ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Met terug van 0 beginnen doe je uw opgebouwde rente-op-rente effect toch teniet? Dan zou ik eerder wat minder frequent aankopen maar op Bolero verder blijven doen.
Als je 20x IWDA hebt bij DEGIRO en verhuisd naar Bolero, heb je toch gwn dezelfde 20x IWDA maar op een ander platform?

Die opgebouwde rente op rente (hoger gewaardeerde acc ETF’s in dit geval) verschuift van brooker maar blijft bestaan, of zie ik het verkeerd?

Als je 20x IWDA hebt bij DEGIRO en verhuisd naar Bolero, heb je toch gwn dezelfde 20x IWDA maar op een ander platform?

Die opgebouwde rente op rente (hoger gewaardeerde acc ETF’s in dit geval) verschuift van brooker maar blijft bestaan, of zie ik het verkeerd?
Amai ja, waar zat ik met mijn gedachten.. sorry

Conclusie: DeGiro blijft de goedkoopste als je kernselectie doet, met als extra voordeel dat beurstaks automatisch wordt geind.

Laatst bewerkt:
Ik zou voor een groter bedrag (bv 50k) willen instappen in IWDA (begrijp dat dit beste keuze is). Zit ik dan bij Bolero goed - nl. dat hogere transactiekosten verbleken bij grotere investering of zijn er zaken dat ik hier mis?
Had ergens gelezen dat vanuit statistisch oogpunt in 1x investeren sowieso beter rendement geeft op lange termijn dan dollar cost averaging (bv. elke maand 5 à 10k) of geldt dit niet altijd?

Ik zou voor een groter bedrag (bv 50k) willen instappen in IWDA (begrijp dat dit beste keuze is). Zit ik dan bij Bolero goed - nl. dat hogere transactiekosten verbleken bij grotere investering of zijn er zaken dat ik hier mis?
Had ergens gelezen dat vanuit statistisch oogpunt in 1x investeren sowieso beter rendement geeft op lange termijn dan dollar cost averaging (bv. elke maand 5 à 10k) of geldt dit niet altijd?

- Bolero is zeker goed
- Klopt vanuit statistisch oogpunt. Je maximaliseert je kans om het beste rendement te halen door in 1x te investeren op LT.. Dat betekent uiteraard niet dat dat in 100% van de gevallen zo is.

Neen, het is geen 100% garantiestelsel. Indien je 20k assets zou 'verliezen' dan ben je 'verzekerd' voor 90% *20k = 18k.
Indien je 22.22k zou hebben staan dan is dat 20k. Indien je >22.22k zou hebben staan, dan krijg je nog steeds 20k.

Neen, het is geen 100% garantiestelsel. Indien je 20k assets zou 'verliezen' dan ben je 'verzekerd' voor 90% *20k = 18k.
Indien je 22.22k zou hebben staan dan is dat 20k. Indien je >22.22k zou hebben staan, dan krijg je nog steeds 20k.
Awel ja, dat bedoelde ik. :)

Dus een gezamenlijke beleggingsrekening is voor 90% van 44.444€ beschermd bij Degiro?

Kan je eigenlijk een rekening op meerdere namen hebben bij DG?
Ja, wij hebben een rekening op ons 2 namen.
Zowel van mij als mijn vrouw de id moeten doorgeven bij aanmaken van account + we kunnen beide inloggen via 2-stapsverificatie.

Ik ben lui en blijf gewoon bij Belfius
Wel voor het eerst sinds lang terug in het groen! Al zit ik nog in het rood als ik de kosten er af trek :p
3 dagen verder en al op 2.75%
Geen idee wat er vandaag gebeurd is, vooral tech ETF was vandaag in trek.

Nog slechts 1 (vd 5) ETF's in het rood na vandaag

Iemand die weet of je bij Argenta ook trackers van Ishares of Vanguard kan kopen?
Ik vind op hun website hierover niets terug.

Ja, wij hebben een rekening op ons 2 namen.
Zowel van mij als mijn vrouw de id moeten doorgeven bij aanmaken van account + we kunnen beide inloggen via 2-stapsverificatie.
Pre-2018 aangemaakt?

Kan ik een gezamenlijke rekening openen?​

Answer
Vanwege toenemende vereisten als gevolg van strengere wet- en regelgeving met betrekking tot het klantenonderzoek (CDD) voor accounts die op naam staan van meerdere personen, zijn wij in 2018 gestopt met het openen van gezamenlijke (en/of-) accounts.

Terug
Bovenaan