Far Cry 6

Far Cry 6

Gisteren nog eens verder gedaan, en zoals gewoonlijk gaat het me weer niet lang boeien. Ga van punt a naar punt b.... doet mij enorm aan FC3 denken.

Heb eerlijk gezegd nooit Just Cause gespeeld. Is dat iets gelijkaardig dan Far Cry ?
deze doet mij vooral aan just cause denken, maar dat komt wellicht door de context. Er zijn veel verschillen, maar ook wel wat overeenkomsten.

tot nu toe is deze voor mij de beste far cry. Nog geen plant moeten zoeken, nog geen beest moeten jagen. Wel wat bases capturen, maar dat is tof vind ik. Eerst west gedaan, dan east, nu bezig met middel. Straks wellicht Esperanze. Met m9menten echt het gevoel een eiland te bezoekn.

ik heb het via ubi connect abonnementje.
het spel crasht meer dan dat ik het kan spelen :)
ben ik blij dat ik hier geen 60 euro aan uitgegeven heb

Mijn spel is naar de zak door ne bug....

Error

Granite-2000000

Ergste is dat die bug ook in FC5 zat...

Uitgespeeld, enige bug dat ik tegengekomen ben is dat de cutscenes het scherm voor 1/3 soortement blurry waren, alsof mijn grafische kaart problemen gaf (maar is niet zo), kwam niet voor bij cinematic scenes. Ik vind het jammer dat de skill tree volledig weg is en vervangen is door gear en weapon mods, maar gelukkig hebben we wel een pak meer gear/weapons/mods dan ooit tevoren. Toch mag het nog iets meer uitgebreid worden.

De map zelf vind ik fantastisch. Denk dat dit de grootste map ooit is in een Far Cry spel en ik vind de overgang van jungle naar urban mooi. In de vorige FCs waren het altijd povere steden, maar het voordeel daarvan is dat er wel zo een pak meer jungle is en dat de jungle heel onveilig kon aanvoelen. Dat gevoel had ik jammer genoeg niet echt in FC6. Ze hebben ook weer hetzelfde probleem herhaald als in FC5: jagen op dieren voelt iets té optioneel aan. In FC3/4/Primal was het ook optioneel maar maakte het spel enorm aangenamer als je je gerief upgraded. In FC5 was het nog enkel goed voor geld te verzamelen. In FC6 kun je er buffs mee krijgen, maar ze hadden het beter ook toegepast voor gear aan te schaffen/craften.

De bossfights in FC5 vond ik uitermate slecht gedaan (voelde totaal niet episch aan en eerder lui). In FC6 is het zeker niet slechter of even slecht, maar weinig beter. Het was okay, maar het miste wat pit. De de outposts van FC6 zijn de FND bases, maar in vergelijking met de vorige FC games zijn er wel bitter weinig. Ze hebben wel de checkpoints toegevoegd die je ook kan overnemen, maar die zijn klein bier en bieden. Er hadden gerust een pak meer FND bases toegevoegd mogen worden.

En Ubisoft pls, New Game Plus. Ik ben dol op de gear/wapens die ik vrij vroeg in het spel verzamelde en doorheen heel het spel droeg. Let me carry them over!

ik heb het via ubi connect abonnementje.
het spel crasht meer dan dat ik het kan spelen :)
ben ik blij dat ik hier geen 60 euro aan uitgegeven heb
Ik heb de ultimate edition gekocht voor de PS5 en de standaard editie voor de pc .

Ben nu volop bezig op PS5 maar op pc draait het ook wel vlot zonder enige problemen.

Mss moet je je RTX 3090 vervangen. Ruilen? 🤣

Je moet op een gegeven moment blauwe containers openen om die Amerikaanse wapens te pakken te krijgen.
Dat lukt en dan een paar tegenstanders afgemaakt, neem een camion die tegen een pomp aan een tankstation staat en ontploft direct.
Respawn gebeurt dus in zo een blauwe container van buitenaf gesloten, gelukkig dat je kan fast travel doen of ik kon heel het spel opnieuw starten.

Ik kan er mij voorlopig wel mee amuseren.
Zitten ook veel elementen in van wildlands waar ik ook massa’s uren op gespeeld heb.

Iemand deze week trouwens tijd om de co-op trophy te halen?

Uitgespeeld, enige bug dat ik tegengekomen ben is dat de cutscenes het scherm voor 1/3 soortement blurry waren, alsof mijn grafische kaart problemen gaf (maar is niet zo), kwam niet voor bij cinematic scenes. Ik vind het jammer dat de skill tree volledig weg is en vervangen is door gear en weapon mods, maar gelukkig hebben we wel een pak meer gear/weapons/mods dan ooit tevoren. Toch mag het nog iets meer uitgebreid worden.

De map zelf vind ik fantastisch. Denk dat dit de grootste map ooit is in een Far Cry spel en ik vind de overgang van jungle naar urban mooi. In de vorige FCs waren het altijd povere steden, maar het voordeel daarvan is dat er wel zo een pak meer jungle is en dat de jungle heel onveilig kon aanvoelen. Dat gevoel had ik jammer genoeg niet echt in FC6. Ze hebben ook weer hetzelfde probleem herhaald als in FC5: jagen op dieren voelt iets té optioneel aan. In FC3/4/Primal was het ook optioneel maar maakte het spel enorm aangenamer als je je gerief upgraded. In FC5 was het nog enkel goed voor geld te verzamelen. In FC6 kun je er buffs mee krijgen, maar ze hadden het beter ook toegepast voor gear aan te schaffen/craften.

De bossfights in FC5 vond ik uitermate slecht gedaan (voelde totaal niet episch aan en eerder lui). In FC6 is het zeker niet slechter of even slecht, maar weinig beter. Het was okay, maar het miste wat pit. De de outposts van FC6 zijn de FND bases, maar in vergelijking met de vorige FC games zijn er wel bitter weinig. Ze hebben wel de checkpoints toegevoegd die je ook kan overnemen, maar die zijn klein bier en bieden. Er hadden gerust een pak meer FND bases toegevoegd mogen worden.

En Ubisoft pls, New Game Plus. Ik ben dol op de gear/wapens die ik vrij vroeg in het spel verzamelde en doorheen heel het spel droeg. Let me carry them over!
Die bug heb ik ook. In die cutscenes heb ik het gevoel dat het beeld een klein beetje happert.

De map is idd geweldig. Tot hier toe is geen enkele basis hetzelfde (behalve de checkpoints dan) en vind ik de storymissies ook wel echt leuk.
De supply drops die je binnen een aantal minuten moet halen zijn ook echt wel leuk.

Het jagen op dieren heb ik nog niet gedaan omdat het idd niet voelt alsof het nodig is.
Maar naar het schijnt is het wel leuk en ook leuk om Moneda geld te verzamelen als ge speciale beestje inruild :)

Het is in ieder geval lang geleden dat ik mij met een shooter zo heb geamuseerd.
Ook de vrijheid hoe je het allemaal doet is geweldig. Wil je lekker stealth gaan en het lukt geeft dit wel voldoening vind ik maar wat is het ook leuk om gewoon met de resolver weapons en de grenade launcher tekeer te gaan :-) .
En de supremo met rocket launchers blijft zo leuk om te gebruiken :-) .

De uitbreidingen in de supremo's ipv de skill three's vind ik anders wel leuk omdat je op die manier gemakkelijk kan overschakelen van speelstijl.
Als je met een skil three een bepaalde manier van spelen kiest zit je daar meestal aan vast en met de Supremo's kan je toch gemakkelijk overschakelen van bv. een stealth aanpak of een volledige 'chaos"aanpak :-)

Ik heb er denk ik al een 25 uurtjes opzitten en het heeft mij nog geen seconde verveelt.

Ik denk da ik soms meer ghost recon aan het spelen ben dan far cry
Wildlands en Breakpoint heb ik ook gespeeld maar dat vond ik toch iets te repetitief eerlijk gezegd.
Alhoewel dat helemaal mijn genre is van games was ik er telkens snel op uitgekeken eerlijk gezegd.
De maps waren toch iets te saai vond ik.

Tot nu toe 1 bug zat opeens in een tank gehurkt en kon er nergens meer uit.
Ben idd ook eens 1 keer even door de map gezakt maar duurde niet lang.
Heb wel eens gehad in de spec ops dat het geluid van de wapen (schoten en ontploffingen) niet doorkwamen.
Was vooral heel moeilijk om te horen vanwaar al de schoten kwamen :-)

Forumkonijn heeft Far Cry 6 bijgewerkt met een nieuwe update:

Win een Far Cry 6-statue!

In samenwerking mogen we een Far Cry 6-statue weggeven.

Lees meer over deze update...

Vraagje, mits de zoon een PS4 Pro bezit en we beneden een PS5 hebben staan. Vroeg ik me af of ik beter een PS4 editie van Far Cry zou aanschaffen In plaats van een PS5 editie. Heeft er iemand een idee wanneer je een PS4 editie zou draaien op een PS5 dat de laadtijden ook korter zijn ?

Vraagje, mits de zoon een PS4 Pro bezit en we beneden een PS5 hebben staan. Vroeg ik me af of ik beter een PS4 editie van Far Cry zou aanschaffen In plaats van een PS5 editie. Heeft er iemand een idee wanneer je een PS4 editie zou draaien op een PS5 dat de laadtijden ook korter zijn ?
Ik dacht dat je toch PS5 games op de PS4 kunt spelen (streamen?) maar weet er het fijne niet van

Ik dacht dat er gratis update is voor ps5, dus beter ps4 versie kopen.

Terug
Bovenaan