zijn 100% uitdaging. zijn dat dan betere races?
Monza (en het oude hockenheim) zijn ook heel onuitdagende circuits, met hun lange rechte stukken, maar dat zijn ook vaak saaiere races.

hier heb je gewoon een entertainende race, met een veld dat relatief dicht bij elkaar lag (de eerste 20 ronden toch), en redelijk wat inhaalpogingen voor posities.

Publiek is toch vreemd daar, rare ambiance in de VS. Je zou de Hollanders bijna missen met hun oranje rookbommen.
met de gemiddelde ticket prijs voor deze GP is dit ook geen gewoon F1-publiek he. zeker als je er de prijzen van overnachtingen en eten etc bij rekent. die zitten daar voor het entertainment, niet voor de sport.

En volgens u zou Max met vingers in de neus kampioen zijn geworden met de McLaren?
Waarop baseer je je,grootste talent in de "beste" wagen automatisch kampioen ?
Red Bull was dominant het eerste deel van het seizoen,daarna opeens geruchten over illegale remmen en dan opeens zijn ze wel te pakken.
Gerucht mag dan wel ontkracht (ze hebben toch iets moeten aanpassen dacht ik ) zijn opeens was hun dominantie weg. :thinking:
Redbull heeft geen illegale remmen gehad. Dat is bevestigd door de FIA.
De problemen van Redbull zijn al langer dan dit seizoen gekend. Alleen kwamen ze niet naar boven. Pas bij de upgrades kwamen ze naar boven. En ze moesten wel upgraden of ze waren nog trager tegenover de andere teams...

Spijtig dat Hamilton zo ver startte op de grid, had anders waarschijnlijk wel gewonnen.

Proficiat aan Verstappen, maar mensen vergeten toch snel dat die Red Bull in de eerste 6-7 races superdominant was. Als je rechtstreekse concurrent dan met de snelste wagen maar 2 overwinningen haalt, werd het hem ook niet super moeilijk gemaakt.

Al bij al wel een verdiende titel, volgend jaar hopelijk een 4-way battle voor de titel, met een Ferrari dan die er mee aan de haal gaat.
was die dominant? was die vorig jaar zo dominant? of is het gewoon Max dat van een goede auto een beest maakt?
Ik denk persoonlijk meer het 2de. Anders was Perez altijd en overal 2de

Ik begin te denken dat het volgend jaar een complete chaos gaat zijn voor Ferrari met Hamilton en Leclerc.

Twee diva's in één team,
Hamilton die zich niet gaat inhouden met kritiek voor Ferrari en die zot gaat worden van de Italiaanse kuren,
Leclerc die een volledige bipolaire stoornis gaat ontwikkelen tijdens 2025,
Strategieteam die zich niet gaat durven uitspreken wie prioritair is in welke scenario want Hamilton 7-voudig WK vs Leclerc, de chouchou. Ze kunnen nu al maar half beslissen tussen hun chouchou en iemand die op het einde van het jaar buiten ligt.
HQ in Italië die niet blij gaat zijn iedere keer als Hamilton luidop klaagt maar met Hamilton ga je niet zomaar met het vingertje zwaaien zoals Binotto deed met Leclerc.

Dat wordt Ferrari-drama om vingers en duimen af te likken.

was die dominant? was die vorig jaar zo dominant? of is het gewoon Max dat van een goede auto een beest maakt?
Ik denk persoonlijk meer het 2de. Anders was Perez altijd en overal 2de
Euhm Perez was vorig jaar vice-kampioen na een ongelooflijk slecht seizoen, zegt toch genoeg imo.

Ik wil hierbij niets afdoen van de kwaliteiten van Verstappen, maar die van vorig jaar was zo dominant ja.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan