ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Nu twijfel ik om er een hele hoop bij te kopen. Ze staan echt wel een stuk hoger dan vorige maand, straks zakken ze net nadat ik er koop :p
 
Met broker kosten en beursgang ingerekend (eigenlijk niet volledig want een verkoop troggelt beide opnieuw) sta ik net in het groen, dus alles mag nog wat stijgen van mij hoor
Ah nog ni zoveel inleg. Bij mij vandaag +870€ daarmee dat ik dacht dat je content ging zijn. 😆
 
Met broker kosten en beursgang ingerekend (eigenlijk niet volledig want een verkoop troggelt beide opnieuw) sta ik net in het groen, dus alles mag nog wat stijgen van mij hoor
Maar je moet nog bijkopen in de komende kwartalen/jaren, hoge prijzen zijn niet goed!! :ROFLMAO:

Als je na deze 2 dagen 'net' in het groen staat, had je toch wel heel veel aankoopkosten?
Hoeveel had je gekocht en hoeveel broker kosten?
 
Maar je moet nog bijkopen in de komende kwartalen/jaren, hoge prijzen zijn niet goed!! :ROFLMAO:

Van Big Boy Buffett himself:
“If you plan to eat hamburgers throughout your life and are not a cattle producer, should you wish for higher or lower prices for beef?

Likewise, if you are going to buy a car from time to time but are not an auto manufacturer, should you prefer higher or lower car prices?

These questions, of course, answer themselves. But now for the final exam: If you expect to be a net saver during the next five years, should you hope for a higher or lower stock market during that period?

Many investors get this one wrong. Even though they are going to be net buyers of stocks for many years to come, they are elated when stock prices rise and depressed when they fall. In effect, they rejoice because prices have risen for the “hamburgers” they will soon be buying. This reaction makes no sense. Only those who will be sellers of equities in the near future should be happy at seeing stocks rise. Prospective purchasers should much prefer sinking prices.”

Ik wil goedkope hamburgers :mad:
 
Maar je moet nog bijkopen in de komende kwartalen/jaren, hoge prijzen zijn niet goed!! :ROFLMAO:
Ja dat weet ik stiekem ook wel hoor ;).

Als je na deze 2 dagen 'net' in het groen staat, had je toch wel heel veel aankoopkosten?
Hoeveel had je gekocht en hoeveel broker kosten?
Net geen 2500 euro aan IWDA, gekocht aan 74 euro op de 26ste mei. 7,5 euro brokerkosten, 2,93 euro beurstaks. IWDA staat nu op 76,06 en sta ik dus intussen wel op +2,3%. Vorig bericht zag ik daar nog 0,4 ofzo staan, zal net een slecht moment geweest zijn.

Ik weet dat het gratis kan bij Degiro, maar tot daar kan ik me precies niet bewegen om verscheidene redenen.
 
Weet niet of het al gepost is hier, maar het is dus niet volledig gratis meer bij DeGiro. Er is nu een minimale transactiekost van 1 euro. Nog altijd by far de goedkoopste optie als je maandelijks kleinere bedragen wil beleggen, maar volledig gratis is het dus niet meer (was wel wat te verwachten dat dat niet ging blijven natuurlijk).
 
Blijven jullie gewoon (maandelijks) inkopen of toch even afwachten?
Long term maakt dit niet uit.

Weet niet of het al gepost is hier, maar het is dus niet volledig gratis meer bij DeGiro. Er is nu een minimale transactiekost van 1 euro. Nog altijd by far de goedkoopste optie als je maandelijks kleinere bedragen wil beleggen, maar volledig gratis is het dus niet meer (was wel wat te verwachten dat dat niet ging blijven natuurlijk).

Goede opmerking waar niet iedereen van op de hoogte zal zijn. Gewoon de gemiddelde aankoopgrootte van je orders dus vergroten. Indien je elke maand maar 200-300 euro spendeerde dit dus minder spreiden in aankopen. Maand 1 koop je bv A en B, Maand 2 koopje C en D, Maand 3 opnieuw A en B...
 
Long term maakt dit niet uit.
Toch wel? Je kan de markt niet echt timen maar als je er heilig van overtuigd bent dat alles gaat zakken komende maanden is het een beetje dom van nu te blijven inkopen ipv even te wachten met kopen en na de daling die je verwacht meer deelbewijzen te kopen voor hetzelfde geld.
 
Long term maakt dit niet uit.



Goede opmerking waar niet iedereen van op de hoogte zal zijn. Gewoon de gemiddelde aankoopgrootte van je orders dus vergroten. Indien je elke maand maar 200-300 euro spendeerde dit dus minder spreiden in aankopen. Maand 1 koop je bv A en B, Maand 2 koopje C en D, Maand 3 opnieuw A en B...
Ze hebben dat nochtans wel netjes gemaild een tijd terug.

Paar dagen geleden ook eens bekeken of het interessant zou zijn om meer te gaan spreiden, en met mijn aannames kwam het erop neer dat vanaf 200 EUR inleg per maand je wel nog gewoon best maandelijks doet.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan