FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
De geruchten van een paar weken geleden kloppen dus. Red Bull is gepakt met hun remsysteem.
De TD i duidelijk gericht op Red Bull's remsysteem.

Maar dat was het systeem dan wel legaal (technisch gezien)? Is dat zo’n TD die verklaart of een grijs gebied in de regels nu zwart of wit is, of is dat een TD die de regels eigenlijk licht aanpast om een legale loophole toch illegaal te maken omdat het voordeel te groot is.

Met dat eerste bedoel ik bijvoorbeeld de flexibele voorvleugel saga, waarbij de FIA de testprocedure aanpaste om een grijs gebied te verduidelijken.

Met dat tweede bedoel ik bijvoorbeeld de dual axis steering van Mercedes. Dat was eigenlijk gewoon volledig conform de regels, maar wel tegen de geest van de regels. Die regels worden ook bijna nooit tijdens het seizoen aangepast volgens mij.

Maar dat was het systeem dan wel legaal (technisch gezien)? Is dat zo’n TD die verklaart of een grijs gebied in de regels nu zwart of wit is, of is dat een TD die de regels eigenlijk licht aanpast om een legale loophole toch illegaal te maken omdat het voordeel te groot is.

Met dat eerste bedoel ik bijvoorbeeld de flexibele voorvleugel saga, waarbij de FIA de testprocedure aanpaste om een grijs gebied te verduidelijken.

Met dat tweede bedoel ik bijvoorbeeld de dual axis steering van Mercedes. Dat was eigenlijk gewoon volledig conform de regels, maar wel tegen de geest van de regels. Die regels worden ook bijna nooit tijdens het seizoen aangepast volgens mij.
Het was een loophole die conform de regels was maar die nu met aanpassing van de regels / verduidelijking van de regels niet meer mag.

Het was een loophole die conform de regels was maar die nu met aanpassing van de regels / verduidelijking van de regels niet meer mag.
In dat geval heb ik wel respect voor zo’n ingenieuze regelomzeil oplossing. Als oplossing A niet mag volgens de regels, maken we gewoon oplossing B die hetzelfde resultaat oplevert, maar niet expliciet verboden is. Het is een sterk staaltje out-of-the-box denken.

Doohan bevestigd bij Alpine volgend jaar. Wat een enorm saaie keuze, die kerel heeft zelfs geen junio kampioenschap gewonnen.

Stevige crash van Sargeant in FP3 toch wel, ben benieuwd of die aan de race kan deelnemen
Voor zichzelf en het team zou het beter zijn van niet. Ondertussen is de auto van Albon blijkbaar illegaal verklaart en zou Vowles er zo snel mogelijk uit willen gooien en willen vervangen door Schumacher, Colapinto of Lawson, wat nu ook geen garantie is op een crashvrij rest van het seizoen. Voor hetzelfde geld crasht Albon ook nog eens. Wat het wel zeer pijnlijk maakt is uiteraard de hoge kostenpost én dat de nieuwe upgrades op beide wagens zaten.

Sargeant begon sterk in F1 vond ik, maar is nadien volledig weggezakt. Dat het team niet achter hem stond, zeker niet met Vowles zal niet geholpen hebben.

Ja McLaren heeft duideijk de snelste wagen. Mercedes heeft het meeste ingeboet, zouden zij het team zijn met de vondst die verboden werd?

Serieuze voorsprong voor Norris, amai. Is McLaren nu echt zo sterk geëvolueerd of is RBR sinds het schandaal met Horner en het aangekondigde vertrek van Newey hun weg helemaal kwijt?

Met oude hards de snelste lap pakken van ene met recente softs :')
idd, duidelijk dat norris nog heel wat pace in zich had, maar had het niet nodig.
Duidelijk dat Mclaren de sterkste was vandaag.

Perez ook goed gereden eigenlijk, kon niet op tegen de ferrari's.

Ferrari duidelijk wel sterk gereden, veel goed gemaakt tov Q.
Merc.. rare beslissingen om nog eens te pitten naar (gebruikte) softs, russel heeft gewoon punten gegeven aan Perez hierdoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan