Racing PC PS5 PS4 XBOX F1 22

Blijkbaar weer niet echt een hoogvlieger, als ik de degelijke reviews mag geloven...... Multiplayer nog altijd niet gefixt en de pc-versie is zelfs slecht speelbaar. Eerste F1-game die ik niet koop op release en zoals het er nu naar uit ziet zal het ofwel kopen zijn als het in een sale is of mss zelfs gwn niet.
 
Heel jammer van de multiplayer. Had zo gehoopt dat je al wat rondjes kan rijden terwijl je wacht in een lobby. Multiplayer ben je meer met je vingers aan het draaien dan wat anders. F1 life is echt een grap. Ik koop hem wel op release omdat ik kan game sharen met mijn broer. Anders had ik ook gewacht.
 
Heb hem nu ook sinds deze morgen en kwa gamemodes is er nu echt niks veranderd. Ja je hebt de Pirelli Hot Laps maar wie zit daar nu op te wachten in een F1 game. Dan nog F1 life wat niemand ooit aanraakt maar er puur ingedaan is voor de microtransacties. Zelfs de podiumpas steekt er vol mee: nieuwe schilderijen, zetels,… Hoe hebben ze ooit bedacht dat mensen dit tof zouden vinden in een F1 game.
En in de bestaande modes zoals my team is helemaal niks veranderd. Toch zonde want met deze game kunnen ze zoveel meer doen. Ik zal me er zeker mee amuseren maar volgend jaar mogen ze toch echt wel nuttige verbeteringen toevoegen. En misschien eens luisteren wat de community echt wilt want ze slaan de bal echt wel een beetje mis zo.
 
Op het eerste gezicht ziet het er inderdaad allemaal hetzelfde uit. Wellicht moest men dit seizoen alle aandacht stoppen in de aangepaste regulering, de andere manier waarop de wagens aanvoelen,... F1 Life is inderdaad een aanfluiting. Nobody cares! Graag wat extra circuits als update. Ik ga de game eerst wat meer spelen vooraleer ik oordeel of de ervaring meer immersief is (pit stops, formation laps, ...).
 
Wellicht moest men dit seizoen alle aandacht stoppen in de aangepaste regulering, de andere manier waarop de wagens aanvoelen,...
da's een excuus dat ze al sinds corona gebruiken he. maar 't is bullshit, imo. deze editie is uitgegeven onder EA, met EA budget, en EA team-grootte.
als ze echt zó veel tijd te kort hadden door alle aanpassingen, hadden ze maar geen F1 life en andere zever moeten toe voegen, maar de core gameplay verbeteren. al sinds de eerste editie van My Team bvb staat internet vol met "things we would like to see", maar het is nog altijd voor 99% hetzelfde.
en ge betaalt dan 60-70 euro voor een game dat gewoon hetzelfde is als de vorige editie.
 
Ik had ergens gelezen dat de f1 games worden gemaakt door 2 verschillende teams. Deze game zou dan gemaakt zijn door dezelfde mensen als de game van 2020. Geen idee of dit klopt.
 
Heb hem nu ook sinds deze morgen en kwa gamemodes is er nu echt niks veranderd. Ja je hebt de Pirelli Hot Laps maar wie zit daar nu op te wachten in een F1 game. Dan nog F1 life wat niemand ooit aanraakt maar er puur ingedaan is voor de microtransacties. Zelfs de podiumpas steekt er vol mee: nieuwe schilderijen, zetels,… Hoe hebben ze ooit bedacht dat mensen dit tof zouden vinden in een F1 game.
En in de bestaande modes zoals my team is helemaal niks veranderd. Toch zonde want met deze game kunnen ze zoveel meer doen. Ik zal me er zeker mee amuseren maar volgend jaar mogen ze toch echt wel nuttige verbeteringen toevoegen. En misschien eens luisteren wat de community echt wilt want ze slaan de bal echt wel een beetje mis zo.
Op het eerste gezicht ziet het er inderdaad allemaal hetzelfde uit. Wellicht moest men dit seizoen alle aandacht stoppen in de aangepaste regulering, de andere manier waarop de wagens aanvoelen,... F1 Life is inderdaad een aanfluiting. Nobody cares! Graag wat extra circuits als update. Ik ga de game eerst wat meer spelen vooraleer ik oordeel of de ervaring meer immersief is (pit stops, formation laps, ...).

Dus best dat ik deze niet koop aan de volle prijs, want zou me ergeren aan sommige punten. Menu/layout steekt me ook al 2-3jaar tegen
 
Ik amuseer me toch kostelijk met de nieuwe F122:

Ok, de career mode is largely the same. En F1 Life is nutteloos voor de meeste sim fans.

Maar voor de rest toch:
- Iets betere handling (ofwel is het omdat ik mijn racing wheel beter afgesteld heb), je voelt goed wanneer je grip verliest.
- De mogelijkheid om tijdens de practice sessions je performance programs te simuleren (quick practice). Zo kan je wel een stuk sneller door een seizoen vliegen. Eén practice session om er wat in te komen en dan de andere twee simuleren is ideaal voor mij.
- Extra immersie met de pit stops en de formation laps
- VR support heb ik nog niet geprobeerd op PC, maar dat is toch ook een stap vooruit.

Voor zij die geen VR bril hebben en F1 21 zeer intensief gespeeld hebben, is F1 22 wellicht geen upgrade waard aan de volle prijs. Maar voor mij is dit toch Codemasters on top of their game.
 
Terug
Bovenaan