Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?


  • Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Beste race van het seizoen toch :love: Toonvoorbeeld hoe DRS wel tot zijn recht komt. Net genoeg om dichter te kruipen tot aan de chicane.

Norris met een paar oldskool moves. Mocht van mij DOTD zijn. Maar Albon ook zeker gegund
 
11 wereldtitels op het podium. Mercedes weer zeer sterk. Als je ziet hoe Russell ook weer terug komt na zijn accidentje.
Verstappen die rijdt toch aan 90% rond, Alonso zou die nooit kunnen uitdagen vrees ik.
Moet wel zeggen: eerste GP in een tijdje waar ik toch weer van begin tot einde kon de aandacht bijhouden. Ondanks dat de 1e plek na 2 bochten al beslist was, erachter gebeurde nog vanalles. Ik vermoed ook omdat het nog eens een goed oldschool circuit was.
hoezo, na 2 bochten? Verstappen is zo dominant dit jaar, dat het al bekend is als ze toekomen bij wijze van spreken. alles dat minder is, is een verrassing. kerel kon er nog mee lachen dat hij bijna in de muur zat.
 
hoezo, na 2 bochten? Verstappen is zo dominant dit jaar, dat het al bekend is als ze toekomen bij wijze van spreken. alles dat minder is, is een verrassing. kerel kon er nog mee lachen dat hij bijna in de muur zat.
We mogen altijd blijven hopen dat de race pace van de Red Bulls eens geweldig gaat tegenvallen en we een fantastisch duel met Alonso en Hamilton gingen krijgen. :unsure:

Maar die wagen staat inderdaad op hoog niveau, en als je het vergelijkt met Perez dan kan je toch enkel zeggen dat Verstappen met zijn buitenaards niveau van rijden die wagen naar nog een hoger niveau weet te brengen. En dat terwijl hij zeker nog maar aan 90% rijdt, als er een nog maar in zijn buurt komt dan kan hem zonder enig probleem nog wat van zijn rondetijden halen.
 
We mogen altijd blijven hopen dat de race pace van de Red Bulls eens geweldig gaat tegenvallen en we een fantastisch duel met Alonso en Hamilton gingen krijgen. :unsure:

Ik verwacht nog wel zoiets in de tweede helft van het seizoen. Kan immers bijna niet anders dan dat RBR al vroeg de focus vol op 2024 gaat leggen.
 
De Vries toch ook weer aangetoond wat voor een pannenkoek het is. F2 volg ik niet meer, maar zit daar niets tussen om die zijn plaats in te nemen volgend seizoen?
 
De Vries toch ook weer aangetoond wat voor een pannenkoek het is. F2 volg ik niet meer, maar zit daar niets tussen om die zijn plaats in te nemen volgend seizoen?
Iwasa, maar een volledig Japanse line-up is vermoedelijk overkill, zeker nu Honda weg is.

Ik zou Liam Lawson toch sterk overwegen. Of Ricciardo moesten ze toch effectief in hem geloven en hem niet enkel hebben aangenomen voor de marketing.
 
Ricciardo moeten ze terug op de grid brengen. Die kerel is echt het rijden niet verleerd (zelfs niet na zijn kwakkelseizoenen bij McLaren). Ik geloof nu dat zijn batterijen terug wat zijn opgeladen en met een frisse mindset kan die ook weer hulkenberg achtige prestaties laten zien.

En laten we eerlijk zijn. Het is ook een toegevoegde waarde naast de baan :D
 
Het duel tussen Hamilton en Alonso was zeer genietbaar. En in 't middenveld waren leuke dingen te zien. Wat geholpen door de 'tragere' wagens die vaak het het veld aan 't ophouden waren. En ook dankzij een DRS die idd niet overpowered was deze keer.
Albon verdiend DOTD.

De Vries kan ondertussen z'n valiezen beginnen pakken denk ik. Hij probeerde iets op een stuntelige manier maar kon daarna z'n cool precies niet houden? Jammer.

Jammer voor Russell ook. Ik denk dat als hij die fout niet gemaakt had, Alonso hem niet zou kunnen hebben afhouden. Hij leek de pace te hebben. Dan was 't een Mercedes 2-3 geweest maybe.

Piastri was aangenaam om te zien. Ondanks die crash in quali leek hij veel vertrouwen te hebben in de wagen. Paar leuke acties.
McLaren verdiende hier wel een paar puntjes eigenlijk. Norris had een goeie race, spijtig van die (terechte) penalty.

Niet gezien: Leclerc, Perez, Zhou, Reden die mee? :unsure:


:LOL:
 
Laatst bewerkt:
Dat is nu al zo. De kunnen al gaan uitbollen.
Uitbollen? Max zijn sportieve ego is veel te groot om te gaan uitbollen. Die gast wilt enkel winnen, ook al is de titel al binnen. Bij de vorige (?) race had hij nog bijna straftijd omdat hij telkens buiten de lijnen reed bij die ene bocht. In deze race zat hij te lachen dat hij net niet in de muur vloog door over die dorpel te schuren.

Ook al moet het niet, toch zoekt hij dikwijls het randje nog op, en dat terwijl hij in 'maintenance' mode rijdt voor zijn banden.
 
Max gaat niet uitbollen, da's een feit.
En Red Bull is nu misschien al bezig aan volgend jaar, maar die gaan ook niet aan uitbollen denken voor die titels binnen zijn hoor.
voor 't zelfde geld steken Aston Martin en Mercedes hun nog voorbij dit jaar, en heeft Red Bull te veel "uitgebold". ze hebben nu misschien het dubbele van de punten tov de eerste achtervolger, maar we zijn nog steeds niet in de helft.
Ze zullen daar ook niet vergeten zijn hoe ze bijna de enige titel van Brawn hebben afgepakt, omdat die na hun dominante seizoensstart hun wagen niet meer konden ontwikkelen, en na de zomer niks meer wonnen.

ook al is de kans 0.1%, je riskeert het niet.
 
Iwasa, maar een volledig Japanse line-up is vermoedelijk overkill, zeker nu Honda weg is.

Ik zou Liam Lawson toch sterk overwegen. Of Ricciardo moesten ze toch effectief in hem geloven en hem niet enkel hebben aangenomen voor de marketing.

Ik ben wel fan van Iwasa maar Liam Lawson lijkt mij de enige logische keuze als hij bereid is om zijn Super Formula campagne vroegtijdig te beëindigen.
Ricciardo gaat zelf niet willen rijden voor Alpha Tauri :p. Stel je voor dat Tsunoda Ricciardo naar huis zou rijden, dan heeft hij helemaal niks meer :p.


Lijkt mij heel voorbarig dat ze De Vries niet tot het einde van het seizoen laten rijden want Iwasa en Lawson zijn bezig met goede campagnes in hun series en Ricciardo gaat het proberen te vermijden. Het is nu ook niet dat Tsunoda veel punten scoort in het kampioenschap. Het is niet dat een tweede rijder de boel kan redden bij Alpha Tauri.

En De Vries heeft wel een beetje progressie gemaakt in Spanje en Monaco. Er zijn grotere niveauverschillen in andere teams tussen rijders. (Albon vs Sargeant en Alonso vs Stroll)
 
Sargeant is voorlopig toch ook heel onzichtbaar voorlopig. Misschien heeft hij ook al wat issues gehad, maar het verschil met Albon is inderdaad wel erg groot. Nuja, blijft een rookie* en ik vind persoonlijk dat je elke rookie minstens 2 seizoenen moet geven.

*Een echte jonge rookie, niet iemand zoals De Vries die er enkel als stopgap is.
 
Albon heeft ook wel steeds als eerste de nieuwe updates, Sargeant zal tot Silverstone moeten wachten om de grote update van Montreal te krijgen. Ze zaten bij Williams ff met de handen in het haar qua reserve onderdelen na crashes in Monaco en Spanje, maar kozen ervoor om toch eerst voor de nieuwe updates te gaan, en dan pas terug oude onderdelen bij te maken voor Sargeant. Die moest dus iets meer op safe rijden. Hij is geen Albon, maar altijd lastig om te vergelijken op deze manier.
 
De regels rond het toepassen van de budgetcap met betrekking tot zusterbedrijven die hun kennis aan de teams kunnen doorgeven zonder in de cijfers te komen, zijn verstrengd. Benieuwd hoe de topteams dat weer gaan oplossen ;)
 
Terug
Bovenaan