Hellsdinner

Crew Member
Nu de feestdagen er aankomen, wat zijn jullie favoriete kerstfilms?

Hoeft niet perse een film te zijn die over Kerst zelf gaat, maar films die jij graag tijdens de Kerst / winter periode bekijkt.
(Je mag er ook bij vermelden waarom, als er een specifieke reden is)

Voor mij:
Harry Potter & The Philosophers Stone
Voor mij gewoon zo een gezellige film om te kijken.
De special effects waren nog meer practical en de inkleding en kleuren een stuk warmer dan bij de vervolgen.
Zeer aangenaam tijdens een koude avond.
 
Kerstfilms... Ik ga niet beweren dat er géén leuke kerstfilms zijn, maar vaak is "kerstfilms" toch ook gewoon een ander woord voor "zeemzoete romcoms die op alle vlakken zó slecht zijn dat ze in een andere setting geen enkel bestaansrecht zouden hebben, maar omdat er wat kersttaferelen inte zien zijn worden vrouwen er wild van en vinden ze het leuke films wAnT hEt Is eEn kErStfIlm".
 
Gremlins.

Het is pas Kerst wanneer ik Ms. Deagle heb zien vliegen, Kate's prachtig kerstverhaal over haar vader heb weten vertellen en Stripe "Gizmooo KAKA!" voor de zoveelste keer hoor mompelen. Ow en het zingen met de 7 dwergen! Wa ne fuckin classic.
 
Bij ons is dat doorgaans Home Alone 1/2, The Santa Claus 1, Miracle on 34th Street (1994), Bad Santa. Niet dat we dat speciaal opzetten, want de zenders spelen die toch plat in die periode. Ah ja, en Love Actually :tongue:
 
Niet echt een kerstfilm, maar de kerstscène bij de Ekdahls in Fanny & Alexander van Ingmar Bergmann is wel subliem en ontzettend sfeervol. Moet vast geweldig zijn geweest om dat op te nemen. Ik krijg ook kerstvibes bij Dr. Zhivago van David Lean, maar ook dat is geen kerstfilm.
 
Ik vond altijd The Family Stone wel een gezellige kerstsfeer hebben, altijd al een zwak gehad voor Amerikaanse toestanden waar tijdens kerst de ganse familie elk jaar een paar dagen samenkomt in de ouderlijke woning.

 
Terug
Bovenaan