SWITCH >>> FAQ <<< Nintendo

Ondertussen ook melding gekregen van Fnac dat Tears of the Kingdom bijna onderweg is, maar eerst nog Calamity Ganon verslaan in Breath of the Wild (wat na 135 uren gameplay nog altijd niet gebeurd is :LOL:).
Ik kwam er vandaag achter dat ik 5 jaar geleden gestopt ben met BotW met allen Ganon nog te verslaan. Vandaag toch maar gedaan en van de eerste poging. (Dat ik de laatste week Elden Ring Endgame content aan hst spelen ben, maakte dat ganon wel heel gemakkelijk was 😀)
 
Ben hier door de thread gegaan en zie er niet veel over dus stel ik mijn vraag hier maar.

Voor onze zoon zijn 5de verjaardag hebben we nu een Switch gekocht. (standaard model, schandalig duur nog altijd vind ik)
Moet je een SD Card hierin steken of is dat niet nodig? Lijkt me zonder ook te werken maar weet niet goed wat de impact dan is op het gebruik.
Voor het ogenblik Super Mario Bros Deluxe gekocht, dat is de laatste 2D sidescroller van Mario had ik de indruk.
 
Ben hier door de thread gegaan en zie er niet veel over dus stel ik mijn vraag hier maar.

Voor onze zoon zijn 5de verjaardag hebben we nu een Switch gekocht. (standaard model, schandalig duur nog altijd vind ik)
Moet je een SD Card hierin steken of is dat niet nodig? Lijkt me zonder ook te werken maar weet niet goed wat de impact dan is op het gebruik.
Voor het ogenblik Super Mario Bros Deluxe gekocht, dat is de laatste 2D sidescroller van Mario had ik de indruk.
Een SD kaart is niet nodig nee. Het enige nut daarvan is dat je meer plek krijgt om games op te zetten.
 
Hey all, beetje een thread dig maar ik wil vermijden voor een klein vraagje iets nieuws op te starten.

Ik kocht een hele tijd terug een reserve docking station voor mijn switch (non oled) via tweedehands, maar daar was geen oplaadkabel bij. Dit met het idee makkelijker te kunnen wisselen tussen de TV beneden en boven. De kinderen zijn wat groter waardoor we ze al eens kunnen laten gamen op zolder, dus nu probeerde ik dit docking station aan te sluiten.

Ik had gehoopt met een USB 2 naar USB C kabel en een "stekkerblokje" dat ding van stroom te kunnen voorzien, maar kreeg meteen de waarschuwing dat er niet genoeg power geleverd wordt.

De "proprietary" Nintendo kabel voor de docking zit aan winkelprijs op €30. Ik vind online wel een reeks goedkopere alternatieven die rond de €15 maar ik ging ook al wat op onderzoek en las op verschillende plaatsen dat de switch nogal kieskeurig is en een vrij stabiele 15V vereist volgens USB PD 2.0.

Ik ben verder niet echt een held in het interpreteren van die specs dus ik durf niet echt overgaan tot de aankoop van een alternatief. Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met een alternatieve oplader of bijt ik best even door de zure appel en koop ik de standaard kabel?
 
Hoi iedereen,
ik ben een beginner met Nintendo switch en heb enkele problemen.
Graag wil ik een manual want er zit geen in de doos. Dus wat doen de knoppen? Is nergens te vinden ook niet online.
Heb me al rot gezocht naar de z knop, waarom zet men dat niet eens samen op een overzichtje?
In de manuals op nintendo staat eigenlijk enkel info over parent control en daar ben ik niets mee.
Alle info op internet betreft het wisselen van de functie vd knoppen, maar aangezien ik niet weet wat ze nu doen ga ik ze niet wisselen.

Ik bedoel dus een uitleg over alle knoppen en hun functie. Het eerste wat men normaal bekijkt in een handleiding.

gevolg is dat ik vastzit in enkele spellen maar daarvoor open ik dan wel een nieuw topic.
 
Hoi iedereen,
Ik ben een beginner met Nintendo switch (van 50 jaar) en heb een probleem.
Betreft Nintendo switch Calm water / kalm waters

Heb dit spel gedowload van de Nintendo shop. En nog een paar keer opnieuw gedownload met steeds hetzelfde resultaat.
Maar het werkt niet. Ik heb wel wat beeld maar er is geen knop die reageert op de menu die verschijnt. (om bv een nieuw spel te kiezen).
De console is geupdate en al mijn andere spellen werken perfect. Er staat niets bij de aankoop om een speciale controller te gebruiken of zo.
Iemand een oplossing hiervoor aub?

Bij support willen ze dat ik de console binnendoe voor herstelling, maar heb tientallen spellen die hij wel perfect speelt en het is pas een nieuwe console sinds 2 weken, dus zomaar binnengeven doe ik uiteraard niet graag.
Heb schrik nu om nog iets te downloaden van die website, misschien zijn er meer spellen die niet werken.
Dit spel was nu niet te duur maar er zijn er ook erg dure bij en kennelijk is er geen andere oplossing dan je console af te geven in reparatie.
Is dit gebruikelijk bij nintendo vraag ik me af?

Hopelijk heeft hier iemand een idee hoe dit op te lossen, bedankt alvast
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen,
Ik ben een beginner met Nintendo switch (van 50 jaar) en heb een probleem.
Betreft Nintendo switch Calm water / kalm waters

Heb dit spel gedowload van de Nintendo shop. En nog een paar opnieuw gedownload met steeds hetzelfde resultaat.
Maar het werkt niet. Ik heb wel wat beeld maar er is geen knop die reageert op de menu die verschijnt om een nieuw spel te kiezen.
De console is geupdate en al mijn andere spellen werken perfect. Er staat niets bij de aankoop over speciale controller te gebruiken of zo.
Iemand een oplossing hiervoor aub?

Bij support willen ze dat ik de console binnendoe voor herstelling, maar heb tientallen spellen die hij wel perfect speelt en het is pas nieuw sinds 2 weken dus zomaar binnengeven doe ik uiteraard niet graag.
Heb schrik nu om nog iets te downloaden van die website, misschien zijn er meer spellen die niet werken.
Dit spel was nu niet te duur maar er zijn er ook erg dure bij en kennelijk is er geen andere oplossing dan je console af te geven in reparatie.
Is dit gebruikelijk bij nintendo vraag ik me af?

Hopelijk heeft hier iemand een idee hoe dit op te lossen, bedankt alvast
Dit topic is verplaatst en nu opgegaan in de massa zodat niemand het nog kan zien.
Iemand moet toch een mening hebben hierover? Enige reaktie aub? Wat is anders de bedoeling van een forum
 
Dit topic is verplaatst en nu opgegaan in de massa zodat niemand het nog kan zien.
Iemand moet toch een mening hebben hierover? Enige reaktie aub? Wat is anders de bedoeling van een forum
Is ook moeilijk om iets over te zeggen. Je moet al iemand tegenkomen die dat spel heeft. En ik heb dat niet op mijn switch. En dan moet die ook nog eens datzelfde probleem hebben.

Terwijl het evengoed gewoon kan zijn dat je op een verkeerde knop drukt of een andere instelling verkeerd hebt gezet. Ook zeker van dat uw besturing niet default naar een andere controller die je hebt aangesloten ? Kan je niet eens naar de plaats gaan waar je de switch gekocht hebt of iemand anders die er iets of wat handig mee is, die even kan dubbelchecken dat het echt geen probleem van uw kant is.

Zou mij echter verwonderen dat het iets is dat niet zou werken vanuit die shop. Ik heb er daar toch al meerdere andere zaken gekocht en die hebben toch altijd correct gewerkt. Al eens het idiote laat uw toestel eens opnieuw opstarten gedaan om te proberen of het zo opgelost is? Of dat er eerst nog een update bezig is of onvoldoende ruimte is op uw sd kaartje om de software er nog bij op te zetten samen met al de rest dat je er al hebt opstaan.

Vergeet niet dat om een game te kunnen spelen van zo een site, dat je die eerst moet laten downloaden naar het interne geheugen OF de uitbreidingskaart die je hebt. Als daar geen ruimte op is, dan kan het zijn dat het niet werkt.

Anders geen idee wat het kan zijn.
 
Ik heb wel wat beeld maar er is geen knop die reageert op de menu die verschijnt. (om bv een nieuw spel te kiezen).

Als ik dit zo bekijk:
. Zou ik denken dat je het op zijn minst kan doen met het touchscreen en gewoon New Game aantikken. Maar daarnaast moeten knoppen ook werken (als je bvb docked op TV speelt) en dan zou ik proberen met de pijltjes of een van de analoge sticks om te zien of je een cursor krijgt.
 
hoi Renegadexxripxx,

> dat je op een verkeerde knop drukt
Ja, dat zou zeker kunnen want er is geen handleiding bij.
Daarom heb ik alle 'enkele' knoppen geprobeerd en de meeste combinaties van 2 knoppen ook.
Maar het lukt niet om naar beneden of boven te gaan met het pijltje. Intuïtiegewijs zou je denken dat het met het de kruisvormige knop links zou moeten kunnen. En dan naar boven of naar beneden duwen/tikken. Die knop werkt wel voor alle andere games.

> een andere instelling verkeerd hebt gezet
daar kom ik niet aan want weeral: geen handleiding.
dus alles staat nog zoals het uit de fabriek komt.

> een andere controller die je hebt aangesloten
Ik heb geen andere apparaten of controllers, enkel deze nieuwe switch lite.

> naar de plaats gaan waar je de switch gekocht hebt
het komt van bol.com. De enige mogelijkheid om te kopen als je woont waar ik woon.
en Als die wat zouden doen, is het vast ook: terugsturen.
Het enige nadeel van online kopen is dat.

> iemand anders die er iets of wat handig mee is
Ik ken echt niemand die er wat van weet. Anders was ik hier niet eens op dit forum om u lastig te vallen hiermee.

> heb er daar toch al meerdere andere zaken gekocht en die hebben toch altijd correct gewerkt.
Had ook nog nooit problemen eerder. In mijn aankoophistory zie ik 26 games en slechts 1 ervan doet niets.

> het idiote laat uw toestel eens opnieuw opstarten
Als je bedoelt uitzetten met de knop bovenaan, naast de geluidschuif.
oja deed ik constant, want ik wist tot voor een paar dagen niet eens dat het je het gewoon in slaapstand kon zetten. Leve de youtubefilmpkes!
Want weeral, geen handleiding. Een ramp is dat.

> onvoldoende ruimte is op uw sd kaartje
dat is het probleem niet, want als ik wat anders download lukt het gewoon en zelfs met een nog groter bestand dan calm waters. En dat werkt altijd gelijk. Heb nog nooit eerder moeten zoeken en knoppen uitproberen om iets te kunnen starten na download.

Beste Renegadexxripxx, heel erg bedankt voor al uw goede tips. U bent fantastisch!
Zo zijn er toch weer enkele zaken opgeklaard en zijn we hopelijk dichter bij het probleem.
Hopelijk heeft er nog iemand ideeën. Laat maar komen. :)
 
Hoi ViperHD,

> Zou ik denken dat je het op zijn minst kan doen met het touchscreen en gewoon New Game aantikken
Tja dat denkt iedereen, en gelijk heb je.

> Maar daarnaast moeten knoppen ook werken (als je bvb docked op TV speelt) en dan zou ik proberen met de pijltjes of een van de analoge sticks om te zien of je een cursor krijgt.

Het is switch lite, zonder tv dus.

Ik zie al wat op youtube te zien is in dat filmpken op het startscreen. Zelfs meer, ik zie ook een cursor.
De cursor staat klaar bovenaan bij 'new game'. En dat is het. En daar houdt het op. Kompleet verstart en lijkt wel vastgelopen.
Vandaar dat ik dacht dat het eigenlijk enkel met die kruisknop (pijltjes) links zou kunnen, net als wat u zegt.
Maar het is onmogelijk om er beweging in te krijgen en hem naar boven of beneden te doen gaan.
Terwijl die knop onmisbaar is in alle spellen en gewoon perfect werkt in andere spellen.
Op niets wat ik duw komt reaktie. Alle knoppen en vele combinaties geprobeerd van meerdere knoppen.
Om aan te duiden dat new game ok is, denk je dan A knop maar geen enkele knop reageert op niets.
Frustrerend. Was zo benieuwd naar deze game.. grrrr
 
Klinkt inderdaad niet normaal dan. Ik zou het toestel eens helemaal uitzetten: Power knop ingedrukt houden tot er een klein menu komt waar je kan kiezen om het toestel helemaal uit te zetten. En anders zelfs eens proberen helemaal een factory reset / reinstall te doen van de console.
 
Klinkt inderdaad niet normaal dan. Ik zou het toestel eens helemaal uitzetten: Power knop ingedrukt houden tot er een klein menu komt waar je kan kiezen om het toestel helemaal uit te zetten. En anders zelfs eens proberen helemaal een factory reset / reinstall te doen van de console.

Dit dus :

filmpje :

als dat niet werkt, eventueel dit even proberen.
filmpje :
 
Terug
Bovenaan