Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?


  • Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Perez :unsure:
4 races na elkaar Q3 niet halen in zo een wagen. :rofl:

5-4 voor Hulkenberg in Quali met Perez:unsure:
 
Laatst bewerkt:
Die track limits is toch elk jaar weer dezelfde ramp. Ik vraag mij af of het in de laatste bochtencombinatie niet zou helpen als ze de hellingsgraad van de bochten lichtjes (dus geen banking zoals op Zandvoort) hoger leggen naar de buitenkant toe de rijders dan niet meer gevoel zouden krijgen waar ze net zitten tov de limiet. Nu lijkt dat lichtjes off Camber waardoor je vanzelf naar buiten gaat en lijnen zelf zien ze natuurlijk amper vanuit de auto.
 
Na de dood van van't Hoff roept Stroll op om het circuit van Spa aan te passen. Hij vindt de Radillion levensgevaarlijk. Het is een blinde bocht en wanneer het mis gaat raak je de muur en kom je terug op het circuit terecht. Hij is niet de enige die oproept om het circuit aan te passen. Ook Gasly zou een tijdje geleden hetzelfde gezegd hebben.
Alonso nuanceert alles een beetje. Hij geeft wel toe dat Stroll een punt heeft, maar volgens hem lag deze keer het probleem eerder bij het slechte weer, niet bij het circuit. Moest in Monza bijvoorbeeld een wagen in het midden van het circuit stil staan dan zie je die bij slecht weer ook niet staan. Dat komt gewoon door de hoge snelheden daar. En als het in probleem is dat een wagen door een muur terug op het circuit gekatapulteerd wordt moet je in Baku zeker niet gaan rijden volgens hem. De generatiekloof tussen Alonso en Stroll valt hier wel duidelijk op.

Ik persoonlijk weet niet wat het beste is. Ik kies eerder voor Alonso. Als ik het goed heb is de Radillion pas serieus aangepast. Risico's heb je altijd. Spa is Spa niet zonder de Radillion. Maar ik moet ook wel toegeven dat het wel veel begint te worden.
 
Ongeval is toch een eind op Kemmel straight gebeurd? Denk niet meteen dat de radaillon daar mee aan de oorzaak ligt. De manier waarop ze op elkaar inrijden is inderdaad hetzelfde als bij Hubert, maar daar stopt de vergelijking toch? Dat kan toch op elk circuit gebeuren in die omstandigheden? Had zelfs de indruk dat het weer nog vrij heftig was, weet niet of F1 daarin gereden zou hebben.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat het zonde is van een 18-jarige te verliezen.
 
Op het einde van Kemmel ? Ik heb geen beelden zitten opzoeken maar op motorsport las ik het volgende : "A multi-car accident was triggered when Tim Tramnitz, who was running second, lost control of his Tatuus-Renault FR-19 one-make single-seater at the top of Raidillon"

Stroll zegt daarop het volgende : "It's not fair what happened, and that corner needs to be looked at and changed because we've lost two young talents in like five years. It needs to be changed, just that corner." en "it's a blind corner, you hit the wall and come back into the middle of the track. A car comes at you at 300 plus kilometres an hour, you're toast.".

Denk toch dat het duidelijk is dat hij het over de Radillion heeft.
 
Laatst bewerkt:
Het maakt wel duidelijk waarom er minder geracet zal worden bij regen. Die sprays nemen veel zichtbaarheid weg.
 
Ja, maar het is wel degelijk een eindje ver op de Kemmel gebeurd. Er zijn beelden van.
OK. Merci voor de info. Zoals ik al zei, ik heb niet zitten zoeken naar beelden.
Ik vind het belachelijk dat ze, sinds de crash van Grosjean, geen beelden meer laten zien van een crash. Uit angst dat de piloot er niet levend zal uitkomen en dat ze dus de dood van een piloot live op tv hebben uitgezonden. Belachelijk gewoon. Je zit tegenwoordig naar publiek of naar de omgeving te kijken en je hebt geen idee van wat er precies gebeurd is. Als er een piloot om het leven komt is dat erg, maar dat is dan maar zo. Gevaar hoort er nu eenmaal bij wanneer je 300 km/h begint te rijden. Dat heeft niks te maken met op sensatie belust te zijn. Ik heb geen interesse om die crash van van't Hoff te zien. Ik ga er echt niet naar zitten zoeken.

Raidillon btw, niet Radillion.
Dat heb ik wel nog opgezocht vanmorgen. En inderdaad, het is Radillon. Heb ik dus al heel mijn leven verkeerd geschreven :laugh:. Ik wist het dus al maar ik was te lui om het te veranderen. Allé, te lui.... eigenlijk te weinig tijd. Net terug van een MTB tochtje in Wallonië. Had andere dingen te doen :).
 
Terug
Bovenaan