FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gezien hoeveel er hier vooraf besloten om niet voor half bocht al vol gas naast het circuit te gaan omdat er gravel ligt?
Vooral omdat er nu wel de vereiste wagenbreedte werd gelaten.
Max ging ook niet voor half bocht naast het circuit, dat volgde alleen maar op Norris die er met zijn neus langs rechts in kwam waardoor Max de plaats niet meer had.

Maar maak gerust uw eigen waarheid he 👍

Knap vam
Hamilton en Piastri ook weer een sterke race gereden maar vooral doodzonde voor die laatste want zonder dat doorschieten had ie kunnen winnen...

Ik heb het me ook al afgevraagd. Weet wel niet of hij aan RUS kon weerstaan, die was toch wel verdiende winnaar. PIA maakt nog wel wat kleine foutjes (ook pas zijn 2e jaar)

Max ging ook niet voor half bocht naast het circuit, dat volgde alleen maar op Norris die er met zijn neus langs rechts in kwam waardoor Max de plaats niet meer had.

Flauw hoor.
Ik zeg toch niet dat Verstappen voor half bocht naast het circuit gaat? Hij beslist gewoon daar al dat hij gewoon rechtdoor stuurt. Lag daar ook gravel aan de buitenkant sluit die gewoon achter Norris aan. Geloof gerust uw eigen versie maar doe niet alsof jij als enige de waarheid spreekt.

Had Red Bull hoger ingeschat deze race. Slechte setup imo. Dominant in sector 2 wat nutteloos was. Sector 1 en Sector 3 veel te traag in straight line speed met de DRS zones.

Dat wordt een slam dunk DSQ ja. Underweight is underweight. Hier heb ik nog nooit een uitzondering op gezien.

Oh, en voor de lachers van vorige week: gezien hoeveel volk er hier vandaag (vooraf) besloot om T1 aan de buitenkant te nemen? En hoe dat gewoon een legitieme lijn is voor T1 op circuits als Hongarije en Spa? 👍
DSQ Idd…

Amai, blijkbaar is de GP van België niet eens het vermelden waard in het VRT Nieuws. (Verrassend want hij werd wel uitgezonden op Canvas).

Ik stel voor om eens naar Palmer zijn post-race analyse te kijken op F1TV.
Max gaat daar echt gewoon keihard rechtdoor, en geeft dan echt fullbeans (volgens mij drukt hij zelfs op zijne push2pass knop of hoe dat ook noemt, maar ik ken de knopkes niet allemaal).

Ik vroeg mij af hoe zoiets zou kunnen komen.

Anderhalve kilo pick-up lijkt mij nu wel wat veel
Volgens ChatGPT tot 7kg, maar in de websites die hij vermeldt vind ik er niks van terug.
Edit : als ik wat Google kom ik tegen 2kg ; 3kg...

Laatst bewerkt:
Zeer dom van Mercedes. Is niet de eerste keer. Lewis heeft dan toch nog zijn 105de binnen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie wedstrijd met een masterclass van Russell. Hamilton ging natuurlijk weer over z'n team liggen zeiken. Hij had ook zelf de strategie kunnen bepalen. Dit was Russell's call. Sinds Newey zijn vertrek heeft aangekondigd zit de slop erin bij Red Bull, heel opvallend hoe dat echt samenviel.
Norris bakt er ook niets van die supersnelle McLaren. Piastri begint hem meer en meer de broek af te doen. Ik vermoed dat ze bij McLaren ook al beseffen dat Lando geen WK materiaal is.

EDIT: op de FIA site staat nu dat Russell's Mercedes onder gewicht was na de controle van de auto... ai ai, dat wordt DQ?

Beetje overdreven over Lando? Zijn zwak punt is zijn racestarts waardoor hij al talloze plekken verliest. Voor de rest is hij nog altijd één van de beste op de grid. Als hij dat zwak punt kan verbeteren, wk-kandidaat voor 2025 :p.

En Red Bull, ik ben eerder akkoord dat de rest de brug heeft verkleind met Red Bull. Niet dat Red Bull achteruit is gegaan. We zijn bijna ten einde van de huidige generatie (2025 kan best wel een spectaculair jaar worden.) Dus dat lijkt mij logisch dat de rest eindelijk de technologische kloof met Red Bull kan dichten. Ook in combinatie met de budget caps.

Zoals ook 2021 Red Bull de kloof kon dichten met de Mercedes op het einde van de vorige generatie.

Beetje overdreven over Lando? Zijn zwak punt is zijn racestarts waardoor hij al talloze plekken verliest. Voor de rest is hij nog altijd één van de beste op de grid. Als hij dat zwak punt kan verbeteren, wk-kandidaat voor 2025 :p.
Ik vind dat niet echt overdreven, als je ziet hoeveel overwinningen Lando al heeft vergooid in zijn carrière.

Ik vond het gisteren al super verdacht dat Toto niet aan het juichen was na hun 1-2.

DSQ omdat de wagen 1,5kg te licht was.

Russell heeft aan viaplay laten weten dat een onestopper niet besproken werd.
Ze waren duidelijk vergeten dat er geen cooldown lap is na de race op Spa om extra rubber (1,5 a 1,9kg extra gewicht) op te pikken.
Toto met zijn smoel / smartphone wist het al.
De wagen was nipt op het minimum gewicht maar de FIA ontdekte erna dat er nog te veel benzine in zat. Blijkt dat Mercedes "toevallig" 1,5kg te weinig benzine gedrained heeft.

De onestop masterplan van Russell was dus gewoon een immense blunder die Mercedes al doorhad maar probeerde te verdoezelen.:baard:

Ik vond het gisteren al super verdacht dat Toto niet aan het juichen was na hun 1-2.

DSQ omdat de wagen 1,5kg te licht was.

Russell heeft aan viaplay laten weten dat een onestopper niet besproken werd.
Ze waren duidelijk vergeten dat er geen cooldown lap is na de race op Spa om extra rubber (1,5 a 1,9kg extra gewicht) op te pikken.
Toto met zijn smoel / smartphone wist het al.
De wagen was nipt op het minimum gewicht maar de FIA ontdekte erna dat er nog te veel benzine in zat. Blijkt dat Mercedes "toevallig" 1,5kg te weinig benzine gedrained heeft.

De onestop masterplan van Russell was dus gewoon een immense blunder die Mercedes al doorhad maar probeerde te verdoezelen.:baard:
Ok maar dat van die cooldown lap en rubber oppikken geldt voor iedereen, dus ik snap niet hoe dat in relatie staat met zijn onestopper? Of gaat het dan om zijn banden die tot op het bot versleten waren en daardoor 1.5 kg minder wegen? (Lijkt mij straf)

En dat rubber oppikken na de finish vind ik eigenlijk een heel dwaas concept, dat heeft niks meer met de race te maken. Dan zouden ze beter alle wagens zonder wielen wegen.

Ok maar dat van die cooldown lap en rubber oppikken geldt voor iedereen, dus ik snap niet hoe dat in relatie staat met zijn onestopper? Of gaat het dan om zijn banden die tot op het bot versleten waren en daardoor 1.5 kg minder wegen? (Lijkt mij straf)
Ja dat kan wat schelen in gewicht. Dat is maar 375 gram per band. Dat is echt niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan