FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is hier een collega die uitgesteld gaat kijken vanavond omdat hij dit weekend niets kon volgen. Hij is er in geslaagd geen enkele info over de GP binnen te krijgen. Ik weet ff niet of ik daar nu iets van moet zeggen, want hij wil natuurlijk geen spoilers :unsure:
Bij mij was het ook zo maandagavond.. ja man. Wat een farce was dat..

:crazy:

Kimi heeft zijn pensioen aangekondigd na dit seizoen.
241137017_2215103851979918_6782442569313042303_n.jpg
Mixed feelings, maar begrijpbaar. Nu hopen dat volgend jaar Alfa Romeo niet plots top is..

Mercedes zou volgens RB en Ferrari een trick hebben om tijdelijk meer pk's uit hun krachtbron te halen. Zou blijken sinds Silverstone uit de GPS data.

Ofwel plaatst de MaFIA een 2e sensor ofwel laten ze zoals gewoonlijk Mercedes gaan...

kom, dit soort shit niet ontkennen he:

die clean sweep kwam er ook pas in het 2de seizoen van Vandoorne, waar iedereen al weet waar het vandaan kwam.
er zijn daar in die periode ook gewoon GP's geweest waar Alonso de wagen gewoon parkeerde omdat hij niet in de punten reed.

Jammer dat Raikkonen vertrekt, ik ben F1 beginnen volgen toen hij er in kwam. Het clipje hieronder is nog steeds mijn meest memorabele/hartbrekende herinnering aan Formule 1. Kimi had dat jaar met minder pech al een wereldtitel moeten pakken.

Mooi dat Kimi er eindelijk mee stopt. Zoals velen was ik wel fan, maar die rijdt nu toch al jaren echt lusteloos rond eh. Dan heb ik liever dat hij plaats maakt voor iemand anders.
Liefst een Ilott of Piastri, of misschien zelfs Pourchaire (al is dat misschien wat vroeg), maar blijkbaar wijst er nu veel in de richting van Bottas.
Bottas is hoe dan ook een grote upgrade tegenover Raikkonen. Het is wel Bottas die er altijd van langs kreeg op fora, de afgelopen jaren, maar maak mij niet wijs dat Kimi ook maar in de buurt was gekomen van Bottas zijn resultaten in diezelfde auto of met dezelfde teammaat.

Toch wel benieuwd of Alfa Romeo er ook nog mee doorgaat of niet. Zou zomaar kunnen dat Sauber terug overneemt en er een Mercedes motor in ploft
En dan een retro livery erop, hoppa :)

175.jpg

De fans hun geld terug geven gaat zeker niet gebeuren, maar er wordt wel overwogen de F1 race in België later dit jaar nogmaals te organiseren
Het idee wordt geopperd door enkele F1 rijders.

Op zich géén slecht idee, maar het moet wel passen in de agenda ..

En dan geluk hebben dat het weer wel eens meezit, anders begint dat organisatorisch wel een heel dure affaire te worden...
Ik vind ook wel dat in dat geval de resultaten van vorige "race" ongedaan gemaakt mogen worden. Hoe spijtig ik het ook zou vinden voor Russell. Of misschien de grid behouden en dus geen nieuwe kwalificatie rijden.

De fans hun geld terug geven gaat zeker niet gebeuren, maar er wordt wel overwogen de F1 race in België later dit jaar nogmaals te organiseren
Het idee wordt geopperd door enkele F1 rijders.

Op zich géén slecht idee, maar het moet wel passen in de agenda ..

Ik denk dat F1 rijders geen besef meer hebben van seizoenen :p
Race in Spa in november, stel je voor.

19-21 november is nog vrij (TBC).
elk vrij weekend vóór die datum is het vrije weekend tussen of een double header, of een triple header.

ge kunt wel nog chance hebben met het weer. maar ze gaan wel een heel weekend zagen over koude banden.

Het ligt er wel vingerdik op dat de carousel in gang is geschoten.

Mijn pronostiek:
Russell naar Mercedes
Bottas naar Alpha
Albon naar Williams

De Vries weet ik niet zo... Misschien als ze Latifi zijn geld niet meer nodig hebben (waar naar gehint werd eerder dit seizoen) dat die mee in de Williams kan... Langs de andere kant is Latifi zeker geen ramp, en lijkt me elke extra cent welkom...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan