SWITCH >>> FAQ <<< Nintendo

Dus euhm, de Steam Deck? :unsure:
Draait eigenlijk letterlijk elke generatie.
Maar niks van Nintendo exclusives hé, da's hier toch een Nintendo FAQ :) Tenzij via emulators waarschijnlijk. Steam Deck draait ook veel games die volgens mij niet op een handheld horen, maar is andere discussie.
 
Maar niks van Nintendo exclusives hé, da's hier toch een Nintendo FAQ :) Tenzij via emulators waarschijnlijk. Steam Deck draait ook veel games die volgens mij niet op een handheld horen, maar is andere discussie.
Ja gaat in dit geval om emulators.
Blijkbaar kunt ge op dat ding zo goed als alle spellen van alle Nintendo-consoles draaien, zelfs Switch games. In hoeverre dat correct is tegenover Nintendo is nog maar de vraag natuurlijk.
 
Wel, wettelijk is het alvast A-ok. De Wii U is trouwens ook nog steeds een tof hebbeding als je jou oudere games wilt emuleren, zeker Gamecube.
En moet ook gezegd worden, ligt nog steeds beter in de hand dan een Steamdeck imo.
 
Nee, nog niet officieel aangekondigd, maar feit is dat de huidige Switch wel tegen het einde van de typische Nintendo-console lifespan zit.

Van mij mogen ze nog veel GameCube-titels porten... Minstens The Wind Waker en Twilight Princess. Ook hoop ik nog voor verschillende N64 ports. En zo wordt de Switch meer en meer de ultieme Nintendo-machine waar ik altijd van gedroomd heb: 1 deftige handheld en een multi-generation library.
we dromen hetzelfde :)
 
Wind Waker is zalig.
Waar ik ook zot van ben, is de remake van Link's Awakening. Hoe zalig is dat spel.
 
Wind Waker is zalig.
Waar ik ook zot van ben, is de remake van Link's Awakening. Hoe zalig is dat spel.
Flashback: oktober 2019, Flanders Expo, FACTS Comic Con.

Ik stond bij de Nintendo-stand, pakte een gele Switch Lite vast en begon ff de remake van Link's Awakening te spelen. Ik was betoverd gelijk een klein kind en dacht in mezelf: I want this. :love2: Kort daarna Switch Lite besteld, maar eerst BOTW gespeeld alvorens ik Link's Awakening heb gekocht.
 
Sinds vorige week de Zelda Tears of the Kingdom OLED Switch in mijn bezit maar ben nu niet bepaald onder de indruk van het scherm.
In de grijstinten is er toch wel merkbare groene graining of dithering aanwezig. Valt al op bij het gebruik van het donkere thema voor het menu. Ben blijkbaar ook niet de enige wanneer ik meer info begon te zoeken rond het OLED model.
Schermformaat zelf is wel top en het stoort me verder niet al te veel, maar dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
 
Na het kijken van de Mario film me toch maar die MK8 boosterpack gekocht 😅
En nu maar eerst wat oefenen
 
Het kriebelt hier soms wel eens om me de switch ook aan te schaffen. Ik krijg zo van die vlagen waar ik zin krijg in nintendo, vooral dan om eens wat Mario-games te spelen.
Denk ook dat het handheld-deel me wat aantrekt want voor op verplaatsing moet je het van de vita niet meer hebben... Zonde dat deze zo slecht en kort werd ondersteund.
 
Het kriebelt hier soms wel eens om me de switch ook aan te schaffen. Ik krijg zo van die vlagen waar ik zin krijg in nintendo, vooral dan om eens wat Mario-games te spelen.
Denk ook dat het handheld-deel me wat aantrekt want voor op verplaatsing moet je het van de vita niet meer hebben... Zonde dat deze zo slecht en kort werd ondersteund.

Goh is de Steam Deck geen optie dan?
Het draait meestal de nintendo spellen beter dan de Switch zelf door emulatie.

Nadeel misschien is dat je wel wat zoekwerk moet doen om het zelf wat in te stellen maar iedereen is er wel over te spreken dat het deftig de emulatie doet.
En ernaast kan je de SteamDeck gebruiken om ook gwn andere games te spelen via Steam, en last but not least kan je de PS spellen ook streamen en erop spelen gelijk de Vita.
 
Goh is de Steam Deck geen optie dan?
Het draait meestal de nintendo spellen beter dan de Switch zelf door emulatie.

Nadeel misschien is dat je wel wat zoekwerk moet doen om het zelf wat in te stellen maar iedereen is er wel over te spreken dat het deftig de emulatie doet.
En ernaast kan je de SteamDeck gebruiken om ook gwn andere games te spelen via Steam, en last but not least kan je de PS spellen ook streamen en erop spelen gelijk de Vita.
Had me al aan dergelijk voorstel verwacht 😆

Goh, neen denk ik. Wetende dat het meer als tussendoortje zou zijn, kost het al ineens meer. Da´s dan al wat zonde om er 450-500€ tegen te gooien.
Eens je het kent zal dat emuleren allicht weinig omvatten, ik ben er enkel totaal niet in thuis. Zoekwerk steekt me al gauw op de moeite.
En ik heb geen steambib, dus da´s al niet meteen een meerwaarde. Ik verslind ook niet zoveel games meer als vroeger per jaar dus om nu nog een steambib te beginnen opbouwen, i dunno.
PS-spellen streamen heb ik ook geen nood aan, als ik PS wil spelen doe ik dat op tv en moet gua maar wat op haar tablet tokkelen (wat niet veel gebeurd a propos) of tv´s genoeg in huis als ze perse tv wilt kijken 😜
 
Het leuke met Nintendo is ook wel, als je er een beetje zorg voor draagt, zult ge het met weinig verlies terug kunnen verkopen. Dus haalt u ne Switch in huis met de games die ge wilt. Mario Odyssey is fantastisch om de komende grijze dagen te spelen. De Zelda Oled edition die nu beschikbaar is kunt ge waarschijnlijk binnen een jaartje voor evenveel geld terug verkopen zoniet winst op maken.
 
Het leuke met Nintendo is ook wel, als je er een beetje zorg voor draagt, zult ge het met weinig verlies terug kunnen verkopen. Dus haalt u ne Switch in huis met de games die ge wilt. Mario Odyssey is fantastisch om de komende grijze dagen te spelen. De Zelda Oled edition die nu beschikbaar is kunt ge waarschijnlijk binnen een jaartje voor evenveel geld terug verkopen zoniet winst op maken.
Inderdaad
Ben aan het overwegen om mijn animal crossing te verkopen omdat ik het graag strak heb ik mijn woonkamer.
Maar hij is ook zo schattig om te hebben en een tweede (oled) is overkill
 
Sinds vorige week de Zelda Tears of the Kingdom OLED Switch in mijn bezit maar ben nu niet bepaald onder de indruk van het scherm.
In de grijstinten is er toch wel merkbare groene graining of dithering aanwezig. Valt al op bij het gebruik van het donkere thema voor het menu. Ben blijkbaar ook niet de enige wanneer ik meer info begon te zoeken rond het OLED model.
Schermformaat zelf is wel top en het stoort me verder niet al te veel, maar dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Kan de moeite zijn om dit even te checken:
 
Kan de moeite zijn om dit even te checken:
Thx! Ik speel vooral 's avonds met weinig licht en dat in combinatie met automatisch dimmen maakte het vrij zichtbaar. Door helderheid te verhogen in combinatie met automatisch dimmen uit te schakelen valt het amper op.
 
Gisteren de Switch OLED unboxed en beginnen gebruiken (screen protector direct erop, alles van mijn Switch Lite gemigreerd naar de OLED, ...)

Wat een zalige console! Sure, de hardware is allemaal niet meer zo recent als de PS5 of laatste Xbox. Maar ik vind die veelzijdigheid (handheld, tafelstand, op een scherm) echt wel veel toegevoegde waarde. 1 joycon (bij tafelstand) als controller is wel wat compact, maar voldoende voor de meeste eenvoudige NES/SNES/Gameboy games via Switch Online. :) OLED is gewoon een pak betere ervaring dan het scherm van de Switch Lite.

Ondertussen ook melding gekregen van Fnac dat Tears of the Kingdom bijna onderweg is, maar eerst nog Calamity Ganon verslaan in Breath of the Wild (wat na 135 uren gameplay nog altijd niet gebeurd is :LOL:).
 
Laatst bewerkt:
Iemand al gestart met Tears of the Kingdom? :) Heb hem sinds gisteren in de bus (preorder), maar nog niet gestart. Eerst Ganon nog verslaan in BotW. TotK krijgt wel zot goede reviews. 😮
 
Iemand al gestart met Tears of the Kingdom? :) Heb hem sinds gisteren in de bus (preorder), maar nog niet gestart. Eerst Ganon nog verslaan in BotW. TotK krijgt wel zot goede reviews. 😮
Dat vind je in het topic van de game.
 
Terug
Bovenaan