FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Super race. Mooie duels gezien tot het laatste. Alles zeer dicht bij elkaar. En altijd leuk als iemand van de "standaard" strategie durft afwijken en dat dan ook nog eens wordt beloond.

Ik ben zeker geen Russell fan maar wat een dikke masterclass call van hemzelf, jawadde ! Hamilton en Piastri ook weer een sterke race gereden maar vooral doodzonde voor die laatste want zonder dat doorschieten had ie kunnen winnen...

Lando en Max beiden toch wel echt meh. Max dus toch weer wat mazzel dat Lando het wat laat afweten. Maar goed, na de zomerstop komen er nog genoeg kansen. En wat betreft: zijn F1-carrière zit er na vandaag wellicht op. Morgen is het meeting over zijn toekomst binnen Red Bull en als je vandaag van P2 naar P8 gaat... Komende week ook een shootout tussen Lawson en Ricciardo op Imola.

Als ricc nog in f1 blijft is voor mij goed genoeg.

Sterke gok van Rus, verbaasd mij wel enorm dat Ham niet voorbij kon. Toto???
Ma als de teams blijven vechten zal max nog altijd WK blijven

ik vind dat erg voor Tsunoda, dat hij niet eens in de mix is. Dit jaar bijna elke race vóór Ricciardo geëindigd, maar who cares.
gaan ze er Ricciardo in steken, die bij Red Bull vertrokken is omdat hij Max niet aan kon...

Mooie wedstrijd met een masterclass van Russell. Hamilton ging natuurlijk weer over z'n team liggen zeiken. Hij had ook zelf de strategie kunnen bepalen. Dit was Russell's call. Sinds Newey zijn vertrek heeft aangekondigd zit de slop erin bij Red Bull, heel opvallend hoe dat echt samenviel.
Norris bakt er ook niets van die supersnelle McLaren. Piastri begint hem meer en meer de broek af te doen. Ik vermoed dat ze bij McLaren ook al beseffen dat Lando geen WK materiaal is.

EDIT: op de FIA site staat nu dat Russell's Mercedes onder gewicht was na de controle van de auto... ai ai, dat wordt DQ?

Laatst bewerkt:
Dat wordt een slam dunk DSQ ja. Underweight is underweight. Hier heb ik nog nooit een uitzondering op gezien.

Oh, en voor de lachers van vorige week: gezien hoeveel volk er hier vandaag (vooraf) besloot om T1 aan de buitenkant te nemen? En hoe dat gewoon een legitieme lijn is voor T1 op circuits als Hongarije en Spa? 👍

Dat wordt een slam dunk DSQ ja. Underweight is underweight. Hier heb ik nog nooit een uitzondering op gezien.

Oh, en voor de lachers van vorige week: gezien hoeveel volk er hier vandaag (vooraf) besloot om T1 aan de buitenkant te nemen? En hoe dat gewoon een legitieme lijn is voor T1 op circuits als Hongarije en Spa? 👍
Ik lees het ook net. 1.5kg te licht.

Ik denk vooral dat McLaren en Mercedes deze regelset eindelijk echt begrepen hebben en hun upgrades een home run zijn gebleken terwijl de upgrades van Red Bull niet gewerkt hebben.

Red Bull is niet trager, vooral die twee teams hebben een grote sprong genomen.

Gezien hoeveel er hier vooraf besloten om niet voor half bocht al vol gas naast het circuit te gaan omdat er gravel ligt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan