Ze zijn idd niet geschikt voor F1, qua infrastructuur (pitlane lijkt mij nogal klein, runoffs, lage muren..)
Maar ook voor de bezoeker, ik zie bv amper grandstands.
Ook niet vergeten dat de F1 toch een stuk sneller is dan de wagens in de filmpjes.
Maargoed, wie ben ik om te oordelen.
Ben ook geen fan van stratencircuits.. mss behalve monaco dan, maar dat is mss meer omdat dit een klassieker is. en het is monaco, daar zit meer geld dan in geheel europa zou ik denken.
+ die Amerikaanse circuits liggen ook wel meestal te afgelegen voor een massaevent zoals F1.
Road America . Enigste metropool in de buurt is Chicago/Milwaukee op meer dan twee uur rijden. Beetje moeilijk om 250 tot 500 dollar + 2u rijden enkel + auto huren + vliegen naar Chicago/Milwaukee te vragen voor een sport die nog niet echt populair is bij de Amerikanen.
Laguna seca ligt bij Monterrey. Zelfde probleem.
Watkins Glen is nu ook niet bepaald een hot spot.
Sebring is ook weer een aantal uur rijden van Miami.
Allemaal niet ideaal in een land waar openbaar vervoer niet echt een optie is. Dat lijken mij geen plaatsen waar je 400.000 bezoekers tijdens een weekend kan krijgen of 200.000 op een zondag.
Vergelijk dat met het modern idee van ideale ligging van circuits:
COTA ligt op de rand van Austin en aan een deftige luchthaven. Bevat een voetbalstadium en een amfitheater.
Miami en Las Vegas is in de stad.
Indy ligt in de stad zelf.
De populaire circuits liggen ook vaak in de steden zelf. Mexico City, Melbourne, Montreal, Hungaroring ligt op een uur met de velo van Boedapest, Monza ligt tegen Milaan,...
Voor een reden dat Magny-Cours niet meer op de kalender staat. Befaamd om te liggen in middle of nowhere, Frankrijk.