FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Perez P13 met een ander chassis, daar lag het dus niet aan makker. Uitstappen en op pensioen gaan.
Hamilton ook geen vette en Aston Martin is om mee te huilen.

ik heb daar toch niks speciaals aan die gezichten gezien? die hebben de eerste rij ingenomen, de volgorde maakt eigenlijk niet uit voor dat team. tenzij Norris zijn start verpest, finisht die voor Piastri.

Ook een dubieuze actie van racecontrol.
Eerst zo lang wachten bij de VSC en bij ending gaan ze zo lang wachten tot er geen kans meer is op overtake.

Nu ook nog een melding dat Max een overtreding heeft gemaakt.
Hem nog een extra straf geven zou het manipuleren compleet make

Verstappen under investigation voor VSC infrigment. Lol

Het zou me niet verbazen als die delta gewoon zo klein werd omdat Piastri express traag reed.

Laatst bewerkt:
Wat een farce. 4 minuten wachten voor vsc. Als ze verstappen nu nog straffen dan is het helemaal corrupt. Piastri had hem toch ook sneller kunnen voorlaten

Bijzonder opzichtige call van de FIA.... Weer maar eens... Tis zo triestig dat ze zo veel macht en invloed hebben...

Morgen wellicht regen, ik zie Lando het helemaal bottlen (maar ik hoop van niet)

Als de FIA die VSC georchestreerd heeft, waarom hebben ze dan geen 5 seconden langer gewacht met die te beëindigen zodat Verstappen geen kans meer had?

Hij zat wel heel dicht bij Piastri.
Delta niet gerespecteerd. Maar de kans zit er zeker in dat Piastri hem gewoon wou kloten zoals Max op voorhand al aangaf.
Die delta is toch ten opzichte van een standaard rondetijd? Dus in principe is iedereen op exact dezelfde snelheid aan het rondrijden. Als Piastri trager gaat rijden kan Max gewoon dichter komen. Hij mag wel niet inhalen uiteraard, maar als Piastri te traag rijdt gaat ie daar gewoon voor gestraft worden. Het leek mij overigens ook niet dat de afstand tussen Piastri en Norris groter werd. En Leclerc kwam ook niet dichter bij Piastri en Verstappen.

Als Verstappen de delta niet gerespecteerd heeft wil dat zeggen dat ie ergens te snel gereden heeft, en daar heeft Piastri geen enkele invloed op.

't Zag er vandaag extra sus uit, maar 't is lang niet de eerste keer dat de stewards bedenkelijk lang wachten met een VSC of SC, dus in dat opzicht hoeven we daar eigenlijk niet meer achter te zoeken dan incompetentie geloof ik.

En tja, Norris. Ik vind het nogal zwak van hem dat hij weer moet rekenen op die team orders. 't Is logisch voor het team om het te doen, maar het leek weer onmogelijk voor Norris om Piastri op eigen kracht in te halen. Volgend seizoen gaat hij een pak slaag krijgen als hij niet oplet.

Laatst bewerkt:
die delta is ook maar gebaseerd op een tijd he. ge kunt dat op't einde wel timen, en er uw voordeel uit halen. Russell heeft dat in het verleden ook al een paar keer gedaan, en je ziet dat in WEC ook nog wel eens.
ik vind daar niks mis aan, tbh.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan