Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?


  • Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Het begon met mijn comment dat ik niet voor/tegen DRS ben, maar het is inderdaad zoals @eniac zegt volledig doorgeslagen naar de verkeerde kant. In Baku hoorde ik crofty nog zeggen: the barn door opens and he passes. Als verdediger heb je niets meer dat je kan doen, je bent gewoon een sitting duck. Echte duels rondenlang bestaan niet meer. Ik zag hier iemand de analogie met voetbal aanhalen dat hij liever een 7-0 dan een 0-0 ziet. Ik niet want bij een 7-0 kijk je niet naar een wedstrijd, dat is een goede ploeg tegen een heel slechte en geen duel. En dat is de situatie die DRS nu voor zorgt in F1. Bij een 0-0 kan het zijn dat je ongelofelijke acties hebt maar dat beide keepers een topmatch spelen en hun netten schoon houden en kan evengoed een spektakelstuk zijn. Een "Hongarije" 0-0 met enkel middenveldspel zonder acties en duels dat wil je niet zien.
Voor mij mag DRS gerust blijven gebruikt worden, maar beperk het wel in gebruik. X-aantal keer per race. Is dacht ik een aantal jaar in DTM zo gebruikt geweest. Dan kunnen de rijders beslissen wanneer ze het gebruiken, wanneer niet.
 
Moet wel gezegd worden dat de perceptie ook een stukje wordt scheefgetrokken omdat de Red Bull er bovenuit steekt en dan relatief gezien ook nog eens meer wint met DRS, waardoor die al helemaal overpowered is.
Bij de andere teams onderling is het veel minder erg.

Maar goed, ik ben toch enorm voorstander om volop te gaan proberen DRS zones te verkorten en te schrappen om liefst helemaal te bannen op termijn.
 
Denk dat het perfect mogelijk moet zijn met deze wagens.
Daar zit een beetje de knoop gebonden. Inhalen met deze wagens is moeilijker dan met de vorige.
Iedereen heeft wel al gezien dat je met deze wagens veel dichter op elkaar kan rijden. En het was eigenlijk de bedoeling dat DRS zou verdwijnen in 2022, toen deze wagens gelanceerd werden. Maar ze hadden dan toch besloten om nog een jaartje verder te doen met DRS. En dan hebben ze eigenlijk pas ontdekt dat inhalen met deze wagens moeilijker is. En dit om de eenvoudige reden dat het slipstream effect bij deze wagens veel kleiner is dan met de vorige. Het aanzuigeffect, dat er vroeger altijd was, is er nu niet meer, of is het toch veel en veel kleiner. Daarom ook dat DRS nog altijd aanwezig is in de F1. En waarschijnlijk ook daarom dat ze wat aan het sukkelen zijn met de correcte lengte van die DRS zones in te schatten.

Ik vind Mefkes idee over het maximum x aantal keer gebruike van DRS helemaal geen slecht idee. Nu vind ik er niet veel aan eerlijk gezegd. Ik heb afgelopen weekend veel meer genoten van de 24 uur van Le Mans dan dat ik de afgelopen races van F1 genoten heb in elk geval.
 
Canada is er toch eentje waar ik altijd naar uitkijk. F1 op een 'apart' uur heeft ook altijd iets speciaals.
 
Ik ben ook helemaal geen voorstander van DRS. Oke, op sommige circuits zoals Boedapest krijg je zonder DRS totaal niets te zien, maar met enkel DRS overtakes ook niet.
Ik kan het meest genieten van lange gevechten, zoals Schumacher/Alonso tijdens de San Marino GP van 2005, of de magistrale overtakes van Mika op de Kemmel. Dingen die we met DRS nooit hadden gezien.
Volgens mij is DRS ook de reden waarom we zelden een aktie zien zoals die van Alonso op Hamilton de eerste GP van het seizoen. Waarom dat risico nemen als je er op het rechte stuk poepsimpel voorbij kunt. DRS weghalen zou imo de kans op zulke manoeuvres verhogen.

Over de Canadese GP, er wordt regen verwacht.
 
dat traag rijden op de baan gaat nog eens voor ongelukken zorgen...

edit* echt schandalig Sainz, staat bijna stil in het midden van de baan op't einde van de straight. énen die het verkeerd inschat, en ge hebt hier de moeder van alle accidenten. en dat zowel in Q1 als Q2.
 
Laatst bewerkt:
Ferrari mag er weer al een kruis over maken voor dit weekend. Leclerc 11 en Sainz nog een penalty in het verschiet.
 
Hulkenberg 3 grid penalty :frown: jammer

Leclerc moet het toch ook wel stilaan beu zijn. Geen makkelijke calls, maar het is toch vaak dat ze toch net weer de foute keuze maken bij Ferrari.
 
Volgens mij is die het daar al lang beu.
Leclerc is toch ook zelf niet echt doortastend in wat hij zelf wil over de boordradio. Hij laat meestal zelf het initiatief aan de wall.
Een Verstappen en Russel en zijn daar toch anders in vind ik
 
Hamilton heeft ook geleerd bij McLaren en later Mercedes (vs Rosberg) dat hij achterdochtig moet zijn bij instructies van de pits. Terwijl velen hem verweten te "wenen" over de radio terwijl hij gewoon niet zwaar gefucked wilde worden zoals Leclerc gisteren.
 
Leclerc moet het toch ook wel stilaan beu zijn. Geen makkelijke calls, maar het is toch vaak dat ze toch net weer de foute keuze maken bij Ferrari.

Iedereen in Q3 behalve Albon en Norris is door Q2 geraakt op dezelfde strategie als Leclerc, inclusief Sainz. Zelfs een Hulkenberg die onmiskenbaar met een zwaar inferieure wagen rondrijdt tov de Ferrari.

Niks foute keuze bij Ferrari, teveel fouten bij Leclerc in dit geval.
 
Iedereen in Q3 behalve Albon en Norris is door Q2 geraakt op dezelfde strategie als Leclerc, inclusief Sainz. Zelfs een Hulkenberg die onmiskenbaar met een zwaar inferieure wagen rondrijdt tov de Ferrari.

Niks foute keuze bij Ferrari, teveel fouten bij Leclerc in dit geval.
Inderdaad, niets raar aan buiten blijven op dat specifieke moment.

Zo'n veranderende condities zijn vooral ook een grote factor geluk. Dat het voor Albon goed uitpakte is mooi, maar mocht het slecht zijn afgelopen gingen we ook enkel maar zeggen 'toch goed geprobeerd'. Mocht Charles hetzelfde hebben geprobeerd en het lukte niet was het voor velen allicht een domme beslissing.

Dat maakt zo'n quali's ook echt heerlijk om te volgen. Continu verandering, onvoorspelbaar (behalve Max P1 natuurlijk).
 
ben ik de enige bij wie die nieuwe attitude van Max' engineer opvalt? in Spanje al, met zijn snelste ronde ("je hebt nu uw fun gehad, nu gewoon tot de finish"), en nu net ook ("ja, we hebben het gehoord, gewoon voortdoen")
 
Albon is verdiend DOTD, hij kreeg ook mijn stem. Mooie wedstrijd gezien met leuke duels. Spijtig van het brake duct probleem bij AM, ben benieuwd of Alonso Verstappen kon uitdagen maar ik denk niet dat hij een bedreiging kon vormen. En Mercedes weer sterk, de upgrades brengen resultaat!
 
11 wereldtitels op het podium. Mercedes weer zeer sterk. Als je ziet hoe Russell ook weer terug komt na zijn accidentje.
Verstappen die rijdt toch aan 90% rond, Alonso zou die nooit kunnen uitdagen vrees ik.
Moet wel zeggen: eerste GP in een tijdje waar ik toch weer van begin tot einde kon de aandacht bijhouden. Ondanks dat de 1e plek na 2 bochten al beslist was, erachter gebeurde nog vanalles. Ik vermoed ook omdat het nog eens een goed oldschool circuit was.
 
Albon is verdiend DOTD

Ik vond Albon anders ook absoluut een vermelding waardig. Zevende met de Williams is absoluut een topprestatie!

Edit: lol, geen idee waarom maar ik dacht dat je Alonso had gezegd 🤷
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan