FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Doohan schat ik toch niet zo hoog in, hij komt natuurlijk wel uit het juniorprogramma. Het is dat Victor Martins het zo slecht doet dit seizoen in F2, anders was die wel een serieuze kanshebber.

Ik vind het nog steeds jammer dat Pourchaire geen echte kans gekregen heeft, die is nog altijd maar 20.

Er is een gerucht voor Pourchaire naar Audi en gezien Sainz nu gekozen heeft...

Ik vind dat er de laatste jaren niemand echt uit springt bij F2 en F3.
Volgend jaar rijdt Bearman bij Haas, en eigenlijk bakt die er niks van dit jaar. Hij heeft regelmatig ook gewoon pech, maar het is echt niet alleen daar aan te wijten.
Piastri is voor mij de enige die sinds de lichting Norris/Russell/Albon heeft kunnen overtuigen. Al zou ik Lawson wel graag bij VCARB zien, misschien zelfs in de plaats van de toch wel uitgebluste Ricciardo... Die zit nu op zijn 35 bij het B-team van RB zonder toekomstperspectief.

Bortoleto maakt toch indruk. Tweede plek in F2 in zijn junior jaar na F3 kampioen te zijn. Mist wel een racewin
Antonelli is stukken performanter voor zijn eerste F2 jaar dan zijn teamgenoot Bearman.
Drugovich loopt ook nog rond op een grid maar iemand die pas in zijn derde seizoen F2 pas er bovenuitstak (Pourchaire was 2de in zijn 2de seizoen...). Dat begint toch al heel moeilijk te worden.

Ik vind het eerder vreemd dat Tsunoda nog op een grid loopt :p. Die haalt toch geen consequente resultaten in mijn ogen maar dat zal dankzij Honda zijn. Ofwel drinken ze ook verschrikkelijk veel Red Bull in Japan :p.

Laatst bewerkt:
Tsunoda haalt veel meer resultaat tov Ricciardo. 7x in de punten, tov 3x, of 22 punten tov 12.
die is al 2 jaar de beste in dat team.

Ik botste op het autosport forum op een post die inzoomt op opkomend Belgisch talent. Hoewel ze het allemaal erg goed doen momenteel, zullen we van een aantal jongens waarschijnlijk niet veel meer horen over een paar jaar, maar als er hier zelfs maar 1 of 2 van kunnen doorstoten naar F1, zou dat toch fantastisch zijn. Ik zit nog altijd met onverzadigd chauvinisme sinds het mislukken van Vandoorne 😅
Ik ga toch een aantal van deze namen noteren om in 't oog te houden hoe ze evolueren. Van Langendonck, die net heeft getekend bij McLaren, is natuurlijk wel de gekendste op dit moment.

In karting the two best drivers who are dominating are both Belgians and megatalent and part of what is a golden generation for Belgium: Dries Van Langendonck (13 , later this year 14 years of age) and Thibaut Ramaekers (who looks like Antonelli 2.0 lately, he is 14). Van Langendonck is already picked up by McLaren.

To give an idea of how Belgiums golden generation is doing this season:

- Ean Eyckmans won the WSK Super Master Series (2nd most important multiple race championship after the FIA European Championship) in OK (Senior, +14 category)
- Reigning world champion Dries Van Langendonck currently leads the FIA European Championship, he leads Champions of the Future and was 2nd in the WSK Champions Cup in OK Junior
- Thibaut Ramaekers leads Champions of the Future despite retiring in the last final with a broken engine and not scoring and stIll 5th in the FIA European Championship. Small detail: Raemakers is not even driving for a victory team, he is driving for the Belgian VDK Racing, a good team but not a manufacturer off course. Stoffel Vandoorne and current F. Regional driver Evan Giltaire also drove for VDK.
- Gilles Herman is leading the FIA Academy Trophy (a Nations Championship with 1 driver per country on Exprit OK Junior karts, Charles Leclerc won this in the past)
- Bruno Priam is leading the FIA Academy Program (Mini category)
- Thomas Strauven is currently the revelation in the Spanish F4 as one of the best , if not the best, rookie despite not driving for one of the two dominant top teams there (MP & Campos).
- Yani Stevenheydens is in the title fight (he would have been leading had he not lost a win that was transformed in a 7th because of a false start in one race) in French F4
- Henri Kumpen (cousin of Max Verstappen) and Antoine Venant (several dominant wins in Mini U10 last year) are other big talents in Mini category

Voor de duidelijkheid : Henri Kumpen is niet 'cousin of Max Verstappen'.

Dan heeft iedereen wel héél veel neven.
Sophie Kumpen en Anthony Kumpen zijn neef/nicht. Niet broer/zus.

In het Engels is cousin dan nog altijd correct.
Niet waar...

In het Engels heb je

Cousin : dat zijn de kinderen van uw ooms en tantes
Nephew : dat zijn de kinderen van uw broers/zussen

In het NL noemt dat alle 2 neven/nichten.

Maar Max is de zoon van de nicht van zijn vader. Dat is geen nephew, en geen cousin.

"Second cousin" zou wel correct zijn.

Niet waar...

In het Engels heb je

Cousin : dat zijn de kinderen van uw ooms en tantes
Nephew : dat zijn de kinderen van uw broers/zussen

In het NL noemt dat alle 2 neven/nichten.

Maar Max is de zoon van de nicht van zijn vader. Dat is geen nephew, en geen cousin.

"Second cousin" zou wel correct zijn.
Jah, dat bedoel ik ook... de term die gebruikt wordt blijft cousin, maar soms zeggen ze er bij in welke 'graad', en soms ook niet. Bron: bevriend met een aantal Britten die er geregeld over praten.

Oké... Dat worrdt in België ook wel eens gezegd "Neef" tegen iemand die eigenlijk een achterneef is.

Maar dat in een artikel schrijven is gewoon foute informatie geven.

Volgend jaar rijdt Bearman bij Haas, en eigenlijk bakt die er niks van dit jaar. Hij heeft regelmatig ook gewoon pech, maar het is echt niet alleen daar aan te wijten.
Dan zou ik toch eens zijn rookie seizoen bekijken, om te beginnen. En dat hij er niks van bakt dit jaar is een combinatie van idd mss niet scherp genoeg zijn, pech hebben maar vooral, en ik herhaal vooral Prema de nieuwe wagen te laat begrepen heeft of nog altijd moet begrijpen. Komt daar dan ook nog eens bij dat de F2 dit jaar gewoon een loterij is en dat bepaalde teams betere motoren hebben. Heb daar onlangs een heel ding over gelezen op reddit waarin stond dat teams dus motoren random toegewezen krijgen. Blijkt dat de ene motor soms significant beter/slechter is dan de andere. Vooral Hitech is een team dat daar blijkbaar serieus heeft kunnen van profiteren. En de Mechachromes zijn sws ook rommel.

Idem. Bearman hoort wel in de F1, imho. En eigenlijk heeft ie zn promotie vooral te danken aan zijn invalbeurt in Jeddah. Hij hoort alvast wel in de F1 wat mij betreft.
Welja, op basis van zijn 1ste jaar F2 en zijn F1 debuut akkoord, des te meer dat ik niet versta dat het dit jaar niet echt lukt. Zelfs een Cordeel kwalificeert af en toe hoger.

Welja, op basis van zijn 1ste jaar F2 en zijn F1 debuut akkoord, des te meer dat ik niet versta dat het dit jaar niet echt lukt. Zelfs een Cordeel kwalificeert af en toe hoger.
Snap ik ook niet, maar we gaan er natuurlijk nooit echt het fijne van weten. Maar tis mss zoals ik al zei en gelezen had op reddit: mogelijks heeft Hitech gewoon chance gehad met de motoren die ze geleverd kregen en waren die een stuk beter dan die van Prema. Maar goed, gaan we nooit echt helemaal zeker weten.

Ik zie het eigenlijk wel goedkomen voor Bearman, vs Ocon. Het eerste seizoen hoeft hij idd niet per se sneller te zijn. Maar er gaan sws momenten komen dat ie Ocon wel bij zn ballen gaat hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan