De klassiekers: Die Hard, Home Alone, ...

Maar ook: Where Eagles Dare. Die sfeer alleen al in dat Alpendorp, dat rokerige café vol Nazi's, ... Fantastische film.
 
Nice, die staat klaar om dit jaar bekeken te worden. Ik ben wel fan van Aardman producties, en hoop dat deze hoog scoort.

Ik wou hier ook nog posten dat zij die graag een hartverwarmende kerstfilm kijken this time o' year, maar It's a Wonderful Life al vaak genoeg gezien hebben: probeer It Happened on 5th Avenue eens. Heel leuke film uit dezelfde periode en met een gelijkaardig sentiment, maar zonder het high stakes drama en zonder steracteurs. Gisteren aan begonnen met twijfels of het wel goed zou zijn en heb er enorm van genoten.
 
Starry Starry Night.

vCzmiopZdlx9QImOngUUVdBrcqa.jpg


 
Laatst bewerkt:
Niet echt een film maar de laatste tijd zijn er ook een paar zeer goede kerstseries gemaakt die ik kan aanraden. Paar favorieten:
Dash & Lily
ÜberWeihnachten
Home for Christmas
 
Wij hebben met het gezin naar Klaus gekeken (een soort kerstman origins verhaal) op netflix.
Die is verrassend goed meegevallen! Toffe anilatie film.
 
Arthur Christmas gezien op kerstavond. Een zeer fijne ontdekking, jammer genoeg is deze wat onder de radar gebleven, zelfs voor iemand die van animatie en specifiek ook Aardman studios houdt. Fantastische voice acting cast ook, met o.a. Jim Broadbent, Bill Nighy, Hugh Laurie, Imelda Staunton, James McAvoy en Ashley Jensen.

The Man Who Came to Dinner was een leuke maar soms wat drukke Christmas comedy over een arrogante, high society schrijver die na een ongeluk vastzit in een rolstoel een klein stadje ergens in het Amerikaanse midwest. Een schatkist aan goed bedachte beledigingen en comebacks, en een stralende Bette Davis. Maar een tikkeltje te lang voor zijn eigen goed.
 
Na dit jaar mag daar ook It's a Wonderful Time toegevoegd worden. Maar ik blijf nog altijd bij Starry Starry Night als mijn favoriete kerstfilm.
 
Terug
Bovenaan